informal learning

Slovak translation: informálne učenie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:informal learning
Slovak translation:informálne učenie

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
12:41 Jul 30, 2009
English to Slovak translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
Additional field(s): Social Science, Sociology, Ethics, etc.
English term or phrase: informal learning
Definition from Futurelab:
Learning that takes place outside formal educational settings and/or formal educational approaches.

Example sentence(s):
  • Informal learning is the unofficial, unscheduled, impromptu way most of us learn to do our jobs. Informal learning is like riding a bicycle: the rider chooses the destination and the route. Internet Time Ecosystem Blog
  • To truly understand the learning in your organization you might want to recognize the informal learning already taking place and put in practices to cultivate and capture more of what people learn. Informal Learning
  • Informal Learning occurs in everyday life and may not even be recognized as learning by the individual. Adult learning
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

informálne učenie
Definition:
Učenie vychádzajúce z každodenných aktivít jednotlivca spojených s prácou, rodinou alebo voľným časom. Nie je štruktúrované (podľa cieľov, počtu hodín alebo podpory učenia sa) a obyčajne nevedie k získaniu osvedčenia. Informálne učenie sa môže byť zámerné, ale najčastejšie nebýva zámerné, skôr je príležitostné – náhodné.
Selected response from:

Martin Bulla
Slovakia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +2informálne učenie
Martin Bulla
5neformálne učenie
petra_b. (X)
5neformálne vzdelávanie
Kristina Karabova


Discussion entries: 2





  

Translations offered


2 days 23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
informálne učenie


Definition from CŽV:
Učenie vychádzajúce z každodenných aktivít jednotlivca spojených s prácou, rodinou alebo voľným časom. Nie je štruktúrované (podľa cieľov, počtu hodín alebo podpory učenia sa) a obyčajne nevedie k získaniu osvedčenia. Informálne učenie sa môže byť zámerné, ale najčastejšie nebýva zámerné, skôr je príležitostné – náhodné.

Example sentence(s):
  • Informálne učenie je sprievodným javom činností v každodennom živote spojených s prácou, rodinou alebo aktivitami vo voľnom čase. - ASPEKT  
Martin Bulla
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Kristina Karabova
9 days
  -> Ďakujem

Yes  Andrea Dvorská
57 days
  -> Ďakujem

10 days   confidence: Answerer confidence 5/5
neformálne vzdelávanie


Definition from Wikipedia:
Neformálne vzdelávanie je všetko vzdelávanie organizované mimo formálneho vzdelávania – teda vzdelávanie poskytované rôznymi inštitúciami (kultúrne zariadenia, podniky, inštitúcie vzdelávania dospelých) určitému okruhu študujúcich v rôznych formách, typoch a s rôznym obsahom.

Example sentence(s):
  • Neformálne vzdelávanie nie je pojmom novým. Často sa kladie do konfrontácie s formálnym, čiže školským alebo univerzitným vzdelávaním. Základným omylom poňatia neformálneho vzdelávania je, že sa stáva konkurenciou voči škole. Pravdou je, že formálne a neformálne vzdelávanie sa navzájom dopĺňajú. - Rada mladeze Slovenska  
Kristina Karabova
Slovakia
Native speaker of: Slovak

60 days   confidence: Answerer confidence 5/5
neformálne učenie


Definition from own experience or research:
opak formálneho je v slovenčine neformálny...spisovne sa povie, že je niečo neformálne...

Example sentence(s):
  • Spoločnosti preceňujú a investujú priveľa do formálnych vzdelávacích programov, pričom opomínajú možnosti prirodzenejších a neformálnych vzdelávacích procesov - elearningpapers  
  • neformálne vzdelávanie detí a mládeže Mikroškolenie ako podporný mechanizmus neformálneho učenia - Vyskum mladeze  
petra_b. (X)
Native speaker of: Native in SlovakSlovak




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search