Skid

Romanian translation: patină de ghidare

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Skid
Romanian translation:patină de ghidare
Entered by: Augustin Dragoste

20:55 Oct 16, 2015
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / Screw conveyor
English term or phrase: Skid
Este vorba despre o parte componenta a unui transportor elicoidal (screw conveyor). Nu am context, este o lista de componente care trebuie inlocuite dupa un anumit nr de ore de functionare. "Skids" trebuie inlocuite dupa 1400 de ore.
Claudia Coja
patină de ghidare
Explanation:
sau ghidaj

--------------------------------------------------
Note added at 17 ore (2015-10-17 14:48:35 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.mammoet.com/en/Equipment/Special-equipment/Skiddi...
The system has skid beams, skid shoes and a skid track. A push-pull cylinder moves the skid shoes over the skid track.


--------------------------------------------------
Note added at 17 ore (2015-10-17 14:53:28 GMT)
--------------------------------------------------

În cazul transportorului cu șurub, pare a fi cilindrul în care se rotește șurubul transportorului. Ca la mașina de tocat carne. Cămașa acestui cilindru se uzează și trebuie înlocuită. Probabil că e amovibilă, cum sînt cilindrii auto, la care, cînd uzura e mare, se schimbă doar cămășile.

--------------------------------------------------
Note added at 18 ore (2015-10-17 14:56:41 GMT)
--------------------------------------------------

Dacă nu ar fi amovibile, ar trebui aruncat tot corpul cilindrului, tot blocul motor.


--------------------------------------------------
Note added at 18 ore (2015-10-17 14:57:56 GMT)
--------------------------------------------------

Deci, răspunsul ar fi: patină (cilindrică) de ghidare (a șurubului).
Selected response from:

Augustin Dragoste
Romania
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1patină de ghidare
Augustin Dragoste
3 -1șasiu mobil
Aura Cherecheș
Summary of reference entries provided
Lagăr intermediar?!
ION CAPATINA

Discussion entries: 4





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
skid
șasiu mobil


Explanation:
http://www.btb.termiumplus.gc.ca/tpv2alpha/alpha-eng.html?la...

Sensul 4


    Reference: http://www.anunturi.biz/anunturi/transportor+elicoidal+unive...
    Reference: http://www.masini.aaz.ro/galati/transportor-elicoidal-orizon...
Aura Cherecheș
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  dan chirita: Skid: Ansamblu Modular - Mai multe echipamente (pompe, conducte, aparate de masura, filtre etc) asamblate modular pe o structura metalica-sasiu. Dupa 1400 de ore in cazul mentionat se inlocuieste "ansamblul modular" cu altul.
8 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
skid
patină de ghidare


Explanation:
sau ghidaj

--------------------------------------------------
Note added at 17 ore (2015-10-17 14:48:35 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.mammoet.com/en/Equipment/Special-equipment/Skiddi...
The system has skid beams, skid shoes and a skid track. A push-pull cylinder moves the skid shoes over the skid track.


--------------------------------------------------
Note added at 17 ore (2015-10-17 14:53:28 GMT)
--------------------------------------------------

În cazul transportorului cu șurub, pare a fi cilindrul în care se rotește șurubul transportorului. Ca la mașina de tocat carne. Cămașa acestui cilindru se uzează și trebuie înlocuită. Probabil că e amovibilă, cum sînt cilindrii auto, la care, cînd uzura e mare, se schimbă doar cămășile.

--------------------------------------------------
Note added at 18 ore (2015-10-17 14:56:41 GMT)
--------------------------------------------------

Dacă nu ar fi amovibile, ar trebui aruncat tot corpul cilindrului, tot blocul motor.


--------------------------------------------------
Note added at 18 ore (2015-10-17 14:57:56 GMT)
--------------------------------------------------

Deci, răspunsul ar fi: patină (cilindrică) de ghidare (a șurubului).

Augustin Dragoste
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 72
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
4 hrs
  -> Mulțumesc frumos domnule Juhasz!




Reference comments


21 hrs
Reference: Lagăr intermediar?!

Reference information:
http://www.scritub.com/tehnica-mecanica/Instalatii-mecanice-...
„Transportorul elicoidal
Este format dintr-o carcasa inchisa 1 cu sectiunea transversala in forma de U, in care un melc 2 se roteste cu o turatie mica (fig.3).
Melcul se compune dintr-o suprafata elicoidala, de constructie sudata (executata din tabia) sau turnata din fonta sau otel si fixat pe arborele 3. Arborele se sprijina in lagarele radiale de capat 4 si5 si in lagarul intermediar 6. La transportoarele man, arborele se executa din mai multe bucati legate prin mansoane cu filet, sau asamblate pe con, cu asigurari severe contra desfacerii.”

ION CAPATINA
United States
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 71




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search