leotard

Romanian translation: see explanation

15:17 Dec 6, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation
English term or phrase: leotard
This is a tight-fitting garment of stretchy material that covers the body from the shoulders to the thighs (and may have long sleeves or legs reaching down to the ankles); worn by ballet dancers and acrobats. How do you call it in Romanian?
swetlanka
Romanian translation:see explanation
Explanation:
depinde cum arata. nu are o denumire specifica; costum de gimnastica, costum de balet etc.

De exemplu la balet poate fi salopeta/maiou/tricou in functie de forma sa vezi aici: http://www.benefisshop.com/index.php?lang=ro&action=catalog&...
Selected response from:

mistahara (X)
Grading comment
Thank you for your help.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5see explanation
mistahara (X)
4 +1maiou de balerină
Cristina Butas
4costum dintr-o singură piesă , care se muleaza pe corp (purtat de dansatori)
MMFORREST


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
costum dintr-o singură piesă , care se muleaza pe corp (purtat de dansatori)


Explanation:
leotard
costum dintr-o singura piesa , care se muleaza pe corp (purtat de dansatori)

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2007-12-06 15:33:16 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Leotard

MMFORREST
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
see explanation


Explanation:
depinde cum arata. nu are o denumire specifica; costum de gimnastica, costum de balet etc.

De exemplu la balet poate fi salopeta/maiou/tricou in functie de forma sa vezi aici: http://www.benefisshop.com/index.php?lang=ro&action=catalog&...

mistahara (X)
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 7
Grading comment
Thank you for your help.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu: costum de gimnastică sau de balet, părerea mea
11 mins
  -> da, depinde la ce domeniu se refera traducerea. Multumesc, Maria!

agree  Cristiana Coblis
15 mins
  -> Multumesc :)

agree  Bogdan Burghelea
33 mins
  -> Multumesc, Bogdan

agree  Veronica Manole (X)
1 hr
  -> Multumesc Veronica

agree  Mihaela Ghiuzeli
1 hr
  -> Multumesc

neutral  Anca Nitu: costum de balet e inexact, cum se cheama atunci costumul Odettei din Lacul Lebedelor ( nu e leotard ci costum in toata legea :)
3 hrs
  -> va rog cititi explicatia si consultati link-ul; poate fi maiou, salopeta, tricou de balerina in functie de forma sa (cu, fara maneci, lung, scurt etc.) (se vede in imagini, este un link catre o firma care vinde asa ceva)

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
maiou de balerină


Explanation:
in DEX, maiou is defined as:
"Articol de lenjerie sau de echipament sportiv (cu sau fără mâneci), care acoperă corpul de la umeri până la brâu, purtat direct pe piele".

Please see also:http://www.osim.ro/publicatii/marci/mrc0402.pdf, page 254


"2 Maiouri de balerină. N0133. 2. 2 Mâneci. N3712. 2. 2 Manşete de siguranţă. N2898. 2. 2 Mănuşi sau echipamente de protecţie pentru mâini ..."
oami.europa.eu/pdf/design/eurolocarno_ro.pdf


    Reference: http://www.dexonline.ro
    Reference: http://www.osim.ro/publicatii/marci/mrc0402.pdf
Cristina Butas
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu: maillot n. m. cf gdt
3 hrs
  -> Mulţumesc!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search