PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

flux vehicle

Romanian translation: solvent de flux

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flux vehicle
Romanian translation: solvent de flux
Entered by: Irina Lazarescu

16:31 Jul 18, 2016
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / MSDS
English term or phrase: flux vehicle
Paste consisting of a flux vehicle blended with X-Y weight percent alloyed metal powder used for soldering applications.
Irina Lazarescu
Romania
flux (aici)
Explanation:
Se pare că documentul în limba engleză este puțin confuz din punct de vedere al terminologiei și trebuie să vedem întregul document:
https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd...

Este vorba, pur și simplu, de o pastă de lipit.
Pasta de lipit este constituită dintr-o pudră de cositor şi un flux. Aceste două materiale sunt amestecate împreună conform unei proceduri bine definite. Proprietăţile rezultante ale pastei de lipit sunt direct dependente de forma brută a materialelor care intră în compoziţie. Controlul asupra caracteristicilor materialelor brute este cheia asigurării proprietăţilor finale ale pastei. Parametrii de control ai pudrei de cositor sunt mărimea, forma şi suprafaţa particulelor. Parametrii de control ai fluxului sunt puritatea chimică, consistenţa şi vâscozitatea.
http://electronica-azi.ro/2001/05/24/introducere-in-material...

Formula tipică a fluxului este: colofoniu/răşină + solvent + ameliorator reologic + activator.
Solventul acţionează ca un transportator („vehicle”) de particule şi asigură sistemul de curgere a pastei. Solventul determină durata de viaţă a pastei, timpul de expandare a recristalizării, tasarea şi profilul de lipire.
http://www.cetti.ro/v2/curs_irpse/IRPSE-Lab1-Elemente_introd...

Dacă ar fi să traducem corect termenul dorit, avem „solventul fluxului”, deși nu despre asta e vorba.
Selected response from:

Stefan Samu
Grading comment
mulțumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1flux (aici)
Stefan Samu
4strat/material/continut de flux
adami


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
strat/material/continut de flux


Explanation:
O explicatie am gasit aici (cu greselile de limba cu tot):
Flux înainte de flacără: Încălzirea o suprafață metalică, inițiază o reacție chimică în care atomii de metal se combină cu oxigenul. Aceasta produce oxizi, care pot împiedica adaus de umectare a suprafețelor articulare. Aplicarea unui strat de anumite substanțe chimice pot bloca sau neutraliza procesul de oxidare. Aceste substanțe chimice sunt cunoscute sub numele de de flux , iar acestea pot varia în compoziția chimică, în funcție de condițiile de lipire. Multe fluxuri vin sub formă de pastă și pot fi aplicate manual, cu pensula sau scufundare.În mediile de producție automatizate, pistoale de pulverizare pot fi folosite pentru a aplica pudra flux uscat pe suprafețe.
http://howstuffit.com/ro/pages/1525897

Si http://aptrac.eu/materiale-adaus/


adami
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
flux (aici)


Explanation:
Se pare că documentul în limba engleză este puțin confuz din punct de vedere al terminologiei și trebuie să vedem întregul document:
https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd...

Este vorba, pur și simplu, de o pastă de lipit.
Pasta de lipit este constituită dintr-o pudră de cositor şi un flux. Aceste două materiale sunt amestecate împreună conform unei proceduri bine definite. Proprietăţile rezultante ale pastei de lipit sunt direct dependente de forma brută a materialelor care intră în compoziţie. Controlul asupra caracteristicilor materialelor brute este cheia asigurării proprietăţilor finale ale pastei. Parametrii de control ai pudrei de cositor sunt mărimea, forma şi suprafaţa particulelor. Parametrii de control ai fluxului sunt puritatea chimică, consistenţa şi vâscozitatea.
http://electronica-azi.ro/2001/05/24/introducere-in-material...

Formula tipică a fluxului este: colofoniu/răşină + solvent + ameliorator reologic + activator.
Solventul acţionează ca un transportator („vehicle”) de particule şi asigură sistemul de curgere a pastei. Solventul determină durata de viaţă a pastei, timpul de expandare a recristalizării, tasarea şi profilul de lipire.
http://www.cetti.ro/v2/curs_irpse/IRPSE-Lab1-Elemente_introd...

Dacă ar fi să traducem corect termenul dorit, avem „solventul fluxului”, deși nu despre asta e vorba.

Stefan Samu
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 55
Grading comment
mulțumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Radu DANAILA
16 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search