chemically-bound energy

Romanian translation: energia de reacţie chimică

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:chemically-bound energy
Romanian translation:energia de reacţie chimică
Entered by: bobe

06:19 Jul 27, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / internal combustion engines
English term or phrase: chemically-bound energy
Context:
"An internal combustion engine generates power by converting *chemically-bound energy*into work.
Energy is bound inside the molecules of fuel.
To release that energy, the fuel is burned in a combustion chamber. The energy is released as heat, which causes pressure to rise in the combustion chamber. That pressure pushes the piston down. Chemical energy has been converted into linear mechanical energy, which is then converted to reciprocating motion."

Energia înmagazinată (chimic) ? Energia internă? Voi cum aţi spune ? Multumesc!
bobe
United States
energia legata chimic
Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 50 minute (2010-07-27 07:10:39 GMT)
--------------------------------------------------

Energia legată este diferenţa dintre energia internă şi energia liberă a sistemului. Această diferenţă este egală cu produsul TS, unde T este temperatura absolută a sistemului, iar S este entropia lui

--------------------------------------------------
Note added at 51 minute (2010-07-27 07:11:00 GMT)
--------------------------------------------------

Energia legată este diferenţa dintre energia internă şi energia liberă a sistemului. Această diferenţă este egală cu produsul TS, unde T este temperatura absolută a sistemului, iar S este entropia lui
Selected response from:

Carmen Lapadat
Romania
Grading comment
Mersi frumos Carmen, Mihaela si Alina pt. ajutor.
Am ales până la urmă: energia de reacţie chimică (vezi de ex.:
http://www.referat.ro/referate/Organologia_motoarelor_cu_ardere_interna_cu_piston_ed263.html
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1energia legata chimic
Carmen Lapadat
3energia inmagazinata in structura moleculara
mihaela.


Discussion entries: 3





  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
energia legata chimic


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 50 minute (2010-07-27 07:10:39 GMT)
--------------------------------------------------

Energia legată este diferenţa dintre energia internă şi energia liberă a sistemului. Această diferenţă este egală cu produsul TS, unde T este temperatura absolută a sistemului, iar S este entropia lui

--------------------------------------------------
Note added at 51 minute (2010-07-27 07:11:00 GMT)
--------------------------------------------------

Energia legată este diferenţa dintre energia internă şi energia liberă a sistemului. Această diferenţă este egală cu produsul TS, unde T este temperatura absolută a sistemului, iar S este entropia lui

Carmen Lapadat
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mersi frumos Carmen, Mihaela si Alina pt. ajutor.
Am ales până la urmă: energia de reacţie chimică (vezi de ex.:
http://www.referat.ro/referate/Organologia_motoarelor_cu_ardere_interna_cu_piston_ed263.html

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  mihaela.: oops! aceasta energie legata (si parerea mea este ca acesta notiune vine dintr-o traducere ... neperformanta ...) ia in calcul entropia! Si temperatura absoluta! Ce legatura are acest sistem termodinamic cu textul original?!?
15 hrs

agree  Tradeuro Language Services
5 days

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
energia inmagazinata in structura moleculara


Explanation:
... eu pe aceasta varianta as merge deoarece, personal, n-am auzit de de energie legata chimic si, cu atat mai putin, de energie legata chimic a unui combustibil.
... my 2c ...

mihaela.
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 254




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search