cultural glitch

Polish translation: osobliwość kulturowa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cultural glitch
Polish translation:osobliwość kulturowa
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

12:20 Jul 30, 2020
English to Polish translations [PRO]
Tourism & Travel
English term or phrase: cultural glitch
Every new discovered cultural glitch is value for your everyday life that no-one can take away from you.
becky_sharp
Poland
osobliwość kulturalna
Explanation:
I do not think this is pejorative. Just a distinction, a curiosum, difference
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2osobliwość kulturalna
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3kulturowa dewiacja
Ewelina Staśkiewicz
3zgrzyt kulturowy
Robert Foltyn
3wpadka kulturowa
Anna Cook
3zakłócenie kulturowe
Mateusz Izdebski


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zakłócenie kulturowe


Explanation:
j.w.

Mateusz Izdebski
Native speaker of: Native in PolishPolish

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
osobliwość kulturalna


Explanation:
I do not think this is pejorative. Just a distinction, a curiosum, difference

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 68
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23: osobliwość kulturowa - ten termin chyba będzie odpowiedni, o ile o to tutaj chodzi; taka pewna nietypowość, osobliwość czy cecha charakterystyczna tylko dla danej kultury czy społeczności.
4 hrs
  -> Dziękuję Michale za świetną sugestię.

agree  allp: kulturowa
1 day 6 hrs
  -> Dziękuję allp za poprawę.

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wpadka kulturowa


Explanation:
Nie jestem pewna czy akurat w powyższym kontekscie to pasuje, ale ogólnie funkcjonuje taka fraza.

Anna Cook
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zgrzyt kulturowy


Explanation:
Przydałoby się więcej kontekstu.

Hiszpanie zazwyczaj kończą swoje posiłki, zarówno obiad jak i kolację, jakimś deserem, najczęściej słodkim. Może to być puding, flan, biszkopt, produkty mleczne (np. jogurt), jako deser pojawiają się też owoce. I z tymi owocami związany jest mały zgrzyt kulturowy, który mi się przytrafił już parę lat temu i od tamtej pory co jakiś czas powraca do mnie jak owocowe deżawu. (pisownia oryginalna):
https://www.hiszpanskinaluzie.pl/2014/11/gdzie-szukac-drugie...

Robert Foltyn
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 11

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kulturowa dewiacja


Explanation:
"dewiacja" może mieć wydźwięk pozytywny:

"W socjologii , dewiacja opisuje działania lub zachowania, które naruszają normy społeczne , w tym formalnie uchwalony reguły (np przestępczości ), jak i nieformalnych łamania norm społecznych (np odrzucających Folkways i obyczajów ). Chociaż dewiacja może mieć negatywny wydźwięk, łamanie norm społecznych nie zawsze jest negatywne działanie; dodatnie odchylenie istnieje w niektórych sytuacjach. Chociaż norma jest naruszone, zachowanie może wciąż być sklasyfikowany jako pozytywny lub akceptowalne."

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 20 hrs (2020-08-01 09:09:39 GMT)
--------------------------------------------------

poprawka:-)
"W socjologii , dewiacja opisuje działania lub zachowania, które naruszają normy społeczne , w tym formalnie uchwalone reguły (np przestępczości ), jak i nieformalne łamanie norm społecznych (np odrzucające Folkways i obyczaje ). Chociaż dewiacja może mieć negatywny wydźwięk, łamanie norm społecznych nie zawsze jest negatywnym działaniem; dodatnie odchylenie istnieje w niektórych sytuacjach. Chociaż norma jest naruszona, zachowanie może wciąż być sklasyfikowane jako pozytywne lub akceptowalne."


    https://pl.qwe.wiki/wiki/Deviance_(sociology)
Ewelina Staśkiewicz
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search