request form

Swedish translation: intresseanmälan / beställningsformulär / ansökningsformulär

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:request form
Swedish translation:intresseanmälan / beställningsformulär / ansökningsformulär
Entered by: Thomas Johansson

21:01 Aug 30, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: request form
Beteckningen pa ett formular som man ska fylla i och skicka in for att fa en viss studie skickad till sig. "intresseanmalan"??
Thomas Johansson
Peru
intresseanmälan
Explanation:
Intresseanmälan låter bra!
Selected response from:

Mats Wikberg
United Kingdom
Grading comment
Jamen, då tar vi det. Tackar!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5beställningsformulär
EKM
4 +5intresseanmälan
Mats Wikberg
5ansökningsformulär
Tomas Onsjö


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
intresseanmälan


Explanation:
Intresseanmälan låter bra!


    Reference: http://www.icore.se/News/News_EDIFACT_rapport_anm_swe.html
Mats Wikberg
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Jamen, då tar vi det. Tackar!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Georgios Paraskevopoulos
4 mins
  -> Tack!

agree  EKM
3 hrs
  -> Tack!

agree  Mats Wiman
4 hrs
  -> Tack!

agree  Mario Marcolin
9 hrs
  -> Tack!

agree  Mijo Schyllert
1 day 2 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
beställningsformulär


Explanation:
...som ett alternativ, men "intresseanmälan" går ju alldeles utmärkt.

EKM
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 106

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tess Whitty
9 mins
  -> Tack! :-)

agree  Mats Wiman
45 mins
  -> Tack! :-)

agree  Linn Arvidsson (X)
7 hrs
  -> Tack! :-)

agree  Georgios Paraskevopoulos: Det låter väl bra det också
10 hrs

agree  Paul Svensson
5 days

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ansökningsformulär


Explanation:
De andra alternativen duger också alldeles utmärkt

Tomas Onsjö
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 35




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search