internet brand

Swedish translation: nätvarumärke, internetmärke

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:internet brand
Swedish translation:nätvarumärke, internetmärke
Entered by: Kristina Thorne

13:49 Sep 13, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Marketing / Market Research
English term or phrase: internet brand
Ur ett frågeformulär: Have you recommended any internet brands recently? Det finns tyvärr ingen riktig kontext. Kan jag översätta till internetvarumärken? Finns det eventuellt nåt mer slagkraftigt ord?
Kristina Thorne
France
nätvarumärke
Explanation:
t.ex
ev internetmärke

--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2004-09-13 14:43:36 GMT)
--------------------------------------------------

\" Nätvarumärken KAN byggas – med hjälp\"
http://www.aftonbladet.se/it/0005/08/kronika.html
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
Tack båda!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1internetvarumärken
Mats Wikberg
4 +1nätvarumärke
Mario Marcolin


  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nätvarumärke


Explanation:
t.ex
ev internetmärke

--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2004-09-13 14:43:36 GMT)
--------------------------------------------------

\" Nätvarumärken KAN byggas – med hjälp\"
http://www.aftonbladet.se/it/0005/08/kronika.html

Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 39
Grading comment
Tack båda!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lena Samuelsson: Ja, eller internetmärke
27 mins
  -> Tack Lena :)

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
internetvarumärken


Explanation:
Har du nyligen rekommenderat några internetvarumärken?


    Reference: http://exr.idg.se/arkivet_ereports_ebrev.htm
Mats Wikberg
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lena Samuelsson: Ja, eller bara internetmärken
20 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search