heel of hand

Slovak translation: spodná časť dlane

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:heel of hand
Slovak translation:spodná časť dlane
Entered by: Erich Szabo

17:33 Oct 9, 2014
English to Slovak translations [PRO]
Medical - Engineering (general)
English term or phrase: heel of hand
Časť ľudskej ruky.
Erich Szabo
Slovakia
spodná časť dlane
Explanation:
dany anglicky vyraz sa pouziva pri resuscitacii, pri stlacani hrudnika na obnovenie cinnosti srdca, a stlaca sa prave len spodnou castou dlane, nie celou dlanou spodnej ruky. myslim, ze tento slovensky vyraz je primerany.
Selected response from:

Linda Wood
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3spodná časť dlane
Linda Wood
3 +2dlaňová časť ruky
Zuzana Sajbanova
5ulnárna časť dlane
Igor BURAK
4bruško palca
Kristian Madar
4 -1záprstný úsek dlane
Maria Chmelarova


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bruško palca


Explanation:
z nemeckého Handballen

https://www.google.sk/search?q=Handballen&rlz=1C1VDYX_enGB55...



--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2014-10-09 17:47:47 GMT)
--------------------------------------------------

Alebo napr. tu:

http://www.pluska.sk/izdravie/liecba/boli-vas-nieco-prilepte...

....Do rúk berie diagnostickú tyčinku a tlačí ňou na body Ivaninho palca ruky. „V prvom rade si musíme citlivé body vyhľadať. Bruško palca zodpovedá našej hlave. Mäkká časť je tvárová, oblasť nechtu je naše záhlavie, boky posledného článku patria spánkovej oblasti hlavy. Skúšame citlivosť priamo v bode, ktorý zodpovedá spánkovej oblasti, nad ním a pod ním,“ hovorí majiteľka štúdia.....


    Reference: http://www.meda.sk/?m=28
Kristian Madar
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rad Graban
5 hrs

neutral  Maria Chmelarova: bruško palca je na konci palca a slúži okrem iného aj na odtlačkovanie prstov
21 hrs

disagree  Martina Salyova: Nemecký ekvivalent správny, ale slovenský už nie...
1 day 5 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
dlaňová časť ruky


Explanation:
The heel of the hand is the area anteriorly to the bases of the metacarpal bones, located in the proximal part of the palm. It is the area that sustains most pressure when using the palm of the hand for support, such as in handstand.
Ak tomu rozumiem správne, je to iba dolná časť dlane nad zápästím, v slovenčine na to špecifické pomenovanie asi neexistuje.


Zuzana Sajbanova
Works in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Kolesar: The heel of your hand is the rounded pad at the bottom of your palm.
4 mins

agree  Lucia [Lulu] Lay
1 hr

agree  Vladimir Sudakov
1 hr

disagree  Martina Salyova: Dlaňová časť je dosť široký pojem a nevystihuje presne originál.
1 day 5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
spodná časť dlane


Explanation:
dany anglicky vyraz sa pouziva pri resuscitacii, pri stlacani hrudnika na obnovenie cinnosti srdca, a stlaca sa prave len spodnou castou dlane, nie celou dlanou spodnej ruky. myslim, ze tento slovensky vyraz je primerany.

Example sentence(s):
  • Place the heel of your hand on the breastbone at the centre of the person’s chest.
  • Hrudníka sa smie dotýkať iba spodná časť dlane jednej ruky.

    Reference: http://sk.wikipedia.org/wiki/Prv%C3%A1_pomoc
    Reference: http://www.nhs.uk/Conditions/Accidents-and-first-aid/Pages/C...
Linda Wood
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Beata Fabova
2 hrs

agree  Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
10 hrs

agree  Martina Salyova
1 day 3 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
záprstný úsek dlane


Explanation:
heel of hand - " is the area anteriorly to the base of the matacarpal bones, located in the proximal part of the palm "

Ruka - zápästie
- záprstný úsek s dlaňou a chrbátom ruky
- články prstov

dlaň je vnútorná časť ruky od zápästia po prsty; opak :chrbát ruky

Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Martina Salyova: Záprstný úsek je podľa mňa vyššie, heel sa týka už skôr oblasti zápästných kostí
7 hrs
  -> Mame carpus a metacarpus. Ak z en. def. je to; "base of the metacarpal bones" potom je to zaprstie-metacarpus a carpus je zapastie. Prosim o opravu. Mimochodom nie je Vas otec Slavo a stryko je Silvo?

1 day 15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ulnárna časť dlane


Explanation:
Jedná sa o ľavú spodnú časť dlane (pod malíčkom, ale bližšie k zápästiu - prikladám jednu lekársku (1) a jednu športovú identifikáciu (2) v angličtine). Identifikácia v slovenčine vyplýva zo spojení (3,4,5). Spojenia uvádzam priamo tu, nakoľko sú niektoré neštandardné.
1) http://books.google.it/books?id=4ELbdPNcN6gC&pg=PA72&lpg=PA7...
2) http://www.howtoplaytennisvideos.com/2013/07/18/learning-how...
3) http://dc342.4shared.com/doc/H7QunGY-/preview.html
4) http://www.google.it/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...
5) http://arashikan.eu/index.php/clanky-o-kyusho/111-pricviknut...
3)

Igor BURAK
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 56




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search