wellfare cages

Slovak translation: "welfare" klietky

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:wellfare cages
Slovak translation:"welfare" klietky
Entered by: Maria Chmelarova

18:06 Dec 18, 2010
English to Slovak translations [PRO]
Tech/Engineering - Livestock / Animal Husbandry / Farming
English term or phrase: wellfare cages
'Most of the eggs produced in Europe come from hens housed in cages, either welfare cages as xxxx possesses or more simple old style cages.'

Jedná sa tu o to ze daná spolocnost vlastní nové typy klietok, nenasiel som na internete bohuzial ako to vyzera,
ani samotna spolocnost neposkytla fotku tychto lepsich klietok, ale dozvedel som sa ze klasicke klietky su tzv. battery cages, takze by som poprosil o napady ako to vyjadrit, ked nie je blizsie uvedene vdaka comu su presne tieto wellfare cages zdravsie a pohodlnejsie pre zvieratká.

Dakujem
Kristian Madar
Slovakia
"welfare" klietky
Explanation:
kde "welfare" mozno chapat ako stav uplneho fyzickeho a psychickeho zdravia, pohodlia zvierat, ktore je v sulade prostredim v ktorom zije (zviera)

Welfare v chove zvierat http://kvd.fapz.uniag.sk kde su aj uvedene vyrazy "nemodifikovane", "modifikovane" "alternativne" klietkove systemy.
Modifikacia - obmena, uprava, prisposobenie pod nejakym vplyvom, co nie je to iste ako "welfare",...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-12-18 19:58:06 GMT)
--------------------------------------------------

welfare www.bio-vejce.cz
Selected response from:

Maria Chmelarova
Grading comment
Dakujem. rozhodols som sa pre tuto veriziu, kt. som aj pouzil v preklade. Samozrejme jedna sa aj o to, ze to bol preklad webstranky urcenej napr. pre maloobchodnikov, alebo zmluvnych dodavatelov vajec alebo manazment/menej aj laicka verejnost atd. Kedze viacere webove stranky ospevuju dookola uz tento termin v spojitosti s touto preoblematikou v anglictine, rozhodol som sa nepouzit termin, kt. zavadza legislativa (teda obohatene) lebo mi to pripada ako nevhodny preklad.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1pohodlné klietky
Peter Hladky
4(špeciálne) klietky pre maximálne pohodlie zvierat
Uncle
4"welfare" klietky
Maria Chmelarova
3 +1obohatené klietky
Ales Horak
3modifikované klietky
Michal Zugec


Discussion entries: 4





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
obohatené klietky


Explanation:
Kontext:
Od 1. januára 2012 navyše únia na svojom území chov nosníc v konvenčných klietkach úplne zakázala, povolené budú obohatené klietky...

Ales Horak
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Slavomir BELIS: "Obohatené" o čo? Toto nie je úplný preklad./Ale tam nikde nie je napísané, že obohatené klietky sú welfare klietky. Napíš, o čo sú obohatené? O akú hodnotu alebo o čo, lebo inak to jednoducho nedáva zmysel.
1 day 3 hrs
  -> viz Igorův odkaz

agree  Igor Liba: tento vyraz zavadza legislativa a pouzivaju ho aj chovatelia http://www.slovenskychov.sk/chov04/anketa.asp?ArticleID=2 / obohatiť -> prispieť novou hodnotou, rozšíriť o nejakú hodnotu, zveľadiť -> http://slovniky.juls.savba.sk
2 days 17 hrs
  -> dík, igore

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
modifikované klietky


Explanation:
Presnejsie "modifikované klietkové systémy"

Example sentence(s):
  • Pre chov nosníc v “modifikovaných” klietkových systémoch sú stanovené nasledujúce požiadavky:

    Reference: http://www.agroporadenstvo.sk/zv/hydina/clanky/welfaren.htm?...
    Reference: http://kvd.fapz.uniag.sk/pedagogika/hhz/ucebne%20texty/hygie...
Michal Zugec
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
welfare cages
"welfare" klietky


Explanation:
kde "welfare" mozno chapat ako stav uplneho fyzickeho a psychickeho zdravia, pohodlia zvierat, ktore je v sulade prostredim v ktorom zije (zviera)

Welfare v chove zvierat http://kvd.fapz.uniag.sk kde su aj uvedene vyrazy "nemodifikovane", "modifikovane" "alternativne" klietkove systemy.
Modifikacia - obmena, uprava, prisposobenie pod nejakym vplyvom, co nie je to iste ako "welfare",...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-12-18 19:58:06 GMT)
--------------------------------------------------

welfare www.bio-vejce.cz


Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dakujem. rozhodols som sa pre tuto veriziu, kt. som aj pouzil v preklade. Samozrejme jedna sa aj o to, ze to bol preklad webstranky urcenej napr. pre maloobchodnikov, alebo zmluvnych dodavatelov vajec alebo manazment/menej aj laicka verejnost atd. Kedze viacere webove stranky ospevuju dookola uz tento termin v spojitosti s touto preoblematikou v anglictine, rozhodol som sa nepouzit termin, kt. zavadza legislativa (teda obohatene) lebo mi to pripada ako nevhodny preklad.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Peter Hladky: Termín "welfare" klietky by bol vcelku v poriadku, ale farmár z Hornej Dolnej, keď bude čítať smernicu, alebo nariadenie s takýmto výrazom môže ostať trochu zmätený.
1 day 2 hrs
  -> To je fakt, ak je to pre farmara z Hornej Dolnej.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pohodlné klietky


Explanation:
Ďalšia možnosť

Peter Hladky
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Slavomir BELIS: Toto zatiaľ asi najviac vyjadruje ten anglický výraz.
1 day 27 mins
  -> Ďakujem.

1 day 15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(špeciálne) klietky pre maximálne pohodlie zvierat


Explanation:
Just an idea...

Uncle
Native speaker of: Native in SlovakSlovak




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search