tinker with

Romanian translation: a experimenta

13:17 Dec 17, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: tinker with
In his suburban cellar, he tinkers with 28 different grape varieties and about 16 wines.

Mulţumesc anticipat
Irina-Maria Foray
Romania
Romanian translation:a experimenta
Explanation:
a face (a încerca prin) experimente
Selected response from:

Claudia Popa (Klaus)
Romania
Grading comment
Cred că se potriveşte cel mai bine în contextul meu. Mulţumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5a meşteri la
Bogdan Burghelea
4 +2a experimenta
Claudia Popa (Klaus)
4a migăli la
Cristina Bolohan
4a amesteca, a combina
Elena ILISOI
4a trebalui, a-si face de lucru (cu)
Ştefania Iordan
4a aduce imbunatatiri la...
Addriana
3a se juca cu
Rodica Stefan
3a moşmondi
Denise Idel
Summary of reference entries provided
cred ca la asta se refera
Denise Idel
Al treilea sens
Mihaela Ghiuzeli

Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
a meşteri la


Explanation:
Probabil că există şi o altă traducere mai bună, dar mie aceasta mi se pare cea mai apropiată semantic şi stilistic.

Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ştefania Iordan
15 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Mihaela Ghiuzeli
2 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Iosif JUHASZ
6 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Anca Nitu: sportul national canadian pe langa hockey si barbecue : "le bricolage" :)
7 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Tradeuro Language Services
1 day 17 hrs
  -> Mulţumesc!

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a aduce imbunatatiri la...


Explanation:
.

Example sentence(s):
  • He spends every weekend tinkering with his car
  • I wish the government would stop tinkering with the health service

    Reference: http://dictionary.cambridge.org
Addriana
Australia
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
a moşmondi


Explanation:
:-)

Denise Idel
Israel
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a trebalui, a-si face de lucru (cu)


Explanation:
chiar: a se ocupa (de), in functie de context

Ştefania Iordan
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a amesteca, a combina


Explanation:
cred ca asa s-ar putea traduce

Elena ILISOI
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
a experimenta


Explanation:
a face (a încerca prin) experimente

Claudia Popa (Klaus)
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Cred că se potriveşte cel mai bine în contextul meu. Mulţumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
2 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  eugenman (X)
23 hrs
  -> Mulţumesc!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
a se juca cu


Explanation:
tot in sensul de a experimenta;

Rodica Stefan
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a migăli la


Explanation:

Main Entry: tinker
Part of Speech: verb
Definition: fiddle with
Synonyms: dabble, doodle*, fix, mess*, mess with, monkey*, muck about, niggle*, play, play with, puddle, putter, repair, take apart, toy, trifle with
http://thesaurus.reference.com/browse/tinker
niggle-a migali la, a fi din cale-afara de migalos

Timp de un an, specialistii au migalit la el pentru ca, din aprilie 2006 spumantul sa fie lansat pe piata.
www.birouldeimportexport.ro/index.php?pag=a&aid=428


migăleste la prepararea celor 16 tipuri de vin ..o idee
de acord si cu " a experimenta" si "a-si face de lucru"

Cristina Bolohan
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




Reference comments


10 mins
Reference: cred ca la asta se refera

Reference information:
1. tinker - puddle, mess around, as in a liquid or paste; "The children are having fun puddling in paint"
http://www.thefreedictionary.com/tinker

Denise Idel
Israel
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

2 hrs peer agreement (net): +1
Reference: Al treilea sens

Reference information:
http://www.thefreedictionary.com/tinker
multe clisee pe ideea ca americanii sunt foarte intreprinzatori si experimenteaza in garaj cu diverse ceea ce a dus la multe inventii.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-12-17 15:30:59 GMT)
--------------------------------------------------

uite un exemplu http://www.garageinventorlive.org/garageinventorlive.org-in-...

Mihaela Ghiuzeli
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Anca Nitu: fabrica nu numai experimenteaza :) Microsoft se pare ca asa a inceput, daca ar sti vecinii actuali utilizatori de Vista ! :):):):)
5 hrs
  -> Multumesc Anca ! La Microsoft ma gandeam si eu; idee e ca pleaca de la nimic si persevereaza.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search