greenhouse effect

Romanian translation: Efectul de seră

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:greenhouse effect
Romanian translation:Efectul de seră
Entered by: Adriana Sandru

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
06:54 Oct 26, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Science - Astronomy & Space
Additional field(s): Environment & Ecology
English term or phrase: greenhouse effect
Definition from physics.fortlewis.edu:
An increase in temperature caused when incoming solar radiation is passed but outgoing thermal radiation is blocked by the atmosphere. Carbon dioxide and water vapor are two of the major gases responsible for this effect.

Example sentence(s):
  • Without the greenhouse effect life on this planet would probably not exist as the average temperature of the Earth would be a chilly -18° Celsius, rather than the present 15° Celsius. PhysicalGeography.net
  • The earth has a natural greenhouse effect due to trace amounts of H20 and CO2 that naturally occur. The enhanced greenhouse effect refers to the augmentation of these natural gases by human activities. Greenhouse Effect
  • Atmospheric water vapour (H2O) also makes a large contribution to the natural greenhouse effect but it is thought that its presence is not directly affected by human activity. Hong Kong Observatory
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

Efectul de seră
Definition:
Efectul de seră este procesul de încălzire a unei planete din cauza radiaţiei reflectate de aceasta, care, în condiţiile prezenţei unor gaze cu efect de seră în atmosferă, o parte semnificativă a radiaţiei va fi reflectată înapoi spre suprafaţă.
Selected response from:

Adriana Sandru
France
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +3Efectul de seră
Adriana Sandru
5 +1efect de seră
Elena-Simona Craciun


  

Translations offered


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
efect de seră


Definition from own experience or research:
Fenomen care constă în formarea unei perdele de gaze deasupra pământului, ca urmare a acumulării unei cantităţi mari de bioxid de carbon şi vapori de apă în straturile superioareale atomsferei şi care împiedică realizarea schimbului de căldură între pământ şi spaţiul interplanetar, ducând la creşterea temperaturii atmosferei.

Dicţionar de Ecologie şi Mediul Înconjurător, Engley-Român, de P.H. Collin, Editura Universal Dalsi, 2001

Example sentence(s):
  • "Efectul de seră ce rezultă din această creştere de CO2, ce permite energiei solare să pătrunda în atmosferă, dar reduce reemisia de raze infraroşii de la nivelul Pământului, poate influenţa tendinţa de încălzire a atmosferei, şi poate afecta climatul global. Pe Venus, într-o atmosferă foarte bogată în CO2, temperatura atinge 470° C." - www.high-health.info  
  • "Fenomenul are loc şi în condiţiile prezenţei unor gaze cu efect de seră în atmosferă care fac ca o parte semnificativă a radiaţiei reflectată de planetă să fie reflectată înapoi spre suprafaţa acesteia. Acest fenomen a fost descoperit de Joseph Fourier în 1824. " - www.ecopedia.ro  

Explanation:
Termenul de „efect de seră” este folosit cel mai adesea în vorbirea curentă pentru a evidenţia contribuţia unor anumite gaze emise natural sau artificial la încălzirea atmosferei terestre prin modificarea permeabilităţii atmosferei la radiaţiile solare reflectate de suprafaţa terestră.

http://www.ecopedia.ro/Efectul_de_sera
Elena-Simona Craciun
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Adriana Sandru
10 hrs
  -> Fusei mai înceată de data asta, nu-i bai! :P

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Efectul de seră


Definition from Wikipedia:
Efectul de seră este procesul de încălzire a unei planete din cauza radiaţiei reflectate de aceasta, care, în condiţiile prezenţei unor gaze cu efect de seră în atmosferă, o parte semnificativă a radiaţiei va fi reflectată înapoi spre suprafaţă.

Example sentence(s):
  • Termenul de „efect de seră” este folosit cel mai adesea în vorbirea curentă pentru a evidenţia contribuţia unor anumite gaze emise natural sau artificial la încălzirea atmosferei terestre prin modificarea permeabilităţii atmosferei la radiaţiile solare reflectate de suprafaţa terestră. - Wikipedia  

Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 1221 days (2012-03-01 05:58:37 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Definiția este citată din Wikipedia. Greșelile de tehnoredactare (vezi "care" - probabil s-a omis din neatenţie o prepoziţie) aparțin autorului respectiv.
Adriana Sandru
France
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  clauswe
1 hr
  -> Mulţumesc!

Yes  Antonia Toth
2 hrs
  -> Mulţumesc!

Yes  Elena-Simona Craciun
10 hrs
  -> Ne-am suprapus :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search