plotter

Romanian translation: plotter

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:plotter
Romanian translation:plotter

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
07:55 Sep 7, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
Additional field(s): Architecture, Engineering (general)
English term or phrase: plotter
Definition from bluedogink.com:
A device that draws pictures on paper based on commands from a computer. Plotters differ from printers in that they draw lines using a pen. As a result, they can produce continuous lines, whereas printers can only simulate lines by printing a closely spaced series of dots. Multicolor plotters use different-colored pens to draw different colors.

Example sentence(s):
  • Once the schematics for the image are complete, the computer downloads the coordinates to the plotter, which interprets the code and calculates the most efficient path for the pen and paper. eHow, Inc.
  • Pen plotters work by moving a pen across the surface of a piece of paper, meaning that plotters are confined to line art, and are incapable of producing rasterized graphics like other printers. It is possible to draw complex line art designs and text, but pen plotters are considerably slower, owing to the pen’s mechanical movements. richcolorprinters.com
  • Plotters are used primarily in technical drawing and CAD applications, where they have the advantage of working on very large paper sizes while maintaining high resolution. reference.com
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

plotter
Definition:
PLOTTER s. n. terminal al unui calculator pentru executat desene liniare definite prin coordonate; graf-plotter. (< engl. plotter)
Selected response from:

George Colibaba
Luxembourg
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +2plotter
George Colibaba
4 +1plotter
Radu DANAILA


  

Translations offered


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
plotter


Definition from DEX:
PLOTTER s. n. terminal al unui calculator pentru executat desene liniare definite prin coordonate; graf-plotter. (< engl. plotter)

Example sentence(s):
  • Plotterele sunt imprimante format mare (A0, B0, A1) ce pot printa planse pentru piata CAD, dar in acelasi timp pot fi folosite si pentru piata Grafica. Plotterele pentru piata CAD sunt in mare parte cu 4-6 culori, iar cele pentru piata Grafica au 6-12 culori. - Spotline  
  • Un plotter este alcătuit din: un modul de trasare, un bloc de control al trasării, o unitate logică şi o interfaţă cu calculatorul. - Univ. Al. I. Cuza, Iaşi - FEEA  
  • Plotterele sunt maşini-unelte utilizate pentru desenarea cu precizie a documentelor tehnice. Ele pot fi plane sau rotative. Desenarea se realizează cu un cap de desenare (plotare) prevăzut cu rezervor de tuş - Univ. Politehnica, Bucureşti - FET  

Explanation:

Am întâlnit şi forma simplă, asimilată, "ploter".
George Colibaba
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Radu DANAILA: am sosit al doilea ...
21 hrs
  -> Mulţumesc:)

Yes  Antonia Toth
2 days 5 hrs
  -> Mulţumesc!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
plotter


Definition from Mica Enciclopedie IBM PC - Petre RAU:
Plotter-ul este un dispozitiv periferic destinat imprimării pe hârtie, de regulă sub formă de coli, a informaţiilor grafice (desene tehnice, proiecte inginereşti etc.).
Utilitatea acestui dispozitiv este relevantă în special în domeniul proiectării asistate de calculator (CAD - Computer Aided Design) pentru realizarea desenelor tehnice.
Plotter-ul mai este cunoscut şi sub numele de înregistrator grafic.

Example sentence(s):
  • Plotter-ul este un dispozitiv de înregistrare a informaţiilor grafice pe hârtie, folosind un cap de trasare. Datele provenite de la computer, reprezentând informaţia relativă la deplasarea capului, sunt aplicate elementelor de comadă pentru deplasarea corespunzătoare a capului de trasare. Plotterul este de fapt o imprimantă grafică foarte precisă şi este folosit pentru realizarea desenelor tehnice, hărţilor de mare precizie, pe hârtie sau pe calc. Diferenţa esenţială faţă de o imprimantă obişnuită este că poate reveni pe desen. - Curs birotica  
  • Echipamentul menţionat până acum este suficient pentru instalarea de bază a AUTOCAD-ului. În această confuguraţie, se poate învăţa modul de utilizare şi se pot executa desene pe monitor. Este însă necesar un echipament suplimentar pentru imprimarea desenelor, care poate fi o imprimantă, sau un plotter, conectat fie la un port serial de comunicaţii RS-232C, fie la un port paralel. AUTOCAD-ul suportă amândouă tipurile pe acelasi sistem. - Lucrare laborator AutoCAD  
  • Dispozitive de intrare-iesire tipice calculatoarelor (tastaturã, monitor, mouse, imprimantã, scanner, plotter, speaker) sau mai general, sistemelor informatice multimedia si de comunicare: - Curs de structura sistemelor informatice  

Explanation:
"Plotter-ul mai este cunoscut şi sub numele de înregistrator grafic. "
Informaţia provine din Mica Enciclopedie IBM PC al D-lui Petre Rău (vezi referinţa în definiţia iniţială) şi oferă o posibilitate de înlocuire a termenului englezesc "plotter" printr-un correspondent 100% românesc ("înregistrator grafic"). În literatura de specialitate, însă, termenul a fost preluat ca atare şi s-a încetăţenit, ceea ce face ca propunerea mea să menţioneze doar denumirea de "înregistrator grafic", dar să se oprească asupra termenului "plotter".
Radu DANAILA
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  George Colibaba: Mulţumesc pentru colegialitate :)
22 hrs
  -> Multumesc si eu! :-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search