https://wiki.proz.com/kudoz/english-to-swedish/accounting/4234334-arms-length-transaction.html

arm's length transaction

Swedish translation: transaktion till marknadsmässiga villkor

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:arm\'s length transaction
Swedish translation:transaktion till marknadsmässiga villkor
Entered by: daxmaryrussel

12:39 Feb 16, 2011
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: arm's length transaction
really "doing business at arm's length"
could it be göra affärer på armslängds avstånd - eller armlängds avstånd
och vad betyder det egentligen
daxmaryrussel
transaktion till marknadsmässiga villkor
Explanation:
Till skillnad från t ex koncerninterna transaktioner med godtycklig prissättning.
Att kunna visa detta är viktigt ur beskattnings- och värderingssynpunkt.
Selected response from:

Joakim Braun
Sweden


Summary of answers provided
4 +1transaktion till marknadsmässiga villkor
Joakim Braun
4ren affärsuppgörelse
Joakim Löfberg (X)


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ren affärsuppgörelse


Explanation:
Se översättningar från engelska och tyska här:

http://www.linguee.de/deutsch-englisch?sourceoverride=englis...


Joakim Löfberg (X)
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
transaktion till marknadsmässiga villkor


Explanation:
Till skillnad från t ex koncerninterna transaktioner med godtycklig prissättning.
Att kunna visa detta är viktigt ur beskattnings- och värderingssynpunkt.

Joakim Braun
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jennypaulina
263 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also: