PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Capital crime

Romanian translation: omor (calificat) cu circumstanțe agravante

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Capital crime
Romanian translation:omor (calificat) cu circumstanțe agravante
Entered by: Mihaela Ghitescu

15:34 Nov 3, 2019
English to Romanian translations [PRO]
Law (general)
English term or phrase: Capital crime
Este vorba de un documentar, un bărbat este acuzat de abuz sexual și uciderea unei fetițe de 4 ani.

Se mai menționează:
„A capital murder is a murder that's committed in the course of another one of several felonies that are enumerated.
In this particular instance, it is charged that he committed this homicide while he was in the course of sexually battering this child.”

Delict capital? Crimă capitală?

Mulțumesc!
Mihaela Ghitescu
Romania
omor (calificat) cu circumstanțe agravante
Explanation:
Capital crime = aggravated crime (v. https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_murder)

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2019-11-04 14:16:25 GMT)
--------------------------------------------------

Daca va aplecati asupra defintiei omorului deosebit de grav si a circumstantelor agravente veti vedea ca ultimele se suprapun cu definitia din engleza, nu primele.

https://wolterskluwer.ro/art-77-circumstante-agravante/

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2019-11-04 14:16:51 GMT)
--------------------------------------------------

Următoarele împrejurări constituie circumstanţe agravante:
a) săvârşirea faptei de trei sau mai multe persoane împreună;
b) săvârşirea infracţiunii prin cruzimi sau supunerea victimei la tratamente degradante;
c) săvârşirea infracţiunii prin metode sau mijloace de natură să pună în pericol alte persoane ori bunuri;
d) săvârşirea infracţiunii de către un infractor major, dacă aceasta a fost comisă împreună cu un minor;
e) săvârşirea infracţiunii profitând de starea de vădită vulnerabilitate a persoanei vătămate, datorată vârstei, stării de sănătate, infirmităţii sau altor cauze;

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 5 hrs (2019-11-04 21:06:17 GMT)
--------------------------------------------------

Va rog sa va uitati la definitia omorului deosebit de grav din vechiul CP (http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/137244)... cat si la cea aomorului calificat din Noul Cod Penal (https://wolterskluwer.ro/art-189-omorul-calificat/) si nu veti vedea nicaieri situatia din intrebare. Aceasta se inscrie la ”CIRCUMSTANTE AGRAVANTE”, art 77 NCP (b) si (e) (https://wolterskluwer.ro/art-77-circumstante-agravante/) sau la ”CONCURS DE INFRACTIUNI” (dar acest concept nu este potrivit aici -- e vorba despre omor din perspectiva circumstantelor, nu de ambele infractiuni luate impreuna).

Aici nu se aplica situatia Art. 187 cap. 1 (h), conform explicatiei de aici:
Omorul este savârsit prin cruzimi numai atunci când uciderea s-a comis prin schingiuiri de natura a produce victimei suferinte mari având ca rezultat moartea victimei în chinuri
https://lege5.ro/Gratuit/gi4dsmzyg4/omor-deosebit-de-grav-gr...

Deci, indiferent ca ii spunem omor deosebit de grav (CP vechi) sau omor calificat (CPN) sau doar omor, ideea prin care se creeaza corespondenta cu situatia de mai sus si definitia conceptului de ”capital crime” este cea de ”omor (...) cu circumstante agravante”.
Selected response from:

adami
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1omor (calificat) cu circumstanțe agravante
adami
4 +1Omor deosebit de grav
Oana Stoenescu


  

Answers


15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
capital crime
Omor deosebit de grav


Explanation:
In Art. 176 din Codul Penal, acesta este termenul folosit.

Oana Stoenescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  adami: Nu este acelasi lucru: https://lege5.ro/Gratuit/heydinrt/art-176-omorul-deosebit-de...
6 hrs

agree  Liviu-Lee Roth: este din codul vechi; nu mai este actual
8 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
capital crime
omor (calificat) cu circumstanțe agravante


Explanation:
Capital crime = aggravated crime (v. https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_murder)

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2019-11-04 14:16:25 GMT)
--------------------------------------------------

Daca va aplecati asupra defintiei omorului deosebit de grav si a circumstantelor agravente veti vedea ca ultimele se suprapun cu definitia din engleza, nu primele.

https://wolterskluwer.ro/art-77-circumstante-agravante/

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2019-11-04 14:16:51 GMT)
--------------------------------------------------

Următoarele împrejurări constituie circumstanţe agravante:
a) săvârşirea faptei de trei sau mai multe persoane împreună;
b) săvârşirea infracţiunii prin cruzimi sau supunerea victimei la tratamente degradante;
c) săvârşirea infracţiunii prin metode sau mijloace de natură să pună în pericol alte persoane ori bunuri;
d) săvârşirea infracţiunii de către un infractor major, dacă aceasta a fost comisă împreună cu un minor;
e) săvârşirea infracţiunii profitând de starea de vădită vulnerabilitate a persoanei vătămate, datorată vârstei, stării de sănătate, infirmităţii sau altor cauze;

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 5 hrs (2019-11-04 21:06:17 GMT)
--------------------------------------------------

Va rog sa va uitati la definitia omorului deosebit de grav din vechiul CP (http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/137244)... cat si la cea aomorului calificat din Noul Cod Penal (https://wolterskluwer.ro/art-189-omorul-calificat/) si nu veti vedea nicaieri situatia din intrebare. Aceasta se inscrie la ”CIRCUMSTANTE AGRAVANTE”, art 77 NCP (b) si (e) (https://wolterskluwer.ro/art-77-circumstante-agravante/) sau la ”CONCURS DE INFRACTIUNI” (dar acest concept nu este potrivit aici -- e vorba despre omor din perspectiva circumstantelor, nu de ambele infractiuni luate impreuna).

Aici nu se aplica situatia Art. 187 cap. 1 (h), conform explicatiei de aici:
Omorul este savârsit prin cruzimi numai atunci când uciderea s-a comis prin schingiuiri de natura a produce victimei suferinte mari având ca rezultat moartea victimei în chinuri
https://lege5.ro/Gratuit/gi4dsmzyg4/omor-deosebit-de-grav-gr...

Deci, indiferent ca ii spunem omor deosebit de grav (CP vechi) sau omor calificat (CPN) sau doar omor, ideea prin care se creeaza corespondenta cu situatia de mai sus si definitia conceptului de ”capital crime” este cea de ”omor (...) cu circumstante agravante”.

adami
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 121
Notes to answerer
Asker: Mulțumesc

Asker: Mulțumesc mult! Am reușit să vorbesc și cu o persoană din domeniu și mi-a sugerat „omor cu circumstanțe agravante” sau „concurs de infracțiuni”.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Liviu-Lee Roth: după codul penal vechi era omor deosbit de grav. Nu este un concept diferit, este alt articol din legea penala veche.
5 hrs
  -> "omor deosebit de grav" este un concept diferit https://lege5.ro/Gratuit/heydinrt/art-176-omorul-deosebit-de...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search