bright beer

Serbian translation: bistrenje piva

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bright beer
Serbian translation:bistrenje piva
Entered by: Milena Taylor

19:46 Mar 16, 2014
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Food & Drink / CO2 hazard management in brewery
English term or phrase: bright beer
During the process of filtration and bright beer, CO2 emission can occur during filling, cleaning and depressurizing tanks.

CO2 emission points are (outside) vents and blow-off pipes connected to the tanks.
Bogdan Petrovic
Serbia
bistrenje piva
Explanation:
Poznato je da u toku procesa glavnog vrenja i zrenja dolazi do određenih fizičko-hemijskih i organo-leptičkih promena u sastavu i osobinama piva. Pivo se bistri, ćelije kvasca i druge suspendovane materija belančevinsko-taninskog kompleksa se talože, a oslobođeni ugljen-dioksid se veže za pivo, tako da poprima svoj konačan sastav, ukus i druge osobine. Filtrirano pivo treba da bude kristalno bistro, sa potrebnom trajnosti, ukusom i ostalim karakteristikama. Radi toga, filtracija ima veliki značaj kao poslednja faza proizvodnog procesa, jer tek filtrirano pivo ima sve one karakteristike koje traže potrošači. Danas se u svetu u cilju postizanja bistrenja piva primenjuju dva osnovna postupka, i to:

separacija piva
filtracija piva
Separacija piva

Bistrenje piva na separatoru odvija se na bazi centrifugalne sile. Poznato je da sladovina i pivo sadrže izvesne čestice različite specifične težine koje se talože usled gravitacione sile. Pivo dolazi pod pritiskom u bubanj u kome su smešteni rotirajući tanjiri. Tanjiri su smešteni na šuplje vreteno koje služi za ulaz piva. Po bubnju pivo prolazi između tanjira i osnovice bubnja u prostor za taloženje. Krupne čestice se izdvajaju usled centrifugalne sile ka periferiji, pa se na taj način vrši stvaranje taloga. Ovaj talog se u određenim vremenskim intervalima izbacuje. Pošto su separatori hermetički zatvoreni održava se konstantan pritisak i ne dolazi do gubitka piva i smanjenja koncentracije ugljen-dioksida.
Selected response from:

Milena Taylor
Serbia
Grading comment
Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2bistrenje piva
Milena Taylor
4filtrirano pivo
GoricaZ
4filtrirano pivo
LogosART


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
bistrenje piva


Explanation:
Poznato je da u toku procesa glavnog vrenja i zrenja dolazi do određenih fizičko-hemijskih i organo-leptičkih promena u sastavu i osobinama piva. Pivo se bistri, ćelije kvasca i druge suspendovane materija belančevinsko-taninskog kompleksa se talože, a oslobođeni ugljen-dioksid se veže za pivo, tako da poprima svoj konačan sastav, ukus i druge osobine. Filtrirano pivo treba da bude kristalno bistro, sa potrebnom trajnosti, ukusom i ostalim karakteristikama. Radi toga, filtracija ima veliki značaj kao poslednja faza proizvodnog procesa, jer tek filtrirano pivo ima sve one karakteristike koje traže potrošači. Danas se u svetu u cilju postizanja bistrenja piva primenjuju dva osnovna postupka, i to:

separacija piva
filtracija piva
Separacija piva

Bistrenje piva na separatoru odvija se na bazi centrifugalne sile. Poznato je da sladovina i pivo sadrže izvesne čestice različite specifične težine koje se talože usled gravitacione sile. Pivo dolazi pod pritiskom u bubanj u kome su smešteni rotirajući tanjiri. Tanjiri su smešteni na šuplje vreteno koje služi za ulaz piva. Po bubnju pivo prolazi između tanjira i osnovice bubnja u prostor za taloženje. Krupne čestice se izdvajaju usled centrifugalne sile ka periferiji, pa se na taj način vrši stvaranje taloga. Ovaj talog se u određenim vremenskim intervalima izbacuje. Pošto su separatori hermetički zatvoreni održava se konstantan pritisak i ne dolazi do gubitka piva i smanjenja koncentracije ugljen-dioksida.


    Reference: http://tehpiva.tripod.com
Milena Taylor
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 20
Grading comment
Hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sofijana
36 mins
  -> Hvala!

agree  Daryo
1 hr

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
filtrirano pivo


Explanation:
filtrirano pivo

--------------------------------------------------
Note added at 17 min (2014-03-16 20:04:03 GMT)
--------------------------------------------------

Bright beer is beer in which yeast is no longer in suspension. There are several methods used for clearing yeast from beer, from waiting for the yeast to drop of its own accord ("dropping bright") to filtering it.http://en.wikipedia.org/wiki/Filtered_beer


LogosART
Croatia
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 27

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Daryo: that's what it says in the ST, but it doesn't make sense // "brightening the beer" is what fits with the rest of the sentence.
2 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
filtrirano pivo


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Filtered_beer


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Filtered_beer
GoricaZ
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in SerbianSerbian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search