bottle finish

Serbian translation: grlić boce

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bottle finish
Serbian translation:grlić boce
Entered by: Bogdan Petrovic

09:46 May 13, 2016
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Food & Drink / beer equipment
English term or phrase: bottle finish
Labels made of white or metalized paper, applied in the area of bottle finish/mouth or vertically over crown cork and bottle neck showing evidence of access in case the product has been tampered with (open).
Bogdan Petrovic
Serbia
grlić boce
Explanation:
u ovom kontekstu
http://www.masmagnus.rs/bottling-recommendations.html
Grlić boce - Veličina zatvarača mora biti prilagođena grliću boce jer unutrašnji prostor grlića boce utiče na dužinu zatvarača. Bez obzira na prečnik zatvarača, preporučuje se da zatvarač bude 5 do 6 mm širi od unutrašnjeg prečnika grlića boce.
---
Preporuke za zatvaranje
Grlić boce treba da bude relativno suv pri procesu zatvaranja.

https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd...
PRIMENA NAUČNIM METODA ISPITIVANJA STAKLENE AMBALAŽE U MLEKARSK09 INDUSTRIJI U CILJU SMANJENJA LOMA
---
3. dimenzionalnu kontrolu (merenje visine, dijametra tela, dijametra grlića boce, težine i zapremine)
---
c — ispitivanje mehaničke otpornosti boca udarom na ivicu dna, rame
i grlić boce
---
Oštre ivice grlića
Naborani grlići
Vazdušni mehuri u grliću
---
Mehaničko oštećenje grlića


https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd...
U toku nalivanja vina u čaše treba obratiti pažnju da se grlić boce ne prislanja na rub caše vec grlić boce treba postaviti 2 cm iznad čaše.
Selected response from:

Mira Stepanovic
Serbia
Grading comment
Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4grlić boce
Mira Stepanovic
4manžeta (ili jednostavno "vrh grla boce" da bude svima razumljivo)
Elio Verbanac
4grlo flaše
Maria Brankovic
3obod (vrha/grla) boce
Lingua 5B
Summary of reference entries provided
bottle finish
zoe1

Discussion entries: 3





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
grlo flaše


Explanation:
Kada izvadimo čep ponovo salvetom obrišemo grlo boce, a izlivajući malo vina u posebnu čašu isperemo ga i iznutra.


    Reference: http://staklenaambalaza.co.rs/boce-flase-za-vino-bordolese-0...
Maria Brankovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Vesna Maširević: Šta je onda bottle neck? :)
18 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
manžeta (ili jednostavno "vrh grla boce" da bude svima razumljivo)


Explanation:
Na vrhu vrata nalazi se stakleno zadebljanje poput prstena koje
nazivamo manžeta.

http://lumens.fthm.hr/edata/2011/13b98d73-6602-41f5-85f9-4d2...



Elio Verbanac
Croatia
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  sofijana: "manžeta" ne odgovara ciljnom jeziku
5 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
obod (vrha/grla) boce


Explanation:
Boce koje se mogu datirati u
razdoblje od 16. do 19. st. razlikujemo
po oblicima pa im tako tijelo može
biti oblog, ovalnog, četverokutnog ili
šesterokutnog presjeka. No posebno su
važni njihovi gornji dijelovi, odnosno
vrat i obod. Upravo po tim dijelovima
možemo nešto više naslutiti o njihovoj
dataciji.

http://www.icua.hr/images/stories/novosti/Bekic - Novovjekov...



--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2016-05-13 19:38:52 GMT)
--------------------------------------------------

tj. flaše; ispravak

Lingua 5B
Bosnia and Herzegovina
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 8

3 days 22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
grlić boce


Explanation:
u ovom kontekstu
http://www.masmagnus.rs/bottling-recommendations.html
Grlić boce - Veličina zatvarača mora biti prilagođena grliću boce jer unutrašnji prostor grlića boce utiče na dužinu zatvarača. Bez obzira na prečnik zatvarača, preporučuje se da zatvarač bude 5 do 6 mm širi od unutrašnjeg prečnika grlića boce.
---
Preporuke za zatvaranje
Grlić boce treba da bude relativno suv pri procesu zatvaranja.

https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd...
PRIMENA NAUČNIM METODA ISPITIVANJA STAKLENE AMBALAŽE U MLEKARSK09 INDUSTRIJI U CILJU SMANJENJA LOMA
---
3. dimenzionalnu kontrolu (merenje visine, dijametra tela, dijametra grlića boce, težine i zapremine)
---
c — ispitivanje mehaničke otpornosti boca udarom na ivicu dna, rame
i grlić boce
---
Oštre ivice grlića
Naborani grlići
Vazdušni mehuri u grliću
---
Mehaničko oštećenje grlića


https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd...
U toku nalivanja vina u čaše treba obratiti pažnju da se grlić boce ne prislanja na rub caše vec grlić boce treba postaviti 2 cm iznad čaše.


Mira Stepanovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 124
Grading comment
Hvala!




Reference comments


4 hrs
Reference: bottle finish

Reference information:
https://books.google.rs/books?id=L2OtF9ea0g0C&pg=PA86&dq=bot...
Mislila sam da bi mogao biti rub grla, ali finishing obuhvata ceo gornji deo grla, možda otvor grla, venac grla a može biti izrađen različito. Nisam našla naziv ovog dela osim ovako opisno. Gornji deo grla mi je najodređenije, a zove se još i lip, top, mouth, corkage.
http://www.slideshare.net/joshwinright/o-i-infohow-to-read-g...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2016-05-13 14:50:07 GMT)
--------------------------------------------------

Ako će vam IT-EN jezički par pomoći, pogledajte.
http://www.proz.com/kudoz/italian_to_english/other/462052-ba...

zoe1
Native speaker of: Native in Serbo-CroatSerbo-Croat, Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search