single- valued objective function

Serbian translation: (jednokriterijumska) ciljna funkcija

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:single- valued objective function
Serbian translation:(jednokriterijumska) ciljna funkcija
Entered by: Nevena Milojevi

16:56 May 7, 2016
English to Serbian translations [PRO]
Business/Commerce (general) / terminologija
English term or phrase: single- valued objective function
The real conflict is actually an unjoined debate over issue number 1, whether the company should have a single-valued objective function or scorecard.
Nevena Milojevi
Serbia
(jednokriterijumska) ciljna funkcija
Explanation:
objective function
An equation to be optimized given certain constraints and with variables that need to be minimized or maximized using nonlinear programming techniques. An objective function can be the result of an attempt to express a business goal in mathematical terms for use in decision analysis, operations research or optimization studies.

http://www.businessdictionary.com/definition/objective-funct...

Metode optimizacije omogućuju traženje najpovoljnijih rješenja različitih problema. U poslovnoj ekonomiji najviše se koriste metode linearne optimizacije koje omogućuju nalaženje najpovoljnijih rješenja problema u kojima i funkcija cilja (tj. veličina koju želimo optimizirati) i ograničenja imaju linearan oblik ovisnosti o nezavisnim varijablama.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:6CxJ_U8...

Maksimizacija ciljne funkcije proizvođača u uslovima savršene i nesavršene konkurencije; Monopol; Monopolistička konkurencija; Monopolska cena i monopolski profit;
http://ekonomija.fon.bg.ac.rs/ekonomija/

Upravljanje pomoću ciljeva i strateško planiranje
Javljaju se nekoliko pojmova kao što su : ❖ Ciljna funkcija (maksimizacija profita,rast, maksimizaija tržišne vrednosti akcija...)
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:OO44dDy...

Pritom, kao i u slucaju jednokriterijumske optimizacije, donosilac odluke implicitno zadrzava slobodu da prihvati, promeni ili odbaci rešenje dobijeno na osnovu matematickog modela optimizacije.
Odgovarajuca jednokriterijumska ciljna funkcija se generiše i minimizira izrazom s=Minimize[Array[$,2l,1,Plus],constr,Union[Variables[Array[$,2l,1]],var]]
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:XySVzA5...
Selected response from:

Milena Taylor
Serbia
Grading comment
Hvala Vam!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1(jednokriterijumska) ciljna funkcija
Milena Taylor
4 -1uobičajena ("klasična") funkcija
Tomislav Patarčić


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
uobičajena ("klasična") funkcija


Explanation:
Zapravo, stvarni konflikt je jedna prešućena debata o pravom i najvažnijem problemu, a to je treba li kompanija imati jednu objektivnu običnu funkciju ili pak bodovnu tablicu.

...oni se još nisu usudili raspraviti da li kompanija treba neku svoju veličinu mjeriti matematičkom funkcijom (single-valued ovdje ne znači mnogo) ili bi trebali to razraditi.

Ono "objektivno" je zaseban izraz.

Tomislav Patarčić
Croatia
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Daryo: "single-valued" je ovde ključni element
14 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
(jednokriterijumska) ciljna funkcija


Explanation:
objective function
An equation to be optimized given certain constraints and with variables that need to be minimized or maximized using nonlinear programming techniques. An objective function can be the result of an attempt to express a business goal in mathematical terms for use in decision analysis, operations research or optimization studies.

http://www.businessdictionary.com/definition/objective-funct...

Metode optimizacije omogućuju traženje najpovoljnijih rješenja različitih problema. U poslovnoj ekonomiji najviše se koriste metode linearne optimizacije koje omogućuju nalaženje najpovoljnijih rješenja problema u kojima i funkcija cilja (tj. veličina koju želimo optimizirati) i ograničenja imaju linearan oblik ovisnosti o nezavisnim varijablama.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:6CxJ_U8...

Maksimizacija ciljne funkcije proizvođača u uslovima savršene i nesavršene konkurencije; Monopol; Monopolistička konkurencija; Monopolska cena i monopolski profit;
http://ekonomija.fon.bg.ac.rs/ekonomija/

Upravljanje pomoću ciljeva i strateško planiranje
Javljaju se nekoliko pojmova kao što su : ❖ Ciljna funkcija (maksimizacija profita,rast, maksimizaija tržišne vrednosti akcija...)
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:OO44dDy...

Pritom, kao i u slucaju jednokriterijumske optimizacije, donosilac odluke implicitno zadrzava slobodu da prihvati, promeni ili odbaci rešenje dobijeno na osnovu matematickog modela optimizacije.
Odgovarajuca jednokriterijumska ciljna funkcija se generiše i minimizira izrazom s=Minimize[Array[$,2l,1,Plus],constr,Union[Variables[Array[$,2l,1]],var]]
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:XySVzA5...

Milena Taylor
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 48
Grading comment
Hvala Vam!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daryo
11 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search