sulphide leach project

Romanian translation: proiectul de extracţie prin leşierea sulfurilor

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sulphide leach project
Romanian translation:proiectul de extracţie prin leşierea sulfurilor
Entered by: Antonia Toth

13:36 Aug 2, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mining & Minerals / Gems
English term or phrase: sulphide leach project
The company should produce the first cathode from its $870 million ***sulphide leach project*** next June. This plant will treat ROM low-grade ore from the company's two open pits by bioleaching.
Mihai Badea (X)
Luxembourg
proiectul (planul) de extracţie a metalului din sulfurile sale
Explanation:
ex. cuprul din sulfurile de cupru

Zacamintele de importanta economica contin un procent mic de cupru, dar se gasesc în cantitati mari. Minereurile sunt grupate în patru categorii: cupru nativ, sulfuri, oxizi si combinatii complexe. ex. Fiecare categorie necesita procedee speciale de extractie. Din sulfurile de cupru se extrage cea mai mare parte din productia mondiala.

http://wwwcom.ase.ro/curs-geogr/cap5.htm


--------------------------------------------------
Note added at 52 minute (2007-08-02 14:29:19 GMT)
--------------------------------------------------

extracţia se face prin leşiere

Din anul 1990 pe haldele Geamana si Cuibarul, s-a declansat fenomenul de lesiere bacteriana a sulfurilor metalice, cu impact major asupra solului si indeosebi asupra raului Aries.

http://www.apm-alba.ro/Starea mediului/Starea mediului 2004/...

deci mă corectez:

proiectul de leşiere a sulfurilor

--------------------------------------------------
Note added at 4 ore (2007-08-02 18:31:58 GMT)
--------------------------------------------------

Pentru a recupera aurul din minereuri refractare este necesar să se creeze condiţii de dizolvare a aurului în soluţie (leşiere) şi apoi de recuperare a ionilor de aur din solutie. Pentru aceasta există mai multe alternative care constau de obicei dintr-o treaptă de pretratare (lesiere cu bacterii, prăjire, oxidare sub presiune sau o combinaţie a acestora,inclusiv, eventual, preconcentrare gravitaţională sau flotaţie).

http://www.povesteaadevarata.ro/raport/files/RMP_EIM_MAI_06/...

--------------------------------------------------
Note added at 22 ore (2007-08-03 12:26:16 GMT)
--------------------------------------------------

Minereul extras va fi concasat si macinat, dupa care va intra in procesul de lesiere, prin dizolvare in solutie diluata de cianura.

http://www.prezentonline.ro/article_detail.php?idarticle=290...

poate că ar fi trebuit să scriu

"proiectul de extracţie (a metalului) prin leşierea sulfurilor (acestuia)" - ca să fie mai "elegant" şi să nu fiu corectată

--------------------------------------------------
Note added at 23 ore (2007-08-03 12:37:47 GMT)
--------------------------------------------------

cuv. "leşiere" se foloseşte foarte mult în industria minieră, ştiu de la tata care a tradus o carte întreagă legată de extracţia aurului
Selected response from:

Antonia Toth
Grading comment
Mulţumesc, Antonia, pentru răspunsul foarte documentat!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4proiect de extracţie prin dizolvare/solubilizare din sulfuri
RODICA CIOBANU
3 +1proiectul (planul) de extracţie a metalului din sulfurile sale
Antonia Toth


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
proiectul (planul) de extracţie a metalului din sulfurile sale


Explanation:
ex. cuprul din sulfurile de cupru

Zacamintele de importanta economica contin un procent mic de cupru, dar se gasesc în cantitati mari. Minereurile sunt grupate în patru categorii: cupru nativ, sulfuri, oxizi si combinatii complexe. ex. Fiecare categorie necesita procedee speciale de extractie. Din sulfurile de cupru se extrage cea mai mare parte din productia mondiala.

http://wwwcom.ase.ro/curs-geogr/cap5.htm


--------------------------------------------------
Note added at 52 minute (2007-08-02 14:29:19 GMT)
--------------------------------------------------

extracţia se face prin leşiere

Din anul 1990 pe haldele Geamana si Cuibarul, s-a declansat fenomenul de lesiere bacteriana a sulfurilor metalice, cu impact major asupra solului si indeosebi asupra raului Aries.

http://www.apm-alba.ro/Starea mediului/Starea mediului 2004/...

deci mă corectez:

proiectul de leşiere a sulfurilor

--------------------------------------------------
Note added at 4 ore (2007-08-02 18:31:58 GMT)
--------------------------------------------------

Pentru a recupera aurul din minereuri refractare este necesar să se creeze condiţii de dizolvare a aurului în soluţie (leşiere) şi apoi de recuperare a ionilor de aur din solutie. Pentru aceasta există mai multe alternative care constau de obicei dintr-o treaptă de pretratare (lesiere cu bacterii, prăjire, oxidare sub presiune sau o combinaţie a acestora,inclusiv, eventual, preconcentrare gravitaţională sau flotaţie).

http://www.povesteaadevarata.ro/raport/files/RMP_EIM_MAI_06/...

--------------------------------------------------
Note added at 22 ore (2007-08-03 12:26:16 GMT)
--------------------------------------------------

Minereul extras va fi concasat si macinat, dupa care va intra in procesul de lesiere, prin dizolvare in solutie diluata de cianura.

http://www.prezentonline.ro/article_detail.php?idarticle=290...

poate că ar fi trebuit să scriu

"proiectul de extracţie (a metalului) prin leşierea sulfurilor (acestuia)" - ca să fie mai "elegant" şi să nu fiu corectată

--------------------------------------------------
Note added at 23 ore (2007-08-03 12:37:47 GMT)
--------------------------------------------------

cuv. "leşiere" se foloseşte foarte mult în industria minieră, ştiu de la tata care a tradus o carte întreagă legată de extracţia aurului

Antonia Toth
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Mulţumesc, Antonia, pentru răspunsul foarte documentat!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU: pozitiv si multumiri Antonia pentru comentariile tale
1 day 1 hr
  -> Mulţumesc!

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
proiect de extracţie prin dizolvare/solubilizare din sulfuri


Explanation:
leach=extractor/aparat de extracţie prin dizolvare/leşiere-solubilizare/lixiviere, conform dictionarului tehnic

--------------------------------------------------
Note added at 1 zi1 oră (2007-08-03 15:26:35 GMT)
--------------------------------------------------

Draga Antonia, prin raspunsul propus mi-am dat cu parerea, consultand dictionarul, fara pretentia de a te corecta. Oricum, prin formatia ta, esti mai in tema. Mutumesc pentru comentariile tale, totdeauna este loc pentru a invata, eu asa gandesc.

RODICA CIOBANU
Romania
Native speaker of: Romanian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search