PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

ladlemen and furnacemen

Romanian translation: operator de furnal(oțelar) și operator (oțelar) turnător manual cu lingura de turnătorie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ladlemen and furnacemen
Romanian translation:operator de furnal(oțelar) și operator (oțelar) turnător manual cu lingura de turnătorie
Entered by: Irina Lazarescu

07:22 Jan 29, 2016
English to Romanian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: ladlemen and furnacemen
Helmet with large protective grill and adiactinic glass issued to ladlemen and furnacemen
Dima Florina
Romania
operator de furnal(oțelar) și operator (oțelar) turnător manual cu lingura de topitorie
Explanation:
Otelar turnator-prelucrator metale

Cine sunt si cu ce se ocupa? Munca otelarului consta în productia de otel si alte aliaje din minereu de fier si componente specifice.
Care sunt îndatoririle postului? Obligatiile includ: sa zdrobeasca si sa trateze minereul de fier, sa prelucreze minereul de fier, fierul vechi si alte materii prime pentru procesul de obtinere a otelului; sa controleze atât materialele lichide cât si pe cele solide în furnale si convertoare, inclusiv minereurile, aditivii, componentele si alte materiale, sa lucreze cu metalul topit, sa-l toarne în matrice de lingouri cu lingura de turnatorie, sa lucreze la furnale de otel si sa faca aliaje feroase, inclusiv sa controleze cotele de turnare pentru a se obtine diferite grade si tipuri de otel, sa controleze procesele tehnologice complexa din camerele de control si cu ajutorul panourilor, inclusiv productia de otel special si de anumite grade de aliaje.
Selected response from:

Irina Lazarescu
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2operator de furnal(oțelar) și operator (oțelar) turnător manual cu lingura de topitorie
Irina Lazarescu
5turnători și oțelari
Aug. Dragoste
4turnatori si topitori
Ruxandra Jianu


Discussion entries: 1





  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
turnatori si topitori


Explanation:
furnaceman = cuptorar, topitor
ladleman = otelar, turnator

Ruxandra Jianu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Multumesc!


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
operator de furnal(oțelar) și operator (oțelar) turnător manual cu lingura de topitorie


Explanation:
Otelar turnator-prelucrator metale

Cine sunt si cu ce se ocupa? Munca otelarului consta în productia de otel si alte aliaje din minereu de fier si componente specifice.
Care sunt îndatoririle postului? Obligatiile includ: sa zdrobeasca si sa trateze minereul de fier, sa prelucreze minereul de fier, fierul vechi si alte materii prime pentru procesul de obtinere a otelului; sa controleze atât materialele lichide cât si pe cele solide în furnale si convertoare, inclusiv minereurile, aditivii, componentele si alte materiale, sa lucreze cu metalul topit, sa-l toarne în matrice de lingouri cu lingura de turnatorie, sa lucreze la furnale de otel si sa faca aliaje feroase, inclusiv sa controleze cotele de turnare pentru a se obtine diferite grade si tipuri de otel, sa controleze procesele tehnologice complexa din camerele de control si cu ajutorul panourilor, inclusiv productia de otel special si de anumite grade de aliaje.


    Reference: http://www.go.ise.ro/abecedni/abecedni.htm
Irina Lazarescu
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 51

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
7 hrs

agree  Iosif JUHASZ
2 days 9 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
turnători și oțelari


Explanation:
Așa se numeau cei ce lucrau în România anterioară anului 1989! Turnătorii turnau oțelul topit în forme și oțelarii vegheau topirea materialelor, să fie la compoziția și temperatura dorite.

--------------------------------------------------
Note added at 5 zile (2016-02-03 09:56:53 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Operator turnător? Dacă mergem pe ideea complicării denumirilor, am putea spune în loc de șofer, operator camion, în loc de tăietor, operator cu securea, în loc de strungar, operator de strung, loc de electrician, operator de șurubelniță și așa mai departe. Nu? :)

--------------------------------------------------
Note added at 5 zile (2016-02-03 10:12:32 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

La furnal se produce doar fontă. Muncitorul calificat ce participă la elaborarea fontei se numește FURNALIST.
oțelar=specialist (muncitor, tehnician, inginer) în elaborarea și turnarea oțelurilor
turnător=lucrător calificat ce lucrează direct în procesul tehnologic de realizare a pieselor turnate.
Mică enciclopedie de metalurgie, EȘE, București, 1980.

Aug. Dragoste
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 72




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search