counter

Romanian translation: ghişeu

09:47 Jun 6, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Furniture / Household Appliances / Mobilier de birou
English term or phrase: counter
Există un termen în româneşte pentru acest tip de mobilier care se găseşte într-un birou (în afară de masă, birou), în customer service area?

a cincea fotografie de-aici:
http://www.inwoodcd.com.au/commercial.html

Vă multumesc pentru ajutor.
amelia_
Romanian translation:ghişeu
Explanation:
Selected response from:

George Colibaba
Luxembourg
Grading comment
Mulţumesc pentru soluţie şi comentarii.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5tejghea
Valentina Meyer
4 +3birou de receptie
Sorina Grecu
4 +3ghişeu
George Colibaba
Summary of reference entries provided
counter
cristina48

Discussion entries: 28





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
ghişeu


Explanation:


George Colibaba
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc pentru soluţie şi comentarii.
Notes to answerer
Asker: Ghişeul presupune fereastra aia pe care ţi-o deschide sau ţi-o trânteşte în nas (la noi) funcţionarul.

Asker: Pentru funcţionari, cred că e cel mai potrivit termen. Tejgheaua e clar pentru vânzători. Mulţumesc pentru ajutor.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  alexandru asmarandei: GHIŞÉU, ghişee, s.n. Ferestruică ori deschizătură special amenajată în uşa sau în peretele unui birou (2), prin care publicul poate lua contact direct cu funcţionarii unei instituţii.
5 mins
  -> Mulţumesc.

agree  RODICA CIOBANU
1 hr
  -> Mulţumesc.

agree  Magdalena Bergmann: şi eu aş opta pentru ghişeu, chiar dacă în general în România te duce cu gândul la un loc amenajat într-un perete şi despărţit printr-un geam.
5 hrs
  -> Vă mulţumesc.

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
tejghea


Explanation:
http://dexonline.ro/search.php?cuv=tejghea

nu este nici ghiseu si nici receptie

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2009-06-06 10:07:33 GMT)
--------------------------------------------------

count·er 2 (kountr)
n.
1. A flat surface on which money is counted, business is transacted, or food is prepared or served.

http://www.thefreedictionary.com/counter

Valentina Meyer
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: cf. DEX: TEJGHEÁ, tejghele, s.f. 1. Masă sau suport lung şi îngust pe care vânzătorul îşi expune marfa şi serveşte pe cumpărători. 2. Masă de lucru a unui meseriaş. – Din tc. tezgah. Asadar, nu poti vorbi despre TEJGHEA in cazul unui birou administrativ, unde functionarii sunt insirati la acest "counter". La noi in Romania nu a existat realitatea acestui "counter", ca sa fie creat termenul. Astfel incat trebuie gasit un termen care sa redea sensul. Or, sensul este ori acela de "receptie", ori acela de "birou de primire a clientilor" sau, ca semnificatie (nu si ca descriere fizica exacta) "ghişeu". Prin urmare, nu cred că atunci când întâlneşti cuvântul "counter" îl poţi traduce întotdeauna cu "tejghea", pentru că rişti să işti zâmbete (nedorite).


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rodica Ionas: E mult mai bine asa.
2 mins
  -> Multumesc

agree  Ilona Roberts: asa se cheama (mai precis tejghele de vanzare), iata si poze: http://www.baibia.ro/tejghele-de-vanzare,-rafturi-magazine
4 mins
  -> Multumesc

agree  ELLA IACOB: bineinteles! :)
6 mins
  -> Multumesc Ella

neutral  George Colibaba: "Tejghea" imi evoca mobilier comercial, din magazine. O casieră sau un consilier bancar la tejghea? pare impropriu.
13 mins
  -> conter ca si tejghea in romana este un termen general, bineinteles ca se poate interpreta in functie de context

neutral  alexandru asmarandei: sincer, tejghea nu se spune cand vorbim de banci si alte institutii. mai degraba in industria alimentara, in locuintele oamenilor...
41 mins
  -> da nu se spune cand vorbim de banci, dar fara context ci doar o fotografie eu am redat sensul propriu-zis care poate fi interpretat, nu vad ce e rau in asta

agree  cristina48: cf. def. din DEX e clar că acesta e termenul care ar trebui utilizat chiar dacă ni se pare impropriu pt că asociem conceptul de "tejghea" de comerţul cu amănuntul:)
1 hr
  -> Multumesc Cristina

agree  Mihaela Ghiuzeli
4 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
birou de receptie


Explanation:
Birou de receptie este: am mai gasit o poza descrisa exact ca: Office Area Behind the Counter
http://images.google.ro/imgres?imgurl=http://lh6.ggpht.com/_...

in niciun caz nu as folosi tejghea

mai exista un fel de office counter, dar nu este aceasta in cazul dvs, vedeti poza in link
http://209.85.129.132/search?q=cache:IxQ6af0j8YYJ:sketchup.g...

for reference: search pe google si veti gasi multe poze asemanatoare cu cea prezentata in intrebare care sunt denumite birou de receptie

Sorina Grecu
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magdalena Bergmann: Acest termen este mai potrivit pentru instituţiile şi/sau firmele cu birou de primire a clienţilor. De la acest birou clienţii sunt redirecţionaţi la funcţionarii responsabili din fiecare departament. De aceea îi şi zice: Customer service area.
1 hr
  -> multumesc!

agree  MMUK (X): Exprimare civilizata
4 hrs
  -> multumesc mult!

agree  Denise Idel
7 hrs
  -> multumesc mult!




Reference comments


1 hr peer agreement (net): +2
Reference: counter

Reference information:
TEJGH//EÁ ~éle f. 1) Masă specială, îngustă (şi lungă), folosită în magazine şi în localurile de consum public, pentru a expune mărfurile şi pentru a servi consumatorii. 2) Masă de lucru a unor meseriaşi (mai ales a tâmplarului). [Art. tejgheaua; G.-D. tejghelei; Sil. tej-ghea] /<turc. tezgâh
http://dexonline.ro/search.php?cuv=tejghea
GHIŞÉ//U ~e n. Deschizătură mică, făcută în uşa sau în peretele unui birou, prin care publicul poate contacta (pentru a se informa, pentru a face anumite operaţii) funcţionarii biroului. /<fr. guichet
http://dexonline.ro/search.php?cuv=ghiseu
Succes :)


--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2009-06-06 11:16:13 GMT)
--------------------------------------------------

GHIŞÉ//U ~e n. Deschizătură mică, făcută în uşa sau în peretele unui birou, prin care publicul poate contacta (pentru a se informa, pentru a face anumite operaţii) funcţionarii biroului. /<fr. guichet
http://dexonline.ro/search.php?cuv=ghiseu

Succes :)

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2009-06-06 11:17:15 GMT)
--------------------------------------------------

Nu mai pot posta :(

cristina48
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Magdalena Bergmann: un simplu "counter" se traduce prin "tejghea", dar atunci mă duc sa îmi cumpăr acadele şi o cafeluţă. Sau tâmplarul lucrează pe o tejghea, cum este şi explicaţia Cristinei. Mă completez: cuvântul "tejghea" este mai popular.
1 hr
  -> MUlţumesc Magdalena
agree  ELLA IACOB
1 day 13 hrs
  -> Mulţumesc Ella




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search