crop scouting

Romanian translation: monitorizarea dăunătorilor din culturi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:crop scouting
Romanian translation:monitorizarea dăunătorilor din culturi
Entered by: Emil Mahmut

15:32 Nov 11, 2017
English to Romanian translations [PRO]
Agriculture / Sustainable Agriculture
English term or phrase: crop scouting
”Keep crop scouting records.”

Am gasit aceasta referinta pe wikipedia insa nu stiu care ar fi expresia (tehnica) echivalenta in limba romana.
Orice sugestie e binevenita, multumesc anticipat!
https://en.wikipedia.org/wiki/Crop_scouting
Emil Mahmut
Romania
monitorizarea dăunătorilor
Explanation:
http://www.crop-tech.com/crop-scouting-consulting-services/
http://enviro.ubbcluj.ro/studenti/licenta/optionale pdf/SM/C...


„Organismele dăunătoare trebuie să fie monitorizate cu ajutorul unor metode și instrumente adecvate, atunci când acestea sunt disponibile. Printre instrumentele adecvate ar trebui să se numere observațiile efectuate în câmp, precum și sistemele fiabile din punct de vedere științific pentru avertizare sonoră, prognoză și diagnoză timpurie, atunci când este posibil, precum și apelarea la consultanță din partea unor profesioniști calificați.

3.


Pe baza rezultatelor monitorizării, utilizatorul profesionist trebuie să decidă dacă și când să aplice măsurile de protecția plantelor. Valorile-limită solide și fiabile din punct de vedere științific sunt componente esențiale în procesul de luare a deciziilor. Pentru organismele dăunătoare, valorile-limită stabilite pentru regiunea în cauză, zonele specifice, culturile și condițiile climaterice speciale trebuie luate în considerare înainte de aplicarea tratamentelor, atunci când acest lucru este posibil.„ - http://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/?uri=CELEX:320...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day4 hrs (2017-11-12 19:52:13 GMT)
--------------------------------------------------

Da, cred că e mai exact așa.
Selected response from:

TRAD Melina
Grading comment
Multumesc!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1monitorizarea dăunătorilor
TRAD Melina
3cercetarea/explorarea culturilor
Nona Stanciu Dell'Acqua


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cercetarea/explorarea culturilor


Explanation:
Păstrați înregistrările de cercetare/explorare a culturilor.

Articolul pe care l-ai găsit explică bine ce este 'crop scouting'.

Nona Stanciu Dell'Acqua
Italy
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in ItalianItalian
Notes to answerer
Asker: Mulțumesc, cred însă ca este vorba despre „ținerea evidenței” (nu păstrarea înregistrărilor) și ideea era să aflu dacă există o expresie tehnică echivalentă în română, nu o traducere literară.


7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
monitorizarea dăunătorilor


Explanation:
http://www.crop-tech.com/crop-scouting-consulting-services/
http://enviro.ubbcluj.ro/studenti/licenta/optionale pdf/SM/C...


„Organismele dăunătoare trebuie să fie monitorizate cu ajutorul unor metode și instrumente adecvate, atunci când acestea sunt disponibile. Printre instrumentele adecvate ar trebui să se numere observațiile efectuate în câmp, precum și sistemele fiabile din punct de vedere științific pentru avertizare sonoră, prognoză și diagnoză timpurie, atunci când este posibil, precum și apelarea la consultanță din partea unor profesioniști calificați.

3.


Pe baza rezultatelor monitorizării, utilizatorul profesionist trebuie să decidă dacă și când să aplice măsurile de protecția plantelor. Valorile-limită solide și fiabile din punct de vedere științific sunt componente esențiale în procesul de luare a deciziilor. Pentru organismele dăunătoare, valorile-limită stabilite pentru regiunea în cauză, zonele specifice, culturile și condițiile climaterice speciale trebuie luate în considerare înainte de aplicarea tratamentelor, atunci când acest lucru este posibil.„ - http://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/?uri=CELEX:320...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day4 hrs (2017-11-12 19:52:13 GMT)
--------------------------------------------------

Da, cred că e mai exact așa.

TRAD Melina
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 11
Grading comment
Multumesc!
Notes to answerer
Asker: Multumesc, cred ca varianta dvs. e mai aproape de sensul sursei. Ce ziceti de „monitorizarea dăunătorilor din culturi”? Din cate inteleg „crop scouting” presupune o evaluare riguroasa atat a daunatorilor, cat si a productivitatii culturii (in corelatie).


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alice Crisan: Procedeele de monitorizare a daunatorilor din culturi
4 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search