zucchini

Romanian translation: dovlecel verde (zucchini)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:zucchini
Romanian translation:dovlecel verde (zucchini)
Entered by: swetlanka

08:10 Nov 26, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Cooking / Culinary
English term or phrase: zucchini
This is a small variety of vegetable marrow. How do you call it in Romanian?
swetlanka
dovlecel verde (zucchini)
Explanation:
dovlecel este galben, zucchini, verde, e verzui şi în interior.
eu aş lăsa zucchini, toata lumea care cultivă/prepară/mănâncă cunoaşte şi utilizează acest nume şi faci şi diferenţa între cel galben şi cel verde.
Selected response from:

Tudor Soiman
Grading comment
Thank you very much.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +10dovlecel verde (zucchini)
Tudor Soiman
4 +9dovlecel
cameliaim
2 +2dovlecel, bostănel
MMFORREST


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +10
dovlecel verde (zucchini)


Explanation:
dovlecel este galben, zucchini, verde, e verzui şi în interior.
eu aş lăsa zucchini, toata lumea care cultivă/prepară/mănâncă cunoaşte şi utilizează acest nume şi faci şi diferenţa între cel galben şi cel verde.


    omiesiuna.blogspot.com/2007/09/ciuperci-ou.html (şi nenumărate altele)
Tudor Soiman
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 7
Grading comment
Thank you very much.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vasile BOLOGA
11 mins

agree  Nina Iordache
28 mins

agree  Norbert Andor: Este varianta corecta din cauza marimii, culorii si gustului.
55 mins

agree  Daiana Heinrich: după cîte ştiu eu, s-a păstrat ”zucchini”, tocmai pentru a-l deosebi de dovlecelul obişnuit, cel puţin în limba vorbită.
1 hr

agree  Bianca Fogarasi: de acord cu Norbert
1 hr

agree  mistahara (X)
2 hrs

agree  Cristiana Coblis
2 hrs

agree  Crisoi
4 hrs

agree  Cristina Butas
7 hrs

agree  Ioana Bostan
1 day 8 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
dovlecel, bostănel


Explanation:
DOVLECÉL, dovlecei, s.m. Varietate de dovleac cu fructele comestibile, lunguieţe, aproape cilindrice; bostănel (Cucurbita pepo oblonga); p. restr. fructul acestei plante. – Dovleac + suf. -el.
DOVLECÉL s. (BOT.; Cucurbita pepo oblonga) (pop.) bostănel.

http://dexonline.ro/search.php?cuv=dovlecel

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-11-26 09:22:45 GMT)
--------------------------------------------------

The American "zucchini " is called "courgette" in British English.

MMFORREST
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ovidiu Martin Jurj
19 mins
  -> Mulţumesc, Ovidiu.

agree  dano7o3
1 hr
  -> Mulţumesc, Daniela.

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +9
dovlecel


Explanation:
Cf. Babylon.


--------------------------------------------------
Note added at 3 minute (2007-11-26 08:14:23 GMT)
--------------------------------------------------

http://images.google.ro/images?svnum=10&um=1&hl=ro&lr=lang_r...

--------------------------------------------------
Note added at 4 zile (2007-11-30 14:57:21 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Mulţumesc mult tuturor.

cameliaim
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Silea
1 min

agree  MMFORREST: Scuze, computerul meu e mai lent în dimineaţa asta. Nu am văzut postarea ta.
4 mins

agree  Veronica Manole (X)
13 mins

agree  Adriana Grigorescu
20 mins

agree  Bogdan Burghelea: Cu amendamentul că se foloseşte şi ca atare (zucchini). În fond, nu e chiar dovlecelul obişnuit.
20 mins

agree  Ovidiu Martin Jurj
21 mins

agree  Iosif JUHASZ
28 mins

agree  Elena Iercoşan: de acord cu Bogdan
31 mins

agree  Renata Rusu
35 mins

disagree  Norbert Andor: este o diferenta intre dovleacul obisnuit in Romania si zucchini.
1 hr

agree  siminagheorghe
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search