referred to

Slovak translation: uvedené

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:referred to
Slovak translation:uvedené
Entered by: Maria Ferencikova

08:36 Nov 29, 2012
English to Slovak translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s) / Terms of Employment
English term or phrase: referred to
I confirm that I have read, understood and agree to accept the principal terms and conditions governing my employment as stated, and referred to, in this Statement.

Ako najlepsie sformulovat?
Maria Ferencikova
uvedené
Explanation:
Čiže "...ako sú stanovené a uvedené v tomto oznámení."
Príklad uvádzam z teminologickej databázy EÚ (http.://iate.europa.eu/: "...which fall within the area referred to in Article...": "...ktoré patria do oblasti uvedenej v článku..." s vysokým stupňom spoľahlivosti
Selected response from:

Kristína Stupárková
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1uvedené
Kristína Stupárková
4 +1spomenuté
Slavomir BELIS
4ako sa uvadza priamo alebo v odkazoch v tomto oznameni
Vladimír Hoffman
4s odkazom (na)
Maria Chmelarova
3na ktoré odkazuje/-ú
Blanka Bajusová


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ako sa uvadza priamo alebo v odkazoch v tomto oznameni


Explanation:
Ano, ta vaša možnosť sa mi páči.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2012-11-29 08:46:02 GMT)
--------------------------------------------------

Teda, až na to oznámenie:-) Vymedzenie, určenie, stanovenie, ale IMO určite nie oznámenie.

Vladimír Hoffman
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 24

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
uvedené


Explanation:
Čiže "...ako sú stanovené a uvedené v tomto oznámení."
Príklad uvádzam z teminologickej databázy EÚ (http.://iate.europa.eu/: "...which fall within the area referred to in Article...": "...ktoré patria do oblasti uvedenej v článku..." s vysokým stupňom spoľahlivosti

Kristína Stupárková
Specializes in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katarina Kollarova (X): Koordinovane slova su v pravnom jazyku otazkou tradicie, ich ulohou je spresnit vyznam, mozu pridavat aj doraz. Ak maju takmer rovnaky vyznam, staci prelozit jednym slovom.
8 mins

neutral  Vladimír Hoffman: IMO sa to v tomto kontexte použiť nedá. Reference znamená o.i. odkaz a v zmluvách sa výslovne sa rozlišuje, či je niektorá podmienka stanovená priamo v texte alebo práve odkazom na ustanovenie iného dokumentu. Ten "odskok" by sa tam mal imo vyjadriť.
1 hr

neutral  Blanka Bajusová: Súhlasím s Vladom, keďže sa v jednej vete nachádza "as stated" aj "referred to", je potrebné to rozlíšiť. Nemáme však k dispozícii celý text, takže nevieme, či sa v ňom odkazuje aj na iné dokumenty.
5 hrs

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
spomenuté


Explanation:
as stated, and referred to, in this Statement
ako sú uvedené alebo spomenuté v (čom)
alebo voľnejšie
ako sú opísané alebo spomenuté v (čom)

Používa sa to aj takto, hoci môže ísť o určitú duplicitu a prebytočnosť s tým predtým. Malý rozdiel môže byť taký, že - uvedené - je niečo podrobnejšie a - spomenuté - je len taká odvolávka na niečo.



Slavomir BELIS
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 17

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sarka Rubkova
7 hrs
  -> Vďaka.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
s odkazom (na)


Explanation:
as stated - ako je uvedene
and referred to - s odkazom [(na uz uvedene ) kdesi v texte]
referred and referred to - with " to " when making reference to a previous document

Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 18

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
na ktoré odkazuje/-ú


Explanation:
Keďže sa v jednej vete nachádza "as stated" aj "referred to", rozlíšila by som "as stated" = uvedené a "referred to" = na ktoré toto vyhlásenie (oznámenie... teda príslušný preklad "Statement") odkazuje. Ak samozrejme v danom texte sú nejaké odkazy na ďalšie dokumenty.

Example sentence(s):
  • Pojmy uvedené v tomto článku veľkým začiatočným písmenom majú v týchto Podmienkach alebo v iných dokumentoch, na ktoré tieto Podmienky odkazujú, význam uvedený v tomto článku, pokiaľ nie je v týchto Podmienkach alebo v iných dokumento

    Reference: http://www.vub.sk/files/personal-finance/accounts-payments/d...
Blanka Bajusová
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search