strain-softening behaviour

Romanian translation: comportament de inmuiere a deformatiilor

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:strain-softening behaviour
Romanian translation:comportament de inmuiere a deformatiilor
Entered by: Augustin Dragoste

09:21 Sep 24, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / strain-softening behaviour
English term or phrase: strain-softening behaviour
strain-softening behaviour
Aha cucu
comportament de inmuiere a deformatiilor
Explanation:
Se obtine acest comportament, in general, la oteluri in urma aplicarii tratamentului termic de recoacere de inmuiere a structurii, tratament aplicat dupa ce acele oteluri au suferit durificari prin deformatii la cald sau la rece, "strain-hardning" in acest din urma caz. Strain-hardning este echivalentul pentru ecruisare.

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2006-09-24 10:19:57 GMT)
--------------------------------------------------

Strain-softening este opusul sintagmei strain-hardening. asa cum este si ecruisarea (intarirea metalelor prin deformatie la rece) opusa inmuierii (tratament termic de refacere a structurii metalice in urma distrugerii acesteia prin deformatii la rece. Structura metalica se reface prin incalzire la o anumita temperatura, mentinerea la acea temperatura un interval de timp necesar atomilor sa ajunga prin difuzie la locurile din care au fost indepartati si trebuie, in final, aplicata o racire foarte lenta.
Selected response from:

Augustin Dragoste
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4comportament de inmuiere a deformatiilor
Augustin Dragoste
3comportament detensionant
Cristian Brinza


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
comportament detensionant


Explanation:
zic şi io ca tăt creştinu'!

Cristian Brinza
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 92

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
comportament de inmuiere a deformatiilor


Explanation:
Se obtine acest comportament, in general, la oteluri in urma aplicarii tratamentului termic de recoacere de inmuiere a structurii, tratament aplicat dupa ce acele oteluri au suferit durificari prin deformatii la cald sau la rece, "strain-hardning" in acest din urma caz. Strain-hardning este echivalentul pentru ecruisare.

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2006-09-24 10:19:57 GMT)
--------------------------------------------------

Strain-softening este opusul sintagmei strain-hardening. asa cum este si ecruisarea (intarirea metalelor prin deformatie la rece) opusa inmuierii (tratament termic de refacere a structurii metalice in urma distrugerii acesteia prin deformatii la rece. Structura metalica se reface prin incalzire la o anumita temperatura, mentinerea la acea temperatura un interval de timp necesar atomilor sa ajunga prin difuzie la locurile din care au fost indepartati si trebuie, in final, aplicata o racire foarte lenta.

Example sentence(s):
  • By annealing heat treatment the steel get a strain-softening behaviour
Augustin Dragoste
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 284




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search