handheld computer

Romanian translation: computer de buzunar

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:handheld computer
Romanian translation:computer de buzunar
Entered by: amelia_

11:07 Jun 21, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / computere
English term or phrase: handheld computer
Exista o traducere in romaneste?
Multumesc.
amelia_
computer de buzunar
Explanation:
:)
Selected response from:

Vera Costea
Canada
Grading comment
Multumesc foarte mult.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4computer de buzunar
Vera Costea
4 +3calculator de buzunar
Cristina Najam
4 +1computer portabil
Elvira Tanasescu
4 +1computer portabil
Carmen Lapadat


Discussion entries: 14





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
computer portabil


Explanation:
///

Carmen Lapadat
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cristina48
4 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
computer portabil


Explanation:
Este bine să evităm cât mai mult termenele în limba engleză, că nu mulţi cunosc limba, nu? Şi ca să nu existe confuzii între laptop şi computer portabil (care sunt sinonime), personal aş sugera minicomputer portabil (dacă în context nu este vorba, totuşi, de un laptop).


    Reference: http://www.hit.ro/hardware/minicomputer-dolphine-9950
Elvira Tanasescu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cristina48: e f.f. corect şi răspunsul tău! dacă ai fi avut inspiraţia să treci "minicomputer" la răspuns şi nu în explicaţie (nu toată lumea are răbdarea sau timpul să citească toate explicaţiile) ...
2 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
calculator de buzunar


Explanation:
Cam asa a fost tradus pe Eur-Lex: calculator de buzunar.
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...
O alta varianta ar fi calculator portabil, insa in aceasta categorie intra mai multe tipuri de calculatoare.


Example sentence(s):
  • (optional) devices used to access the internet at home: handheld computer
  • (opțional) dispozitive folosite pentru a accesa internetul la domiciliu: calculator de buzunar
Cristina Najam
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Testeronline: Daca nu poate fi PDA este "calculator de buzunar" in romana.
56 mins
  -> Multumesc

agree  Florina-Livia Angheluta (X)
1 hr
  -> Multumesc

agree  RODICA CIOBANU
1 day 2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
computer de buzunar


Explanation:
:)

Vera Costea
Canada
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Multumesc foarte mult.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cristina48: :) Sper că nu te-ai supărat din cauza observaţiei mele (inevitabile în momentul în care am scris numele complet)!
7 mins
  -> Mulţumesc :) Eu şi Caragiale... a propos de cacofonie. O chestie pe care o voi purta după mine toată viaţa :P

agree  MMFORREST
25 mins
  -> Mulţumesc :)

agree  Iosif JUHASZ
21 hrs

agree  Tradeuro Language Services
6 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search