helical disk spring

Slovak translation: skrutková pružina

21:07 Jan 30, 2014
English to Slovak translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering /
English term or phrase: helical disk spring
Chcel som dať špirálové tanierové pružiny, ale potom mi došlo že to je nezmysel. Tanierové sú oddelené kusy pružín položené na seba, ale podľa obrázka to vyzerá ako skrutková pružina, ale nie z drôtu, ale ale širála je plochá.

Presne ako tu: http://www.tacrockford.com/product/roehrs-helical-disk-sprin...

Nástrojové pružiny?
Kristian Madar
Slovakia
Slovak translation:skrutková pružina
Explanation:
Ja by som to nazval skrutkovou pružinou bez ohľadu na tvar prierezu drôtu.
Selected response from:

Michal Zugec
Slovakia
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3skrutková pružina
Michal Zugec
4špirálová kotúčová pružina
Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
3skrutkovitá tanierová pružina
Blanka Bajusová


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
skrutková pružina


Explanation:
Ja by som to nazval skrutkovou pružinou bez ohľadu na tvar prierezu drôtu.

Example sentence(s):
  • Skrutkové pružiny s kruhovým, štvorcovým alebo alebo plochým kruhovým prierezom drôtu

    Reference: http://www.penta-edm.cz/dokumenty/normalie/steinel/pruziny.p...
Michal Zugec
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 37
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dušan Ján Hlísta
41 mins
  -> Vďaka

agree  Pavel Lexa
41 mins
  -> vďaka

agree  Mandelik
4 days
  -> Vďaka

1 day 9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
špirálová kotúčová pružina


Explanation:
a mne sa to zase viac paci takto, lebo takto lepsie popiseme ako pruzina vyzera a z coho sa sklada

Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 30

1 day 14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
skrutkovitá tanierová pružina


Explanation:
Podľa STN noriem by to mala byť „skrutkovitá“ pružina
Disk springs sú tanierové pružiny a táto „helical disk spring“ vraj nahrádza zostavu viacerých tanierových pružín poukladaných na seba (http://www.wireweb.de/wire-products/helical-disk-springs_767...
Pripájam aj odkaz na prehľad pružín, síce v češtine, ale je tam aj obrázok tej „helical disk spring“ (na 2. strane, obr. 4) a v češtine je to „šroubovitá talířová pružina“.


    Reference: http://www.slovenske-normy.sk/trida-02
    Reference: http://www.pslib.cz/kn/tridy/L3%20-%20STR//Pruziny%20Dilling...
Blanka Bajusová
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search