Diffusion-Weighted Magnetic Resonance Imaging

Serbian translation: difuziona magnetna rezonanca

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Diffusion-Weighted Magnetic Resonance Imaging
Serbian translation:difuziona magnetna rezonanca
Entered by: Aleksandra Lazić

16:06 Jun 17, 2016
English to Serbian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Snimanje magnetnom rezonancom
English term or phrase: Diffusion-Weighted Magnetic Resonance Imaging
Našla sam prevod "difuziono otežana MR", ali mi se čini da ne odslikava pravo značenje
Aleksandra Lazić
Serbia
difuziona magnetna rezonanca
Explanation:
Ili difuzioni MR pregled, difuziono MR snimanje... Neko kaže i difuzijski, ali meni lepše difuzioni.
Možete da stavite u zagradi skraćenicu DWI, tako je poznato u našoj stručnoj literaturi.

Difuzijski MRI
http://documents.tips/documents/dwi-napredne-mri-tehnike.htm...

Novim radiološkim, dijagnostičkim procedurama kao što su difuzioni MR, difuzioni KT i ultrazvuk sa kontrastnim sredstvom omogućava se i funkcionalna dijagnostika mišićnog tkiva... (Četvrti kongres medicine sporta i sportskih nauka Srbije)
https://books.google.rs/books?id=vxyGAgAAQBAJ&pg=PA242&lpg=P...

5. Dr sci. dipl. fizhem. M. Daković (Klinički centar Srbije, Beograd) – Klasifikacija tumora mozga na osnovu parametara dobijenih iz difuzijskog magnetno rezonantnog imidžinga 20 min
2. Doc. dr Lj. Marković (Odense Universitet Hospitel, Danska) – Difuzioni MR imidžing u evaluaciji planocelularnog Ca vrata 30 min
http://www.neuroradiologija.com/public/documents/Arhiva/Meca...

Akutni lakunarni MU se najpreciznije dijagnostikuje difuzionim MR skenom (diffusion-weighted imaging, DWI).
Difuzioni MR imidžing (DWI) je koristan za diferencijalnu dijagnozu PB i progresivne supranuklearne paralize (PSP)
http://www.drustvoneurologasrbije.org/sinapsa/SINAPSA_dec_20...

90901-092 Difuziona magnetna rezonanca
Republički fond za zdravstveno osiguranje - šifarnik usluga
http://www.kcnis.rs/files/fakturisanje_info/sifarnici/Usluga...


Selected response from:

Sladjana Daniels
Serbia
Grading comment
Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5difuziona magnetna rezonanca
Sladjana Daniels
3Difuzno ponderirano snimanje magnetnom rezonancom
Dinap
3MRI snimanje difuzije molekula vode
sofijana


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
diffusion-weighted magnetic resonance imaging
MRI snimanje difuzije molekula vode


Explanation:
http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/0042-8450/2009/0042-84500...

Pomoću MRI može se dobiti mnogo zna-
čajnih informacija: npr. biohemijski status analizirane strukture
(magnetno-rezonantna spektroskopija), stepen oksigenacije
hemoglobina (blood oxygen level-dependent –
BOLD funkcionalna magnetna rezonanca), cerebralna cirkulacija
(magnetno-rezonantna angiografija – MRA), perfuzija
(perfusion-weighted imaging – PWI), difuzija molekula
vode (diffusion-weighted imaging – DWI), cerebralna
mikrovaskulatura i putevi (diffusion tensor imaging – DTI),
magnetizacijski transfer imaging i drugi.

http://www.df.uns.ac.rs/files/200/ljubica_smiljani___-_maste...
Kod DWI (diffusion weighted imaging) svaki voksel slike (trodimenzionalni
pikseli) odlikuje se intenzitetom slike koji predstavlja refleksiju signala najbolje izmerene stope difuzije vode na toj lokaciji.




--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2016-06-17 19:09:35 GMT)
--------------------------------------------------

Upotrebila sam pojam "MRI" jer je tako navedeno u primeru (doktoratu), ali koleginica Aleksandra će verovatno na osnovu preostalog teksta znati da li može/želi da koristi nešto drugo, npr: "magnetna rezonanca" i sl.

sofijana
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 40

2 days 23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
diffusion-weighted magnetic resonance imaging
Difuzno ponderirano snimanje magnetnom rezonancom


Explanation:
Nisam sigurna za ovo ponderirano da li je to gramaticki ok

Dinap
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 124

3 days 2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
diffusion-weighted magnetic resonance imaging
difuziona magnetna rezonanca


Explanation:
Ili difuzioni MR pregled, difuziono MR snimanje... Neko kaže i difuzijski, ali meni lepše difuzioni.
Možete da stavite u zagradi skraćenicu DWI, tako je poznato u našoj stručnoj literaturi.

Difuzijski MRI
http://documents.tips/documents/dwi-napredne-mri-tehnike.htm...

Novim radiološkim, dijagnostičkim procedurama kao što su difuzioni MR, difuzioni KT i ultrazvuk sa kontrastnim sredstvom omogućava se i funkcionalna dijagnostika mišićnog tkiva... (Četvrti kongres medicine sporta i sportskih nauka Srbije)
https://books.google.rs/books?id=vxyGAgAAQBAJ&pg=PA242&lpg=P...

5. Dr sci. dipl. fizhem. M. Daković (Klinički centar Srbije, Beograd) – Klasifikacija tumora mozga na osnovu parametara dobijenih iz difuzijskog magnetno rezonantnog imidžinga 20 min
2. Doc. dr Lj. Marković (Odense Universitet Hospitel, Danska) – Difuzioni MR imidžing u evaluaciji planocelularnog Ca vrata 30 min
http://www.neuroradiologija.com/public/documents/Arhiva/Meca...

Akutni lakunarni MU se najpreciznije dijagnostikuje difuzionim MR skenom (diffusion-weighted imaging, DWI).
Difuzioni MR imidžing (DWI) je koristan za diferencijalnu dijagnozu PB i progresivne supranuklearne paralize (PSP)
http://www.drustvoneurologasrbije.org/sinapsa/SINAPSA_dec_20...

90901-092 Difuziona magnetna rezonanca
Republički fond za zdravstveno osiguranje - šifarnik usluga
http://www.kcnis.rs/files/fakturisanje_info/sifarnici/Usluga...




Sladjana Daniels
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 96
Grading comment
Hvala!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search