eyebolt

Romanian translation: şurub cu ochi

06:09 Apr 27, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Science - Nuclear Eng/Sci
English term or phrase: eyebolt
"At the upper side, the lid-plug has an eyebolt to hang the hook of the crane inside the hot cell No.1".In partea superioara, capatul de obturare are un bolt cu ureche folosit la suspendarea carligului macaralei in interiorul celulei fierbinti nr.1.Este corecta traducerea?
m_b3lla
Romanian translation:şurub cu ochi
Explanation:
Cf. Dict. tehnic.

--------------------------------------------------
Note added at 58 minute (2009-04-27 07:07:42 GMT)
--------------------------------------------------

Pt. mai multă exactitate, se numeşte "şurub inel de ridicare" şi asta în conformitate cu DIN 580, STAS 3186, vezi http://www.tatocom.ro/csavarok/suruburi.htm
Selected response from:

cristina48
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6şurub cu ochi
cristina48
5 +1belciug
Reea - Silvi (X)
5ochet
Irina Lazarescu
4surub cu ochi / ureche
Carmen Lapadat
4Şurub cu ureche
Bogdan Murg-Perlmutter


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Şurub cu ureche


Explanation:
dict. tehnic

Bogdan Murg-Perlmutter
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
surub cu ochi / ureche


Explanation:
http://www.dictionaruniversal.ro/englez-roman-tehnic/eyebolt...
conform dictionarului tehnic....:)

--------------------------------------------------
Note added at 14 minute (2009-04-27 06:23:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://dictionar.netflash.ro/englez-roman/?w=eyebolt&h=1

Carmen Lapadat
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

52 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
belciug


Explanation:
eyebolt inseamna si belciug! si din context mie mi s epare ca la asta se referea!!! adica un belcig de care se agata carligul macaralei... :)

--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2009-04-27 07:05:26 GMT)
--------------------------------------------------

daca se refera la un capac de canal sau ceva de genul acesta, stiu ca exista capace care nu au gauri... si capacele de camin (Încăpere mică subterană, zidită şi acoperită cu capac de fontă, pe traseul unei conducte de alimentare cu apă a unui canal, construită pentru a permite accesul la conductă sau la canal) de obicei nu au gauri, ci un belciug!!! :)

--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2009-04-27 07:06:16 GMT)
--------------------------------------------------

definitia din paranteza este din DEX :)

Reea - Silvi (X)
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Valentina Meyer: http://dexonline.ro/search.php?cuv=belciug
1 hr
  -> Multumesc frumos! :)

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
şurub cu ochi


Explanation:
Cf. Dict. tehnic.

--------------------------------------------------
Note added at 58 minute (2009-04-27 07:07:42 GMT)
--------------------------------------------------

Pt. mai multă exactitate, se numeşte "şurub inel de ridicare" şi asta în conformitate cu DIN 580, STAS 3186, vezi http://www.tatocom.ro/csavarok/suruburi.htm

cristina48
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Florina-Livia Angheluta (X)
57 mins
  -> Mulţumesc, Florina :)

agree  Valentina Meyer
2 hrs
  -> Mulţumesc, Valentina :)

agree  RODICA CIOBANU
4 hrs
  -> Multumesc, Rodica :)

agree  Vera Costea
5 hrs
  -> Multumesc, Veronica :)

agree  ELLA IACOB
13 hrs
  -> Mulţumesc, Ella :)

agree  Anca Nitu: http://www.proz.com/?sp=gloss/term&id=5560318
15 hrs
  -> Mulţumesc, Anca :)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ochet


Explanation:
este termenul cel mai des folosit pentru constructii speciale (cu cerinte speciale, inspectate de societati de clasificare certificate), cum este si domeniul respectiv.

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2009-04-27 18:17:32 GMT)
--------------------------------------------------

lug are forma unei urechi si se numeste "ureche de ridicare". Nu va pot posta desenele, pentru lamurire, pentru ca au clauza de confidentialitate, .

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2009-04-27 18:41:39 GMT)
--------------------------------------------------

de fapt si ochetul si urechea au rolul de ridicare a unui utilaj sau a unui subansamblu dintr-un utilaj si se foloseste pentru montajul utilajelor/ echipamentelor sau pentru montare/ demontare, pentru intretinere.

Irina Lazarescu
Romania
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  cristina48: tehnic, ochetul este doar piuliţa (partea de sus) care se înşurubează pe o tijă. Traducerea în limba engleză este "staple" sau "lug".
17 mins

neutral  Reea - Silvi (X): la asta te referi?http://www.google.ro/imgres?imgurl=http://www.clubafaceri.ro...
21 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search