decree absolute

Romanian translation: hotărârea judecătorească de rămânere definitivă a divorțului

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:decree absolute
Romanian translation:hotărârea judecătorească de rămânere definitivă a divorțului
Entered by: Tradquest

13:25 May 5, 2017
English to Romanian translations [PRO]
Law (general)
English term or phrase: decree absolute
Nu am mai mult context, este o lista de documente printre care "copy of decree absolute".
Tradquest
Romania
hotărârea judecătorească de rămânere definitivă a divorțului
Explanation:
Decree absolute -the final court order which ends a marriage. http://www.thefreedictionary.com/decree absolute

In sistemul anglo-saxon se pronunta special o hotarare cu rol de constatare a rămânerii definitive a divorțului, dupa o primă hotărâre cu caracter provizoriu ce se numește decree nisi.
In dreptul român, caracterul definitiv al divorțului este automat prin trecerea termenului în care poate fi atacată decizia de divort
De aceea traducerea pare complicată, dar acesta este sensul.

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2017-05-05 13:50:34 GMT)
--------------------------------------------------

Variantă: h.j. de constatare a caracterului definitiv al divorțului
Selected response from:

Manuela Ciuruc
Grading comment
Mulțumesc frumos!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5hotărâre de divorţ definitivă şi irevocabilă
Marian Albu
5hotărârea judecătorească de rămânere definitivă a divorțului
Manuela Ciuruc
4 +1hotararea/sentinta definitiva
AncaPR


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
hotararea/sentinta definitiva


Explanation:
hotararea sau sentinta definitiva pronuntata de instanta in procesele de divort
http://www.dictionary.com/browse/decree-absolute


    Reference: http://www.dictionary.com/browse/decree-absolute
AncaPR
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alice Crisan
14 days

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
hotărârea judecătorească de rămânere definitivă a divorțului


Explanation:
Decree absolute -the final court order which ends a marriage. http://www.thefreedictionary.com/decree absolute

In sistemul anglo-saxon se pronunta special o hotarare cu rol de constatare a rămânerii definitive a divorțului, dupa o primă hotărâre cu caracter provizoriu ce se numește decree nisi.
In dreptul român, caracterul definitiv al divorțului este automat prin trecerea termenului în care poate fi atacată decizia de divort
De aceea traducerea pare complicată, dar acesta este sensul.

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2017-05-05 13:50:34 GMT)
--------------------------------------------------

Variantă: h.j. de constatare a caracterului definitiv al divorțului


    Reference: http://www.linguee.com/english-romanian/search?source=auto&q...
Manuela Ciuruc
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 48
Grading comment
Mulțumesc frumos!

818 days   confidence: Answerer confidence 5/5
hotărâre de divorţ definitivă şi irevocabilă


Explanation:
nu exista in terminologia juridica un astfel de enunt: "hotărârea judecătorească de rămânere definitivă a divorțului". Vezi https://legeaz.net/forum/drept-civil/6423-hotarare-de-divort...

--------------------------------------------------
Note added at 818 days (2019-08-02 12:23:29 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Definitiva si irevocabila in ce priveste divortul. (http://www.euroavocatura.ro/jurisprudenta/1535/hotarare_de_d...

Example sentence(s):
  • Am hotarare de divort definitiva Si irevocabila, nu imi trebuie acordul lui ca sa-l scot din tara Si nici pentru ai face pasaport.
Marian Albu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search