Rose concrete

Romanian translation: concentrat solid de trandafiri (obţinut prin extracţia cu solvenţi volatili)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Rose concrete
Romanian translation:concentrat solid de trandafiri (obţinut prin extracţia cu solvenţi volatili)
Entered by: Irina-Maria Foray

09:34 Jun 9, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Chemistry; Chem Sci/Eng / Cosmetice
English term or phrase: Rose concrete
http://www.bulgarianroseotto.com/roseconcrete.html
Rose Concrete is an orange-red waxy semi-solid material with a fresh rose fragrance.

Mulţumesc anticipat
Irina-Maria Foray
Romania
concentrat solid/ (beton) de trandafir (obţinut prin extracţia cu solvenţi volatili)
Explanation:
Uite ce am găsit:
Extractia cu solventi volatili. Aceasta metoda de extractie a uleiurilor aromatice se foloseste pentru plantele a caror aroma este deteriorata de temperaturi ridicate. Uleiurile sunt extrase folosind solventi care au punctul de fierbere mai mic decat al apei, cum ar fi eter sau substantele extrase din petrol, al caror grad de evaporare ridicat. Aceste metode sunt folosite, in general, pentru dizolvarea esentelor di plante sau grasimi animale. Metoda uzuala implica aplicarea materialului aromat pe site din metal intr-un container; solventul este aplicat peste ele, dupa care este lasat sa se vaporizeze, lasand in urma o substanta numita „beton”, formata din uleiul esential si stearoptene. Uleiul aromat poate fi separat de stearoprene prin extractia cu alcool, rezultand cea mai pura si concentrata substanta din toate uleiurile cunoscute.
http://74.125.77.132/search?q=cache:1Tzz1131wSoJ:www.ciorna....
O altă variantă, mai "ştiinţifică" ar fi ulei aromat concentrat, separat de stearoprene, de Rosa Damascaena


--------------------------------------------------
Note added at 1 zi7 ore (2009-06-10 17:11:49 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc si eu :)
Selected response from:

cristina48
Grading comment
Mulţumesc frumos :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2parfum solid de trandafir
Eduard Pascariu
3 +1concentrat solid/ (beton) de trandafir (obţinut prin extracţia cu solvenţi volatili)
cristina48
Summary of reference entries provided
"concrete"
Camelia Manea

Discussion entries: 3





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
rose concrete
parfum solid de trandafir


Explanation:
parfum solid de trandafir

Eduard Pascariu
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carmela Moldovan: parfum solid de trandafir (Rosa damascena Bulgaria)
8 mins

agree  clauswe
1 hr

disagree  Valentina Meyer: Nu am auzit niciodata de parfum solid, poate ne dati si noua o referinta.
1 hr

agree  Georgiana Vasilescu (X): http://entreprises.kompass.fr/parfums-solides_s12365.html http://usa.loccitane.com/FO/Catalog/Catalog.aspx?cat=usg_fr_... Prin analogie...aproximativ 99,9% din populatia globului n-a auzit de mine, si cu toate astea sunt sigura ca exist :)
3 hrs

46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
rose concrete
concentrat solid/ (beton) de trandafir (obţinut prin extracţia cu solvenţi volatili)


Explanation:
Uite ce am găsit:
Extractia cu solventi volatili. Aceasta metoda de extractie a uleiurilor aromatice se foloseste pentru plantele a caror aroma este deteriorata de temperaturi ridicate. Uleiurile sunt extrase folosind solventi care au punctul de fierbere mai mic decat al apei, cum ar fi eter sau substantele extrase din petrol, al caror grad de evaporare ridicat. Aceste metode sunt folosite, in general, pentru dizolvarea esentelor di plante sau grasimi animale. Metoda uzuala implica aplicarea materialului aromat pe site din metal intr-un container; solventul este aplicat peste ele, dupa care este lasat sa se vaporizeze, lasand in urma o substanta numita „beton”, formata din uleiul esential si stearoptene. Uleiul aromat poate fi separat de stearoprene prin extractia cu alcool, rezultand cea mai pura si concentrata substanta din toate uleiurile cunoscute.
http://74.125.77.132/search?q=cache:1Tzz1131wSoJ:www.ciorna....
O altă variantă, mai "ştiinţifică" ar fi ulei aromat concentrat, separat de stearoprene, de Rosa Damascaena


--------------------------------------------------
Note added at 1 zi7 ore (2009-06-10 17:11:49 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc si eu :)

cristina48
Does not meet criteria
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Mulţumesc frumos :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Valentina Meyer: Sigur, concentrat de parfum. Nu am auzit niciodata de parfum solid.
55 mins
  -> Mulţumesc, Valentina




Reference comments


57 mins
Reference: "concrete"

Reference information:
Un link catre o anexa dintr-un Monitor oficial, cu denumiri standardizate:
http://www.lexcat.ro/files/legi/cod-vamal/anexa2006(1).pdf - vezi la pag. 159:

Uleiuri esentiale (deterpenizate sau nu), inclusiv cele asa-zise "concrete" sau "absolute"; rezinoide; oleorasini de extractie; solutii concentrate de uleiuri esentiale in grasimi, in uleiuri stabilizate, in ceara sau in substante similare, obtinute prin extractie din flori sau macerare; subproduse terpenice reziduale de la deterpenizarea uleiurilor esentiale.

de aici... alegi tu. cel mai general pare a fi "ulei esential" sau "concentrat de ulei esential in grasimi", pare a fi un fel de "unt" de trandafiri... daca pot sa-i spun asa.

Camelia Manea
Luxembourg
Does not meet criteria
Native speaker of: Romanian
Note to reference poster
Asker: Mulţumesc !





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search