phishing

Slovak translation: odchytávanie citlivých údajov

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:phishing
Slovak translation:odchytávanie citlivých údajov

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
13:57 Oct 28, 2009
English to Slovak translations [PRO]
Social Sciences - Internet, e-Commerce
Additional field(s): Computers: Systems, Networks, IT (Information Technology)
English term or phrase: phishing
Definition from Webopedia:
The act of sending an e-mail to a user falsely claiming to be an established legitimate enterprise in an attempt to scam the user into surrendering private information that will be used for identity theft. The e-mail directs the user to visit a Web site where they are asked to update personal information, such as passwords and credit card, social security, and bank account numbers, that the legitimate organization already has. The Web site, however, is bogus and set up only to steal the user’s information.

Example sentence(s):
  • While Spam was (and continues to be) annoying, distracting and burdensome to all its recipients, Phishing has already shown the potential to inflict serious losses of data and direct losses due to fraudulent currency transfers. Technical Info
  • Consider installing a Web browser tool bar to help protect you from known phishing fraud Web sites. MSN money
  • "This phishing website goes a step further than most phishing sites by employing a phone-call 'verification' step," said internet monitoring company Websense. vnunet.com
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

odchytávanie citlivých údajov
Definition:
Pojem "phishing" sa skladá z anglických slov password a fishing a znamená odchytávanie citlivých údajov. Prostredníctvom profesionálne falšovaných e-mailov a webstránok známych firiem, väčšinou z finančnej oblasti, sa pokúšajú kriminálnici dostať od svojich obetí dôverné informácie ako napríklad prístupové údaje k bankovému kontu alebo čísla kreditných kariet. Ukradnuté údaje potom podvodníci využívajú, aby si previedli peniaze na vlastné kontá alebo zaplatili na účet obete položky objednané cez internet.
Selected response from:

Slavomir BELIS
Slovakia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +2odchytávanie citlivých údajov
Slavomir BELIS
4neoprávnené získavanie údajov
Milada Major
4phishing
Martin Bulla


Discussion entries: 4





  

Translations offered


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
phishing


Definition from Wikipedia:
Činnosť, pri ktorej sa podvodník snaží vylákať od používateľov rôzne heslá, napr. k bankovému účtu.

Example sentence(s):
  • Phishing: Podvodné e-maily vyzývajú držiteľov kariet VISA na overenie údajov - SLSP  
Martin Bulla
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Jan Kolesar
5 mins
  -> Ďakujem

No  Slavomir BELIS: Martin, prepáč, ale toto nie je preklad, a preto s tým nesúhlasím.
1 hr
  -> Reagoval som v diskusii.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
odchytávanie citlivých údajov


Definition from SME:
Pojem "phishing" sa skladá z anglických slov password a fishing a znamená odchytávanie citlivých údajov. Prostredníctvom profesionálne falšovaných e-mailov a webstránok známych firiem, väčšinou z finančnej oblasti, sa pokúšajú kriminálnici dostať od svojich obetí dôverné informácie ako napríklad prístupové údaje k bankovému kontu alebo čísla kreditných kariet. Ukradnuté údaje potom podvodníci využívajú, aby si previedli peniaze na vlastné kontá alebo zaplatili na účet obete položky objednané cez internet.

Example sentence(s):
  • Vírus mal ako primárnu úlohu odchytávanie citlivých údajov, ako sú čísla kreditiek, prihlasovacie údaje do internet bankingu a podobne. Vírus zmutoval do mnohých foriem, preto nebolo jednoduché odhaliť a odstrániť jeho infiltráciu. - Internetový denník inet.sk  
  • 4.2. Špecifikácia hrozieb V procese analýzy bezpečnosti IS boli rozpoznané nasledovné hrozby systému: o Nepovolený vstup do systému o Odchytávanie citlivých údajov o Nepriateľské programy (trójske kone...) o „Denial of services“ útoky na webový server - Slovenská technická univerzita  
Slavomir BELIS
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Andrea Dvorská
29 days
  -> Ďakujem.

Yes  Jan Kolesar: Napokon sa prihováram aj ja za preklad termínu
30 days
  -> Ďakujem.

30 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
neoprávnené získavanie údajov


Definition from Úrad vlády SR:
3.7.7 Phishing a krádeže identity
S rozvojom elektronického obchodovania sa množia aj útoky zamerané na získavanie údajov používaných pri on-line platbách. Najrozšírenejšou formou je tzv. phishing, pri ktorom potenciálna obeť dostane fingovanú správu od renomovanej firmy s ponukou nejakých služieb a adresou webovej stránky. Ak sa prihlási na danú stránku, útočník sa snaží získať heslo, číslo kreditnej karty alebo ďalšie údaje potrebné pre internetbanking, ktoré potom zneužije na finančné transakcie. V súčasnosti sa na získavanie dôverných údajov nepoužíva klasický phishing ale trójske kone. Útočníci sa zameriavajú aj na informačné systémy obchodníkov poskytujúcich služby on-line a snažia sa získať údaje o zákazníkoch z týchto systémov a využiť ich na podvodné účely (krádež identity).

Example sentence(s):
  • Škodlivý softvér, spam a neoprávnené získavanie údajov (phishing) Nie je povolené šíriť škodlivý softvér, vírusy ani iné programy, ktoré môžu zabrániť poskytovaniu služieb alebo uškodiť iným používateľom. Tiež nie je povolené šíriť spam, čo môže zahŕňať reklamy na produkty, nevyžiadané odkazy a odkazy na komerčnú pornografiu. Nepovoľujeme ani používanie škodlivých skriptov či podvody s cieľom neoprávnene získať heslo iného používateľa. - Google  
Milada Major
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search