mask

Polish translation: maskowanie/maska

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mask
Polish translation:maskowanie/maska
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

11:35 Dec 3, 2018
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: mask
tekst o produkcji dzinsow.

Production and washing process
Once the piece has been made, it enters the washing and finishing phase. There are 6 stages to achieve a special finish:

Mask: scrape the jeans manually by using different grades of sand paper.
Laser burning: burning the worn mask into the jean.
Enzyme or Stone washing: to achieve different effects on a pair of jeans.
Bleaching: by decolorization there are several options to use.
Contrast: applied for the white used effect by Avol Oxiwhite, Light PP laser and Ice basting.
Softening and drying: to give an extra visual or feel, jeans are getting tinted, coated, resin and/or softened.
Aleksandra Wójcik
Spain
maskowanie/maska
Explanation:
Podobnie jak w układzie scalonycm.

Maskowanie. Maski układów scalonych są wysokokontrastowymi (czarno-białe) pozytywami lub negatywami fotograficznymi. Są one używane do selektywnego zabezpieczania powierzchni przed promieniami światła w czasie procesu fotolitografii. Maski są zazwyczaj wykonywane ze szkła powleczonego cienką warstwą nieprzezroczystego metalu. Czasami spotyka się też maski z materiałów mniej odpornych i oczywiście tańszych. Maski wytwarzane są z cyfrowego opisu kształtu maski (wygenerowanego z programu projektowego). Jest kilka metod wytwarzania masek. Pierwsza z nich polega na fotograficznym pomniejszaniu dużej kopii żądanego kształtu wydrukowanego lub narysowanego za pomocą drukarki lub plotera. Metoda ta była używana szeroko w przeszłości, obecnie została wyparta przez dwie następne. Druga metoda polega na wykorzystaniu promienia lasera do wytworzenia obrazu maski. Obie metody wymagają kroków o wysokiej rozdzielczości i kamery pomniejszającej do wytworzenia finalnych masek. Obraz pośredni nazywany jest reticle i jest zazwyczaj 5 lub 10 krotnie większy od rzeczywistego. Trzecia metoda wykorzystuje promień elektronów (E-beam) do wytworzenia obrazu od razu o wymiarach rzeczywistych bezpośrednio na masce finalnej. Ta metoda daje maski o najlepszej jakości i jest używana szeroko dla technologii niskoskalowalnych. Niestety wymaga względnie dużego czasu idrogiego sprzętu.

http://www.ue.eti.pg.gda.pl/~bpa/pua_in/PASIC_txt.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-12-03 12:41:05 GMT)
--------------------------------------------------

cccccccccccccc
Here, the scraped regions can be laser burned, so the unscraped regions are, in fact, the mask. Another way, of saying this is "patterning" - tworzenie wzorców.
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3maskowanie/maska
Frank Szmulowicz, Ph. D.
1ścieranie z użyciem maskowania
Adrian Liszewski


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
maskowanie/maska


Explanation:
Podobnie jak w układzie scalonycm.

Maskowanie. Maski układów scalonych są wysokokontrastowymi (czarno-białe) pozytywami lub negatywami fotograficznymi. Są one używane do selektywnego zabezpieczania powierzchni przed promieniami światła w czasie procesu fotolitografii. Maski są zazwyczaj wykonywane ze szkła powleczonego cienką warstwą nieprzezroczystego metalu. Czasami spotyka się też maski z materiałów mniej odpornych i oczywiście tańszych. Maski wytwarzane są z cyfrowego opisu kształtu maski (wygenerowanego z programu projektowego). Jest kilka metod wytwarzania masek. Pierwsza z nich polega na fotograficznym pomniejszaniu dużej kopii żądanego kształtu wydrukowanego lub narysowanego za pomocą drukarki lub plotera. Metoda ta była używana szeroko w przeszłości, obecnie została wyparta przez dwie następne. Druga metoda polega na wykorzystaniu promienia lasera do wytworzenia obrazu maski. Obie metody wymagają kroków o wysokiej rozdzielczości i kamery pomniejszającej do wytworzenia finalnych masek. Obraz pośredni nazywany jest reticle i jest zazwyczaj 5 lub 10 krotnie większy od rzeczywistego. Trzecia metoda wykorzystuje promień elektronów (E-beam) do wytworzenia obrazu od razu o wymiarach rzeczywistych bezpośrednio na masce finalnej. Ta metoda daje maski o najlepszej jakości i jest używana szeroko dla technologii niskoskalowalnych. Niestety wymaga względnie dużego czasu idrogiego sprzętu.

http://www.ue.eti.pg.gda.pl/~bpa/pua_in/PASIC_txt.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-12-03 12:41:05 GMT)
--------------------------------------------------

cccccccccccccc
Here, the scraped regions can be laser burned, so the unscraped regions are, in fact, the mask. Another way, of saying this is "patterning" - tworzenie wzorców.

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 275

8 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
ścieranie z użyciem maskowania


Explanation:
Propozycja (dosłownie - wymyśliłem ten termin, ale może nakieruje on inne osoby mające większą wiedzę w temacie).

Adrian Liszewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 10




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search