Close contact

Romanian translation: contact TBC

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Close contact
Romanian translation:contact TBC
Entered by: cristinarai

08:40 Jun 9, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
English term or phrase: Close contact
Close contact (TB): a person who has shared the same air space in a household or other
enclosed environment for a prolonged period of time (days or weeks, not minutes or hours) with a person with suspected or confirmed TB disease.
cristinarai
Moldova
contact TBC
Explanation:
De asemenea, cind exista in acelasi timp mai multe conditii agravante, riscul de imbolnavire prin tuberculoza creste. Astfel, cind o persoana locuieste impreuna cu bolnavi contagiosi (cind este "contact tbc"), acest lucru adauga un element de gravitate in plus, indiferent in care din categorii se afla. Riscul de imbolnavire creste in functie de gradul de gravitate a afectarii persoanei in cauza.
Selected response from:

cornelia mincu
Romania
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4contact apropiat
Irina-Maria Foray
3 +1contact TBC
cornelia mincu


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
close contact
contact TBC


Explanation:
De asemenea, cind exista in acelasi timp mai multe conditii agravante, riscul de imbolnavire prin tuberculoza creste. Astfel, cind o persoana locuieste impreuna cu bolnavi contagiosi (cind este "contact tbc"), acest lucru adauga un element de gravitate in plus, indiferent in care din categorii se afla. Riscul de imbolnavire creste in functie de gradul de gravitate a afectarii persoanei in cauza.


    Reference: http://74.125.39.104/search?q=cache:cDgXWqmJFKIJ:www.info-po...
cornelia mincu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
1 day 1 hr
  -> mulţumesc!

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
close contact
contact apropiat


Explanation:
http://www.telegrafonline.ro/1206136800/articol/50200/tuberc...

http://www.dspvl.ro/index.php?pagina=84

--------------------------------------------------
Note added at 13 minute (2008-06-09 08:53:46 GMT)
--------------------------------------------------

Tuberculoza se raspandeste prin bolnavii tuberculosi pozitivi (cu microbi în sputa) netratati, ce elimina în aer bacili de tuberculoza în timpul acceselor de tuse, stranut sau în timpul vorbirii. Persoanele care respira acest aer devin infectate, cei care au de obicei "un contact apropiat", zi de zi, cu bolnavii de tuberculoza.

--------------------------------------------------
Note added at 14 minute (2008-06-09 08:54:18 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.trinitas.ro/editura/cm/articol.php?an=1997&luna=0...

--------------------------------------------------
Note added at 16 minute (2008-06-09 08:56:26 GMT)
--------------------------------------------------

http://rezidentiat.3x.ro/rom/tbc.htm

--------------------------------------------------
Note added at 18 minute (2008-06-09 08:58:20 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/orencia/H-701-...
Este foarte important să spuneţi medicului dumneavoastră dacă aţi avut vreodată TB, sau dacă aţi fost "în contact apropiat" cu cineva care a avut TB.

Irina-Maria Foray
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 24




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search