micro-inequity (micro-inequities)

Slovak translation: drobné neprávosti

11:42 Apr 14, 2014
English to Slovak translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
English term or phrase: micro-inequity (micro-inequities)
Jeden z kategórie "presne viem, čo to je, mám k dispozícii aj definicíu, ale nie a nie prísť na slovenský výraz." Ak má niekto k dispozícii nejaký ustálený preklad alebo zdroj, veľmi to ocením. Vďaka!

"• Micro-inequities are the small messages of prejudice that are sent from one person to another, often without knowing it. "

"Examples of how Micro-Inequities show up:
• Excluding someone from a relevant e-mail
• Letting eyes wander around while in a conversation
• Mispronouncing someone’s name
• Not listening attentively..."
Michal Fabian
Canada
Slovak translation:drobné neprávosti
Explanation:
navrhujem takto, viem, že to možno znie trocha archaicky, ale Jazykovedný ústav to normálne podporuje a sú tam uvedené aj frázy z paralelného slovensko-anglického korpusu (inequity = neprávosť)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2014-04-14 12:49:18 GMT)
--------------------------------------------------

a podľa všetkého sa to bežne v tomto znení aj používa:
http://jakubcikova.blog.sme.sk/c/281178/Zlaty-slavik.html
http://www.seredonline.sk/clanky/chceme-riesenie-ale-kto-je-...
Selected response from:

Kristína Stupárková
Grading comment
Vďaka!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4drobné neprávosti
Kristína Stupárková
4mikro-predsudkovosť
Maria Chmelarova
4drobné neférovosti
Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
4nerovnoprávnosti na mikroúrovni
Kristian Madar
4malé (mikro) nerovnoprávnosti
Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
3malé krivdy
Michal Zugec
3(drobné) prejavy predpojatosti
tomasik


Discussion entries: 2





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
drobné neférovosti


Explanation:
napríklad takto

Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
malé (mikro) nerovnoprávnosti


Explanation:
alebo takto :-)

Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
malé krivdy


Explanation:


Michal Zugec
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 14

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nerovnoprávnosti na mikroúrovni


Explanation:
Prejavy nerovnoprávnosti na mikroúrovni




Kristian Madar
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(drobné) prejavy predpojatosti


Explanation:
Podľa uvedených príkladov od nezdvorilosti až po neslušnosť či nevychovanosť (nie je ustálený preklad)

tomasik
Slovakia
Native speaker of: Slovak

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
drobné neprávosti


Explanation:
navrhujem takto, viem, že to možno znie trocha archaicky, ale Jazykovedný ústav to normálne podporuje a sú tam uvedené aj frázy z paralelného slovensko-anglického korpusu (inequity = neprávosť)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2014-04-14 12:49:18 GMT)
--------------------------------------------------

a podľa všetkého sa to bežne v tomto znení aj používa:
http://jakubcikova.blog.sme.sk/c/281178/Zlaty-slavik.html
http://www.seredonline.sk/clanky/chceme-riesenie-ale-kto-je-...


    Reference: http://slovnik.juls.savba.sk/?w=nepr%C3%A1vos%C5%A5&s=exact&...
Kristína Stupárková
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4
Grading comment
Vďaka!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mikro-predsudkovosť


Explanation:
mikro-predpojatosť, zaujatosť
ked už nové, prečo nie takto a ak je to v " Human R. "
mikro používame aj v Sj.
alebo " diskriminacia na malej urovni "

--------------------------------------------------
Note added at 1 day5 hrs (2014-04-15 16:56:32 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Thanks, good idea, glad to read that. M

Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Nie som odporca novotvarov, ale myslím si, že aj pri ich vytváraní by sme mali dodržiavať pravidlá používania spojovníka v slovenčine.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search