airscribe

Romanian translation: gravor pneumatic

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:airscribe
Romanian translation:gravor pneumatic
Entered by: anamaria bulgariu

12:17 Dec 11, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Science - Archaeology / tools
English term or phrase: airscribe
Din câte observ, eu este un fel de freză pentru îndepărtarea concreţiunilor. Ştie cineva cum se numeşte?

http://images.google.ro/images?client=firefox-a&rls=org.mozi...
anamaria bulgariu
Romania
gravor pneumatic
Explanation:
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.sculepneum...



--------------------------------------------------
Note added at 22 minute (2007-12-11 12:40:10 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.paleocurrents.com/docs/fossil_preparation.html

--------------------------------------------------
Note added at 37 minute (2007-12-11 12:55:48 GMT)
--------------------------------------------------

sau miniciocan (ciocanel) pneumatic

http://www.lecmq.org/publications/divers/Techniques_nettoyag...
Selected response from:

Antonia Toth
Grading comment
Mulţumesc !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gravor pneumatic
Antonia Toth
4poanson pneumatic
Anca Nitu
4picon pneumatic (cu aer comprimat)
mistahara (X)
3freza pneumatica
Emilian Carstian


Discussion entries: 3





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gravor pneumatic


Explanation:
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.sculepneum...



--------------------------------------------------
Note added at 22 minute (2007-12-11 12:40:10 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.paleocurrents.com/docs/fossil_preparation.html

--------------------------------------------------
Note added at 37 minute (2007-12-11 12:55:48 GMT)
--------------------------------------------------

sau miniciocan (ciocanel) pneumatic

http://www.lecmq.org/publications/divers/Techniques_nettoyag...

Antonia Toth
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 11
Grading comment
Mulţumesc !
Notes to answerer
Asker: După ultimul link pare cea mai buna varianta gravor.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
1 day 6 hrs
  -> Mulţumesc, mai am o "dovadă" a cuv. gravor/gravoare: http://www.matrixcom.ro/produse.pl

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
picon pneumatic (cu aer comprimat)


Explanation:
este de fapt un mini, micro picon utilizat pentru sandblasting (fr. sablage) - sablare, sablaj, adica indepartarea treptata a particulelor suprafetei prin jet de aer si micro-vibratii.

nu stiu daca acesta este termenul utilizat de arheologii romani, dar vezi aici explicatii

"Then, Tremblay put us to work preparing bones, first giving us instructions on how to use an air scribe, a vibrating needlelike tool driven by compressed air.

The segments of triceratops ribs Tremblay gave us still were partially encased in the dirt they were buried in. We used the buzzing air scribe like a miniature jackhammer, scrubbing away soil, rock and plant roots to reveal the bone."


http://images.google.ro/imgres?imgurl=http://museum.gov.ns.c...

http://209.85.129.104/search?q=cache:XvSbNH4wHSAJ:museum.gov...

http://209.85.129.104/search?q=cache:E4jNIAvVLSUJ:museum.gov...


mistahara (X)
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poanson pneumatic


Explanation:
http://www.archeus.ro/lingvistica/CautareDex?query=POANSON

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
freza pneumatica


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2007-12-12 09:03:29 GMT)
--------------------------------------------------

Poate mai corect este "perforator pneumatic".

Emilian Carstian
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Antonia Toth: freza se roteşte, gravorul nu, este ca un ciocănel
1 hr
  -> Asa este, vezi si nota.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search