thunderstorm

Romanian translation: furtună cu fulgere

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:thunderstorm
Romanian translation:furtună cu fulgere
Entered by: swetlanka

15:23 Dec 6, 2007
English to Romanian translations [Non-PRO]
Other / climat
English term or phrase: thunderstorm
This is heavy rain or hail along with thunder and lightning. I have found only translation furtună, but it is storm, not thunderstorm. How do you call thunderstorm in Romanian?
swetlanka
furtună cu fulgere
Explanation:
.
Selected response from:

Krisztina Szűcs
Romania
Grading comment
Thank you very much for your help.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3furtună cu fulgere
Krisztina Szűcs
4 +3furtuna
mistahara (X)
4furtună (cu fulgere)
Cristina Butas


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
furtună cu fulgere


Explanation:
.

Krisztina Szűcs
Romania
Native speaker of: Hungarian
Grading comment
Thank you very much for your help.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MMFORREST: cu tunete şi fulgere sau cu descărcări electrice
1 min

neutral  mistahara (X): cu descarcari electrice, da; dar trebuie precizat ca fulger = lightning, thunderbolt; tunet = thunder, sa nu se inteleaga altceva
20 mins

agree  Bogdan Burghelea
41 mins

agree  Anca Nitu
3 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
furtună (cu fulgere)


Explanation:

acording to www.dexonline.com, "furtună" is "Vânt puternic însoţit de averse de ploaie, de grindină şi de descărcări electrice; vijelie."


we also use "furtună cu fulgere" or "furtună însoţită de fulgere"


Cristina Butas
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
furtuna


Explanation:
tot furtuna, eventual cu traznete thunder=traznet

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2007-12-06 15:31:04 GMT)
--------------------------------------------------

scuze, este trăsnet cu "s"
TRĂSNET s. 1. (MET.) trăsnitură, (înv. şi pop.) săgeată, (reg.) tunet. (Plouă cu ~e.) 2. bubuire.

thunder = trăsnet sau tunet (sunetul)

vezi si http://dictionar.netflash.ro/index.php?w=thunder&l=1&h=1&g=r...

mistahara (X)
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ovidiu Martin Jurj: furtună sau vijelie; cf. DEX online, astea două au deja şi descărcări electrice, adică tunete şi fulgere, deci ar fi pleonasm să zici furtună cu fulgere
13 mins
  -> corect! se mai spune totusi furtuna cu descarcari electrice, asa, intr-un text mai oficial; informal, furtuna, si "vijelie" e chiar si mai plastic. Multumesc, Ovidiu.

agree  Cristiana Coblis
23 mins
  -> Multumesc, Cristiana

agree  Anca Buzatu
59 mins
  -> Multumesc Anca

neutral  Anca Nitu: http://www.m-w.com/dictionary/thunderstorm ; http://www.bartleby.com/61/63/T0196300.html , nu eventual ci cu siguranta cf dictionarelor, furtuna pur si simplu se cheama "storm" pur si simplu
5 hrs
  -> thunder s tunet n; trăsnet n; thunder bolt lovitură de trăsnet; thunder clap bubuit de trăsnet n; thunder storm furtună f; thunderstruck uimit thunderstorm s furtună f http://www.dictionare.com/




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search