dumbwaiter

Slovak translation: malý nákladný výťah

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dumbwaiter
Slovak translation:malý nákladný výťah

14:54 Mar 15, 2010
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2010-03-18 15:55:55 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Slovak translations [PRO]
Art/Literary - Architecture
English term or phrase: dumbwaiter
hi guys, another one for you! at one place in the book this word is in the following context: "Dumbwaiters lifted wine bottles directly from the Wine Room to the Dining Room above." So I figured the translation of the term could be sth like:"výťah používaný na prepravu vína" but (!) when I checked out the picture on the internet (http://www.monticello.org/gallery/innovations/dumbwaiter.htm... I found out it is not the same thing I had thought. I got puzzled. I will appreciate all your comments and advices! It is up to you to choose the best one!
nevesta hol
Slovakia
malý nákladný výťah
Explanation:
*
Selected response from:

Rad Graban
United Kingdom
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5servírovací stolík alebo pult, malý výťah
Stan Gajdos
5kuchynský výťah (v reštaurácii)
Dušan Ján Hlísta
5mini-výťah
Maria Chmelarova
41. kuchynský výťah v reštaurácii
Jan Chupac
3 +1malý nákladný výťah
Rad Graban
4kuchynský výťah
Slavomir BELIS
4servírovací stolík
Michal Zugec


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
servírovací stolík


Explanation:


Michal Zugec
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: vdaka! prave som zistila, ze v Monticelle boli 2 druhy "dumbwaiters": 1. servírovací stolík: http://www.monticello.org/gallery/innovations/dumbwaiter.html 2. malý nákladný výťah: http://www.monticello.org/gallery/innovations/winewaiter.html

Asker: Barbara, Michal mal pravdu tiez, pretoze v Monticelle sa nachádzajú oba druhy: aj vytah aj servirovaci stolik, cize vdaka patri vsetkym. V mojom texte sa vyskytuje pojem "dumbwaiter" viackrat, pricom ide raz o referenciu na 1. inokedy na 2. vyznam. Vetu a obrazok v rozpore s nim som uviedla naschval ("but (!)" v zadani). Teraz uz viem, ze existuju 2 vyznamy tohto slova, za co vdacim vam.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Barbara Heyes: tu by som si dovolila nesuhlasit- povodne to bol vytah na jedlo, vacsinou rucne tahany (dnes uz urcite ajna iny pohon), ktorym sa jedlo z kuchyne posielalo na poschodie do jedalne - ospravedlnujem sa - ja som zas pozerala iba na text
5 mins
  -> vychádzal som z obrázku v zadaní

agree  Igor Liba: áno je to jeden z výzanamov - pomocný servírovací stolík, ale podľa kontextu nie ;-) / Michal opravil som na agree pretoze mate pravdu, po tom co "askerka" pridala poznamku vo Vasej odpovedi a vzhladom k tomu ze potrebuje obidva vyrazy.
1 hr
  -> aj tak vdaka za neutral - je tam rozpor medzi textom a obrazkom. Ale ak na obrazku nie je servirovaci stolik, tak kludne zjem svoj klobuk -:)

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
malý nákladný výťah


Explanation:
*

Example sentence(s):
  • Malý nákladný výťah je niekedy používaný na transport malých vecí ako riadu vo viacpodlažnej kuchyni alebo v reštaurácii, na prepravu kníh v multipodlažnej knižnici a pod. Osoby ich nesmú použiť.

    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Dumbwaiter_%28elevator%29
    Reference: http://sk.wikipedia.org/wiki/V%C3%BD%C5%A5ah_%28dopravn%C3%B...
Rad Graban
United Kingdom
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: velka vdaka! :-)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Igor Liba: najvhodnejší preklad / slovník amerikanizmov uvádza aj "výťah na dopravu jedla" ale "malý nákladný výťah" je lepšie
24 mins
  -> Vďaka, Igor.

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kuchynský výťah


Explanation:
V tomto kontexte to ozaj bude nejaký výťah. Na webe je množstvo fotiek.

http://images.google.sk/imgres?imgurl=http://www.home-elevat...

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2010-03-15 15:09:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://images.google.sk/imgres?imgurl=http://www.portsmouth....

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2010-03-15 15:11:46 GMT)
--------------------------------------------------

Tento webový slovník
http://slovnik.seznam.cz/?q=dumbwaiter&lang=en_cz

to v tomto význame prekladá ako
kuchynský výťah
výťah na dopravu jedla
výťah na jedlo

a podobne.

Slavomir BELIS
Slovakia
Native speaker of: Slovak
Notes to answerer
Asker: dakujem!


22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
mini-výťah


Explanation:
mini-elevator nielen v kuchyni, moze byt aj v restauraciach ako aj v domacnostiach
www.summitdumbwaiters.com

Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak

36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kuchynský výťah (v reštaurácii)


Explanation:
AS slovník Lingea

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-03-15 15:56:49 GMT)
--------------------------------------------------

toto je US výraz

Dušan Ján Hlísta
Slovakia
Native speaker of: Slovak

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
servírovací stolík alebo pult, malý výťah


Explanation:
1. Prenosný servírovací stolík alebo pult.
2. Malý výťah používaný na prepravu jedla a riadu z jedného poschodia budovy na iné.



    Reference: http://www.merriam-webster.com/dictionary/dumbwaiter
Stan Gajdos
Slovakia
Native speaker of: Slovak

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
1. kuchynský výťah v reštaurácii


Explanation:
alebo,
2. pojazdný servírovací stolík (amer.)

podľa ALFA techniockého prekladového slovníka

Jan Chupac
Slovakia
Native speaker of: Slovak




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search