PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

blinds

Romanian translation: obturatoare

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:blinds
Romanian translation:obturatoare
Entered by: danieline

20:32 Oct 27, 2015
English to Romanian translations [PRO]
Engineering: Industrial
English term or phrase: blinds
2 Fans with automatic blinds and air sealing feature should be mounted like shown in the drawing. The Fans should be positioned diagonally. Fans are operating connected to the dryer. If required the Dryer activates the Fans. One Fan operates as air input fan and the other air output fan. The purpose is to balance the heat in the room.
danieline
obturatoare
Explanation:
Când vorbim de ferestrele unui apartament, putem avea tot felul de jaluzele...
Cred că textul original se referă la primul link din referințele următoare, deci se pare că acest ventilator nu are clapete, jaluzele sau alte lucruri exterioare, doar un grilaj fix la exterior.
Cred că termenul "blinds" din textul original se referă la "shutters", care de fapt sunt "obturatoare", închizând fluxul de aer în repaus și etanșând încăperea respectivă pentru uscare ( de aceea apare și termenul "sealing"). Jaluzelele nu pot etanșa, dar un obturator poate îndeplini această funcție.
Linkuri care au dus la această concluzie:

http://www.rektormakina.com.tr/pdf/engkullanim.pdf
„External Fan Vortice 230/9 AR LLS 2 Fans with automatic blinds and air sealing feature should be mounted like shown in the drawing. The Fans should be positioned diagonally...”


http://www.interiorstextiles.com/blinds-shades-or-shutters-w...
„Choosing between blinds, shutters, and shades may be a matter of taste for many homeowners; however there are some functional differences between them that could affect a buyer’s choice.”
http://www.vortice.com/en/residential-ventilation/axial-fans...
http://www.vortice.ltd.uk/product-range-198,10.html
“Vario 230/9 ARI-LL-S12456
Supply and Exhaust Inbuilt Axial Fan, 9" with auto shutters, long life motor and super boosted performance”

http://www.calor.ro/ventilatoare-de-baie/ventilatoare-centri...
“obturator automat”
http://vollmaxdistribution.ro/ventilator-axial-fereastra-sol...
„Este dotat cu un obturator automat care previne intrarea aerului atunci cand aparatul nu functioneaza.”
Selected response from:

ION CAPATINA
United States
Grading comment
ty
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4obturatoare
ION CAPATINA
4clapete de inchidere
adami


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
clapete de inchidere


Explanation:
"clapete de inchidere" se foloseste cel mai des. Ex. Clapetele MLD200-T au rolul de a controla, regla si inchide debitul de aer in sistemele de ventilatie sau aer conditionat. http://mnt-group.ro/produs/mld200-t-clapeta-de-inchidere-rec...

sau http://www.trox.ro/ro/products/shut_off_devices/shut_off_dam...

Se mai folosesc si "lamele", dar chiar si "jaluzele"
Dotari suplimentare:
Jaluzele automate (A) Da
http://www.aer-conditionat.com.ro/ventilatoare-de-baie/venti...



adami
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
obturatoare


Explanation:
Când vorbim de ferestrele unui apartament, putem avea tot felul de jaluzele...
Cred că textul original se referă la primul link din referințele următoare, deci se pare că acest ventilator nu are clapete, jaluzele sau alte lucruri exterioare, doar un grilaj fix la exterior.
Cred că termenul "blinds" din textul original se referă la "shutters", care de fapt sunt "obturatoare", închizând fluxul de aer în repaus și etanșând încăperea respectivă pentru uscare ( de aceea apare și termenul "sealing"). Jaluzelele nu pot etanșa, dar un obturator poate îndeplini această funcție.
Linkuri care au dus la această concluzie:

http://www.rektormakina.com.tr/pdf/engkullanim.pdf
„External Fan Vortice 230/9 AR LLS 2 Fans with automatic blinds and air sealing feature should be mounted like shown in the drawing. The Fans should be positioned diagonally...”


http://www.interiorstextiles.com/blinds-shades-or-shutters-w...
„Choosing between blinds, shutters, and shades may be a matter of taste for many homeowners; however there are some functional differences between them that could affect a buyer’s choice.”
http://www.vortice.com/en/residential-ventilation/axial-fans...
http://www.vortice.ltd.uk/product-range-198,10.html
“Vario 230/9 ARI-LL-S12456
Supply and Exhaust Inbuilt Axial Fan, 9" with auto shutters, long life motor and super boosted performance”

http://www.calor.ro/ventilatoare-de-baie/ventilatoare-centri...
“obturator automat”
http://vollmaxdistribution.ro/ventilator-axial-fereastra-sol...
„Este dotat cu un obturator automat care previne intrarea aerului atunci cand aparatul nu functioneaza.”


ION CAPATINA
United States
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 71
Grading comment
ty




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search