conspiracy to murder

Romanian translation: înţelegere în vederea săvârşirii infracţiunii de omor

10:13 Nov 15, 2016
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: conspiracy to murder
Bună ziua,

Mă poate ajuta cineva cu termenul în română?

https://en.wikipedia.org/wiki/Conspiracy_to_murder

Vă mulţumesc!
alip76
Romania
Romanian translation:înţelegere în vederea săvârşirii infracţiunii de omor
Explanation:
Nu sunt chiar sigură că e echivalentul exact, mai ales că linkul de pe wikipedia se referă la mai multe ţări common law.

Am căutat o expresie similară din Codul Penal:
(3) Intelegerea in vederea savarsirii infractiunii de genocid se pedepseste cu inchisoarea de la 5 la 10 ani si interzicerea exercitarii unor drepturi.

Murder cred că e mai degrabă omor, pentru că uciderea poate fi şi manslaughter (ucidere din culpă), ceea ce exclude elementul de înţelegere.
http://www.euroavocatura.ro/print2.php?print2=lege&idItem=11...
CAPITOLUL I: Infractiuni contra vietii
Articolul 188: Omorul

Mai de mult a existat infracţiunea de "asociere", dar a fost scoasă din CP.

Să-l aşteptăm pe Liviu :)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2016-11-15 11:50:33 GMT)
--------------------------------------------------

Mai de mult, se numea "asociere infracţională în vederea săvârşirii infracţiunii de omor".
http://www.avocatura.com/speta/360518/initiere-constituire-d...
... constituire a unei asocieri infracționale în vederea săvârșirii infracțiunii de șantaj și omor calificat...
Selected response from:

Annamaria Amik
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4asociere in vederea/cu scopul savarsirii infractiunii de omor
beatrice lungu
3 +5înţelegere în vederea săvârşirii infracţiunii de omor
Annamaria Amik


Discussion entries: 14





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
înţelegere în vederea săvârşirii infracţiunii de omor


Explanation:
Nu sunt chiar sigură că e echivalentul exact, mai ales că linkul de pe wikipedia se referă la mai multe ţări common law.

Am căutat o expresie similară din Codul Penal:
(3) Intelegerea in vederea savarsirii infractiunii de genocid se pedepseste cu inchisoarea de la 5 la 10 ani si interzicerea exercitarii unor drepturi.

Murder cred că e mai degrabă omor, pentru că uciderea poate fi şi manslaughter (ucidere din culpă), ceea ce exclude elementul de înţelegere.
http://www.euroavocatura.ro/print2.php?print2=lege&idItem=11...
CAPITOLUL I: Infractiuni contra vietii
Articolul 188: Omorul

Mai de mult a existat infracţiunea de "asociere", dar a fost scoasă din CP.

Să-l aşteptăm pe Liviu :)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2016-11-15 11:50:33 GMT)
--------------------------------------------------

Mai de mult, se numea "asociere infracţională în vederea săvârşirii infracţiunii de omor".
http://www.avocatura.com/speta/360518/initiere-constituire-d...
... constituire a unei asocieri infracționale în vederea săvârșirii infracțiunii de șantaj și omor calificat...

Annamaria Amik
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 196
Notes to answerer
Asker: Vă mulţumesc !


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Claudia Coja
55 mins
  -> Mulţumesc :)

agree  Sabina Manta: Si eu astept! :D
1 hr
  -> Mulţumesc :)

agree  Iosif JUHASZ: asociere în vederea săvârşirii infracţiunii de omor
1 hr
  -> Mulţumesc. Aşa era denumirea în CP vechi, în cel actual am înţeles că s-a eliminat termenul.

agree  Liviu-Lee Roth: de acord :-)
2 hrs

agree  Tradeuro Language Services
4 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
asociere in vederea/cu scopul savarsirii infractiunii de omor


Explanation:
o varianta.

beatrice lungu
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
1 hr
  -> multumesc

agree  Liviu-Lee Roth: și așa e bine.
2 hrs
  -> multumesc

agree  ancastroilescu
19 hrs
  -> multumesc

agree  Tradeuro Language Services
4 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search