changeover time

Serbian translation: vreme prilagođavanja proizvodne linije

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:changeover time
Serbian translation:vreme prilagođavanja proizvodne linije
Entered by: Bogdan Petrovic

11:19 May 30, 2016
English to Serbian translations [PRO]
Bus/Financial - Other / unified problem solving
English term or phrase: changeover time
It is important that problem solving is applied in an efficient, effective and comprehensive manner. In particular, there is a need to increase the pace of problem solving by involving everybody in the process and enabling them to solve problems autonomously. This will support and enable the achievement of
reaching our challenging targets such as major reductions in minor stoppages, changeover time, and improvements in service, productivity and delivering innovations on time in full etc.

Radi se o pivari.
Bogdan Petrovic
Serbia
vreme prilagođavanja proizvodne linije
Explanation:
https://en.wikipedia.org/wiki/Changeover

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2016-05-30 11:32:29 GMT)
--------------------------------------------------

"Pripreme pred početak proizvodnje ovog modela podrazumevale su prilagođavanje proizvodne linije za integrisanje ekskluzivnih odlika taksi vozila bez ugrožavanja proizvodnog kapaciteta i uz održavanje visokog kvaliteta."

"Ovo pred firme postavlja potpuno nove i jako stroge organizacione i proizvodne uslove jer se u vrlo kratkom vremenu mora pripremiti proces proizvodnje, prilagoditi
proizvodne linije, mašine i uređaji kao i radnici za iznenadne i brze promene."

"koji se ogledaju u pripremi procesa proizvodnje u vrlo kratkom vremenskom periodu, kao i u prilagođavanju proizvodnih linija, mašina, opreme i ljudstva za iznenadne i brze promene, koje su dodatno otežane malim proizvodnim serijama."
Selected response from:

sofijana
Serbia
Grading comment
Hvala
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4време измене (алата, производне опреме, технике)
Milena Taylor
4(vreme potrebno za) prelazak sa jednog proizvoda na drugi
Vesna Maširević
3vreme prilagođavanja proizvodne linije
sofijana


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
време измене (алата, производне опреме, технике)


Explanation:
In manufacturing, changeover is the process of converting a line or machine from running one product to another. Changeover times can last from a few minutes to as much as several weeks in the case of automobile manufacturers retooling for new models. The terms set-up and changeover are sometimes used interchangeably however this usage is incorrect. Set-up is only one component of changeover. Example: A soft drink bottler may run 16oz glass bottles one day, perform a changeover on the line and then run 20oz plastic bottles the next day.
https://en.wikipedia.org/wiki/Changeover

Example sentence(s):
  • Рационализовати тј. максимално скратити време измене алата (changeover time) путем смањења времена “унутрашњег” у корист “спољашњег” подешавањ
  • Способност да се искористи предност мањих захтева из производње утиче на учесталије замене једне опреме другом или производне технике дру

    https://fedorakg.kg.ac.rs/fedora/get/o:439/bdef:Content/download
Milena Taylor
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 28

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vreme prilagođavanja proizvodne linije


Explanation:
https://en.wikipedia.org/wiki/Changeover

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2016-05-30 11:32:29 GMT)
--------------------------------------------------

"Pripreme pred početak proizvodnje ovog modela podrazumevale su prilagođavanje proizvodne linije za integrisanje ekskluzivnih odlika taksi vozila bez ugrožavanja proizvodnog kapaciteta i uz održavanje visokog kvaliteta."

"Ovo pred firme postavlja potpuno nove i jako stroge organizacione i proizvodne uslove jer se u vrlo kratkom vremenu mora pripremiti proces proizvodnje, prilagoditi
proizvodne linije, mašine i uređaji kao i radnici za iznenadne i brze promene."

"koji se ogledaju u pripremi procesa proizvodnje u vrlo kratkom vremenskom periodu, kao i u prilagođavanju proizvodnih linija, mašina, opreme i ljudstva za iznenadne i brze promene, koje su dodatno otežane malim proizvodnim serijama."


sofijana
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hvala

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(vreme potrebno za) prelazak sa jednog proizvoda na drugi


Explanation:
Vreme potrebno za prelazak sa proizvodnje jednog na proizvodnju drugog proizvoda. U praksi se to naziva jednostavno "prelazak"... nastoji se da se "skrate prelasci".

http://www.vesti.rs/Ekonomija/Klinika-za-bolesne-firme.html
zastoji pri prelasku sa jednog proizvoda na drugi

https://www.google.rs/search?q="prelazak sa jednog proizvoda...

http://www.businessdictionary.com/definition/changeover-time...
Period required to prepare a device, machine, process, or system for it to change from producing the last good piece of the last batch to producing the first good piece of the new batch.


Vesna Maširević
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search