asset

Slovak translation: doplnkové / hlavné prvky

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:asset
Slovak translation:doplnkové / hlavné prvky
Entered by: Vladimír Hoffman

10:40 Nov 26, 2014
English to Slovak translations [PRO]
Tech/Engineering - Art, Arts & Crafts, Painting / Photography
English term or phrase: asset
Ide o nejaké prvky snímky, ale neviem presne čo to má znamenať:

Keeping the subject matter within 1/3 of your composition allows you to place assets on top of the photograph.
Vladimír Hoffman
Slovakia
doplnkové / hlavné prvky
Explanation:
Slovom assets sa v danom kontexte môžu označovať hlavné alebo vedľajšie prvky, podľa toho či z kontextu vyplýva, že subjekt na fotografii je (v takom prípade assets = doplnkové prvky) alebo nie (v takom prípade assets = hlavné prvky, výrobky, majetok, nehnuteľnosti atď.; záleží jednoznačne na kontexte) je tým najpodstatnejším prvkom.

https://help.market.envato.com/hc/en-us/articles/203269510-W...

http://books.google.it/books?id=ku0Cfzl-jIYC&pg=PA106&lpg=PA...
Selected response from:

Igor BURAK
Slovakia
Grading comment
Ďakujem, to je ono.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(foto) majúce licenciu
Maria Chmelarova
3položka
Dušan Ján Hlísta
3 -1doplnkové / hlavné prvky
Igor BURAK
2zvýšiť hodnotu
Michal Zugec


Discussion entries: 5





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zvýšiť hodnotu


Explanation:
Ja by som sa slovkom asset v tomto prípade vôbec nezaoberal. Záleží na ostatnom kontexte, ale túto vetu by som asi preložil nejako takto: Ak predmet fotografovania zakomponujete do 1/3 snímky, zvýši to (výpovednú, umeleckú...) hodnotu fotografie.

Michal Zugec
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Ďakujem, Michal, ale v tomto príde to nesedí, skutočne ide o nejaké časti kompozície fotky. Hlavný predmet v jednej tretine, zvyšok v hornej časti.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maria Chmelarova: kde assets = benefit(s)
4 hrs
  -> vďaka

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
doplnkové / hlavné prvky


Explanation:
Slovom assets sa v danom kontexte môžu označovať hlavné alebo vedľajšie prvky, podľa toho či z kontextu vyplýva, že subjekt na fotografii je (v takom prípade assets = doplnkové prvky) alebo nie (v takom prípade assets = hlavné prvky, výrobky, majetok, nehnuteľnosti atď.; záleží jednoznačne na kontexte) je tým najpodstatnejším prvkom.

https://help.market.envato.com/hc/en-us/articles/203269510-W...

http://books.google.it/books?id=ku0Cfzl-jIYC&pg=PA106&lpg=PA...

Igor BURAK
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ďakujem, to je ono.
Notes to answerer
Asker: Toto bude asi najbližšie, sám som dal neutrálne "ostatné prvky".


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Maria Chmelarova: Envato.com, assets are photos, illustrations, videos, ktore su sice "items" ale musia byt licencovane ak ich chcete pouzit za dalsim ucelom.
2 days 42 mins

55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
položka


Explanation:
Lingea 5

--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2014-11-26 11:36:23 GMT)
--------------------------------------------------

aj Microsoft language portal t má takto uvedené

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2014-11-27 09:17:34 GMT)
--------------------------------------------------

Nejde o snahu - podľa mňa to môže byť v zastúpení všeličo napr.: text, iný objekt, čiara, farba a čokoľvek iné, teda "položka" čo sa dá "narvať" do fotografie - Dušo

Dušan Ján Hlísta
Slovakia
Native speaker of: Slovak
Notes to answerer
Asker: No, a Magnus jak by smet:-) Navyše k ďalším 347 významom:-) Ale vďaka za snahu, aj to sa počíta. V.

Asker: Aha, takto ste to myslel! To zase áno, aj keď "prvok" mi pripadá v danom kontexte vhodnejší.


2 days 4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(foto) majúce licenciu


Explanation:
licencovaný/á, oprávnený-á (položka)
Z clanku kt. poskytol Igor Burak:

Q. "What are assets?
A. Things like photos, illustrations, videos, code or music...that may form a part of your item or item preview".
"Your item is what you actually licence on our market".

Q. So what should I look for when finding images of peole?
A. Photo which is licensed for....

"1. You should only use assets in your items that you own or have a license to use".

teda nie su to "doplnkove/hlavne prvky" (items) ale su to fotografie, videa, ilustracie....ktore mozete pouzit ak mate licenciu, ktoru ziskate (aj) od Envato.com a mnoho inych ag., ktore su tiez v clanku spomenute.

Teda vo vasom pripade je to licencovana fotografia, nielen fotografia, ktoru ste stiahli z pocitaca....a potom s nou mozete robit co sa vam ziada a pouzit na re-distribuciu ale musite splnat licencne podmienky........vsetko ostatne je v clanku.


Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
Notes to answerer
Asker: Nie, toto nesedí. V príslušnej kapitole ide o kompozíciu snímky a licencie sa tam vôbec nespomínajú. A to ani ako licencované prvky. Treba to riešiť v kontexte.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search