PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

carrots and sticks

Slovak translation: cukor a bič

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:carrots and sticks
Slovak translation:cukor a bič
Entered by: Jan Fatara

17:48 May 31, 2006
English to Slovak translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: carrots and sticks
Ide o text pojednávajúci o opatreniach, ktorých úlohou je povzbudzovať nezamestnaných k aktívnemu hľadaniu práce.

"Effective activation policies involve a mix of carrots and sticks, which can be delivered through public or private employment services, to ensure that the unemployed are well supported in their job search efforts and, in their turn, they are looking actively for work."

Zatiaľ ma napadol akurát tak štandardný preklad :"Účinnú aktivačnú politiku predstavuje zmes odmien a trestov..."
Marí sa mi, že existuje slovné spojenie s rovnakým významom aj v slovenčinie, myslím že tam ide o "bič (trest)" + ešte niečo, čo predstavuje "odmenu".... Len si neviem spomenúť. Vopred vďaka za pomoc.
Jan Fatara
cukor a bič
Explanation:
to tomu zodpovedá
Selected response from:

Matej Hasko
Grading comment
Vďaka. Presne na toto som myslel, len mi to akosi vypadlo.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5cukor a bič
Matej Hasko
4see explanation
perfecta
4Účinná aktivačná politika musí motivovať, ale aj plieskať bičom, a to prostredníctvom...
Slavomir BELIS
4 -2návnadou a pohonom
Maria Chmelarova


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
see explanation


Explanation:
The carrot-and-stick approach = two forms of motivation, one positive (incentive) and one negative (threat);
carrot = positive (incentive)
stick = negative (threat of punishment).
The saying comes from the use of both motivators to get a horse to pull a buggy (carriage, cart): A carrot was hung so the horse could see it just in front of him and would try to walk towards it (incentive). If the horse did not move towards the carrot, it was threatened with a stick (threat of punishment).

perfecta
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SpanishSpanish
Notes to answerer
Asker: Thank you. I do know the meaning of this English phrase, I am looking for a Slovak equivalent. I have a feeling that there is a similar phrase in Slovak. Thank you anyway!


36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
cukor a bič


Explanation:
to tomu zodpovedá

Matej Hasko
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4
Grading comment
Vďaka. Presne na toto som myslel, len mi to akosi vypadlo.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Martin Janda: Jasne - jedina mozna odpoved.
2 hrs

neutral  Slavomir BELIS: Zda sa, ze samo o sebe je to celkom trefny ekvivalent, nepopieratelne. Ale mozete naznacit obidvaja, ako by ste to pouzili v danom kontexte?
2 hrs

disagree  Maria Chmelarova: suhlas so Slavomirom
2 hrs
  -> až teraz som sa dostal zase k počítaču, takže podomnou to už stihli napísať

agree  Marek Buchtel: Domnívám se, že "politika/metoda cukru a biče" je poměrně ustálené spojení (i v odborné literatuře na toto téma). Zde například může být: "K účinným aktivačným politikám patrí metóda cukra a biča, ktorú môžu uplatňovať..." (pardon my Slovak :-))
4 hrs
  -> ďakujem, lepšie by som to nenapísal :-)

agree  Monika@ProZ: politika/metóda/taktika cukru a biča; rôzne formy "cukru" a "biča"
7 hrs

agree  Gabriela Verešová
12 hrs

agree  akkurat: Uplne jednoznacne.
12 hrs

agree  Sarka Rubkova
13 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
návnadou a pohonom


Explanation:
nieco jemnejsie namiesto bič/trest vo vasom texte
navnadou a posunom (popohnanim)

carrot znamena aj návnada

Len na upresnenie, viem ze zmysel poznate:
carrot and stick- the traditional alternatives of driving a donkey (not horse) on by either holding out carrot or whipping it with a stick
.....characterized by use of reward and punishment

Maria Chmelarova
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Matej Hasko: obávam sa, že "metóda návnady a pohonu" by bolo dosť ťažko pochopiteľné slovné spojenie
10 hrs

disagree  Sarka Rubkova: takto sa to nepouziva
10 hrs

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Účinná aktivačná politika musí motivovať, ale aj plieskať bičom, a to prostredníctvom...


Explanation:
Ja by som to preložil asi takto, čo je podľa môjho názoru presné, vecné, zrozumiteľné. Myslím si, že v tomto prípade, v tomto oficiálne znejúcom texte, nemusí byť za každú cenu nejaký ekvivalentný idióm alebo fráza, ktorý aj tak nikto nebude poznať a ktorý bude preto znieť cudzo.

Alebo aj:

Účinná aktivačná politika musí rovnako motivovať, ako aj plieskať bičom, a to prostredníctvom...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-05-31 21:28:26 GMT)
--------------------------------------------------

Yes, I agree, so this might be even better.

... musí motivovať, ale aj poháňať, a to...

Slavomir BELIS
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maria Chmelarova: skuste ine slovo namiesto "bič"
2 hrs
  -> Máte pravdu, že ani ten bič tam veľmi nepasuje. Ja som sa toho držal, lebo Ján hľadal niečo na ten "bič". Ale ten "pohon" je tiež dobrý - ... musí motivovať, ale aj poháňať, a to...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search