Tax Indemnity

Swedish translation: ersättning för skattekrav

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Tax Indemnity
Swedish translation:ersättning för skattekrav
Entered by: Anita Hedman

10:51 Mar 24, 2016
English to Swedish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Terms and conditions
English term or phrase: Tax Indemnity
Överskrift för paragraf som handlar om att part A ska ersättas för eventuella skattekrav som är följd av part B:s aktiviteter på part A:s marknadsplats.
Jeanette Lundström
Canada
ersättning för skattekrav
Explanation:
"ersättning för eventuella skattekrav" – kanske ...

Jag gillar inte direktöversättnigar utan gör gärna omskrivningar.
Selected response from:

Anita Hedman
Sweden
Grading comment
Perfekt! Det var precis något sånt här jag var ute efter men fick bara inte till det. Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3ersättning för skattekrav
Anita Hedman
1skatteersättning
aventura22


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
tax indemnity
skatteersättning


Explanation:
Min gissning.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2016-03-24 16:03:04 GMT)
--------------------------------------------------

ersättning
gottgörelse
skadestånd
försäkring
De här 4 hittade jag på ett ställe. Annars kanske du hittar fler i en ordbok och kan välja det bästa om du inte får ett bättre svar.

aventura22
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Det var min gissning med men väldigt få resultat på Google och kändes krystat.


10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tax indemnity
ersättning för skattekrav


Explanation:
"ersättning för eventuella skattekrav" – kanske ...

Jag gillar inte direktöversättnigar utan gör gärna omskrivningar.

Anita Hedman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Perfekt! Det var precis något sånt här jag var ute efter men fick bara inte till det. Tack!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search