sexual assault referral centres

Slovak translation: centrum pre pomoc obetiam sexuálneho násilia

14:48 Aug 27, 2013
English to Slovak translations [PRO]
Social Sciences - Medical: Health Care
English term or phrase: sexual assault referral centres
It provides: (It means FPA http://www.fpa.org.uk)

-confidential information and advice and a wide range of booklets on individual methods of contraception, common sexually transmitted infections, pregnancy choices, abortion and planning a pregnancy

-details of contraception, sexual health and genitourinary medicine (GUM) clinics and 'sexual assault referral centres'.
Kristian Madar
Slovakia
Slovak translation:centrum pre pomoc obetiam sexuálneho násilia
Explanation:
alebo keďže existujú aj rôzne "centrá pomoci", tak mi napadá aj "centrum pomoci pre obete sexuálneho násilia". Najjednoduchšie by samozreme bolo vynechať "pre", ale potom by sa nám tam nakopilo príliš veľa genitívov.
Napr. existuje "ALTERNA - intervenčné centrum pre pomoc obetiam domáceho násilia" a mnohé iné pracoviská.
http://www.dotyk.sk/04-projekty/index.php

--------------------------------------------------
Note added at 9 days (2013-09-06 07:19:03 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Vďaka, Kristián. Súhlasím, pridaním slovíčka „intervenčné“ sa určite nič nepokazí, skôr naopak. :-)
Selected response from:

Tomas Foltyn
Slovakia
Grading comment
Vďaka Tomáš, napokon som použil intervenčné centrum. Niekde som vygooglil, že tieto "referral centre" s maju v naplni prace o. i. aj zaisťovanie forenznych dôkazov - to sa kryje s jednym zo slovenskych centier (nazov kt. som medzičasom zabudol - ale jednalo sa o intervenčné centrum, preto si myslím, že to slovíčko tam je potrebné.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1centrum pre pomoc obetiam sexuálneho násilia
Tomas Foltyn
4poradňa sexuálneho zneužitia
Maria Chmelarova
4útočištia pre obete sexuálnych útokov
Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
3krízové centrum pre obete znásilnenia/sexuálneho zneužívania
Zuzana David (X)
3centrá pre pomoc obetiam sexuálnych trestných činov
Slavomir BELIS


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poradňa sexuálneho zneužitia


Explanation:
alebo " poradňa/ (odborné stredisko) pre osoby sexuálneho zneužitia
trochu si to upravte

Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 10

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
krízové centrum pre obete znásilnenia/sexuálneho zneužívania


Explanation:
neviem však, či sa to úplne kryje, pokiaľ ide o pomoc poskytovanú obetiam...


    Reference: http://www.sspr.gov.sk/IVPR/images/IVPR/vyskum/2012/Holubova...
Zuzana David (X)
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Slovak

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
útočištia pre obete sexuálnych útokov


Explanation:
takto sa mi to vidí najpresnejšie aj najlepšie vystihujúce podstatu týchto centier

Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
centrá pre pomoc obetiam sexuálnych trestných činov


Explanation:
x

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2013-08-28 07:35:03 GMT)
--------------------------------------------------

Voľnejší preklad ako ďalšia možnosť.

Alebo možno aj:

centrá pre pomoc obetiam sexuálnych útokov

Slavomir BELIS
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4

41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
centrum pre pomoc obetiam sexuálneho násilia


Explanation:
alebo keďže existujú aj rôzne "centrá pomoci", tak mi napadá aj "centrum pomoci pre obete sexuálneho násilia". Najjednoduchšie by samozreme bolo vynechať "pre", ale potom by sa nám tam nakopilo príliš veľa genitívov.
Napr. existuje "ALTERNA - intervenčné centrum pre pomoc obetiam domáceho násilia" a mnohé iné pracoviská.
http://www.dotyk.sk/04-projekty/index.php

--------------------------------------------------
Note added at 9 days (2013-09-06 07:19:03 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Vďaka, Kristián. Súhlasím, pridaním slovíčka „intervenčné“ sa určite nič nepokazí, skôr naopak. :-)

Tomas Foltyn
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 8
Grading comment
Vďaka Tomáš, napokon som použil intervenčné centrum. Niekde som vygooglil, že tieto "referral centre" s maju v naplni prace o. i. aj zaisťovanie forenznych dôkazov - to sa kryje s jednym zo slovenskych centier (nazov kt. som medzičasom zabudol - ale jednalo sa o intervenčné centrum, preto si myslím, že to slovíčko tam je potrebné.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Zugec: Ale množné číslo -:)
1 hr
  -> Vďaka. Veru tak, množné číslo a v komentári radšej slovenské úvodzovky :-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search