road reserve area

Romanian translation: ampriza drumului

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:road reserve area
Romanian translation:ampriza drumului
Entered by: alyonarusu

16:43 Oct 7, 2015
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / contracts
English term or phrase: road reserve area
Buna ziua!
Traduc un contract ce tine de executarea lucrarilor de reparatie a durmurilor si apare acest termen. V-as fi recunoscatoare daca m-ati ajuta.
Iata si contextul:
Road reserve area (Right-of-Way) means an area that covers the space between end limits of road cross-section (embankment toe, upper edge of the cut slopes, outer channel edge), usually including one additional meter from the outer left and right edges of cross-section.
alyonarusu
Moldova
ampriza drumului
Explanation:
Din ce am văzut pe siturile referitoare la "road reserve" în Australia și SUA,
ampriza cuprinde tot drumul și lateralele până la zona de siguranță.
Dacă este inclusă și zona de siguranță în desenul dvs. atunci vom numi acest termen
ZONA DRUMULUI. A se vedea desenele de la linkurile atașate mai jos:
“In Australia, the road reserve includes the land occupied by the road as well as the roadside that extends to the adjacent property lines. The concepts of road reserve and road right-of-way (as applied in the United States) have many similarities. However, the treatment of the road reserve in Australian legislation historically has been stronger and more centralized than the treatment of the right-of-way in the United States”
http://www.lgam.info/road-reserve
“A road reserve is a legally described area within which facilities such as roads, footpaths, and associated features may be constructed for public travel. It is the total area between boundaries shown on a cadastral plan.”
http://autostrazi.afacereamea.ro/tehnologii-moderne/ghid-teh...
“Zona drumului cuprinde: ampriza, zonele de siguranta si zonele de protecție”
“Art.14 - Zona drumului public cuprinde: ampriza, zonele de siguranta si zonele de protectie. Art.15 - Ampriza drumului este suprafata de teren ocupata de elementele constructive ale drumului: parte carosabila, trotuare, piste pentru ciclisti, acostamente, santuri, rigole, taluzuri, santuri de garda , ziduri de sprijin si alte lucrari de arta. Art.16 - (1) Zonele de siguranta sunt suprafete de teren situate de o parte si cealalta a amprizei drumului, destinate exclusiv pentru semnalizarea rutiera, pentru plantatie rutiera sau alte scopuri legate de intretinerea si exploatarea drumului, pentru siguranta circulatiei ori pentru protectia proprietatii situate in vecinatatea drumului. Din zonele de siguranta fac parte si suprafetele de teren destinate asigurarii vizibilitatii in curbe si intersectii, precum si suprafetele ocupate de lucrarile de consolidari ale terenului drumului si altele asemenea in afara localitatilor.Limitele minime ale zonelor de siguranta a drumurilor in cale curenta si aliniament sunt prevazute in anexa nr.1, la prezenta Ordonanta.”
Selected response from:

ION CAPATINA
United States
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5banda de rezerva
Teleka Lintini
4ampriza drumului
ION CAPATINA
3zonă de circulație
Aura Cherecheș


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
banda de rezerva


Explanation:
sugestie


    Reference: http://www.hurunui.govt.nz/services/roading-network/activiti...
    Reference: http://www.lgam.info/road-reserve
Teleka Lintini
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 7

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zonă de circulație


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2015-10-07 18:58:40 GMT)
--------------------------------------------------

A road reserve is a legally described area within which facilities such as roads, footpaths, and associated features may be constructed for public travel. It is the total area between boundaries shown on a cadastral plan.


    Reference: http://gdt.oqlf.gouv.qc.ca/ficheOqlf.aspx?Id_Fiche=18089954&...
    Reference: http://ro.scribd.com/doc/40891493/Proiect-Licenta-Cadastru-A...
Aura Cherecheș
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ampriza drumului


Explanation:
Din ce am văzut pe siturile referitoare la "road reserve" în Australia și SUA,
ampriza cuprinde tot drumul și lateralele până la zona de siguranță.
Dacă este inclusă și zona de siguranță în desenul dvs. atunci vom numi acest termen
ZONA DRUMULUI. A se vedea desenele de la linkurile atașate mai jos:
“In Australia, the road reserve includes the land occupied by the road as well as the roadside that extends to the adjacent property lines. The concepts of road reserve and road right-of-way (as applied in the United States) have many similarities. However, the treatment of the road reserve in Australian legislation historically has been stronger and more centralized than the treatment of the right-of-way in the United States”
http://www.lgam.info/road-reserve
“A road reserve is a legally described area within which facilities such as roads, footpaths, and associated features may be constructed for public travel. It is the total area between boundaries shown on a cadastral plan.”
http://autostrazi.afacereamea.ro/tehnologii-moderne/ghid-teh...
“Zona drumului cuprinde: ampriza, zonele de siguranta si zonele de protecție”
“Art.14 - Zona drumului public cuprinde: ampriza, zonele de siguranta si zonele de protectie. Art.15 - Ampriza drumului este suprafata de teren ocupata de elementele constructive ale drumului: parte carosabila, trotuare, piste pentru ciclisti, acostamente, santuri, rigole, taluzuri, santuri de garda , ziduri de sprijin si alte lucrari de arta. Art.16 - (1) Zonele de siguranta sunt suprafete de teren situate de o parte si cealalta a amprizei drumului, destinate exclusiv pentru semnalizarea rutiera, pentru plantatie rutiera sau alte scopuri legate de intretinerea si exploatarea drumului, pentru siguranta circulatiei ori pentru protectia proprietatii situate in vecinatatea drumului. Din zonele de siguranta fac parte si suprafetele de teren destinate asigurarii vizibilitatii in curbe si intersectii, precum si suprafetele ocupate de lucrarile de consolidari ale terenului drumului si altele asemenea in afara localitatilor.Limitele minime ale zonelor de siguranta a drumurilor in cale curenta si aliniament sunt prevazute in anexa nr.1, la prezenta Ordonanta.”


ION CAPATINA
United States
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 85
Grading comment
Multumesc!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search