out-of-order death

Polish translation: (nagła) niespodziewana śmierć//nieoczekiwany (nagły) zgon

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:out-of-order death
Polish translation:(nagła) niespodziewana śmierć//nieoczekiwany (nagły) zgon
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

09:52 Feb 2, 2020
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Psychology
English term or phrase: out-of-order death
chodzi o śmierć przedwczesną, np śmierć dziecka
R.S.
(nagła) niespodziewana śmierć//nieoczekiwany (nagły) zgon
Explanation:
Nagła, niespodziewana śmierć". Koroner o przyczynie zgonu 20-letniego aktora
https://tvn24.pl/swiat/cameron-boyce-nie-zyje-podano-przyczy...
cccccccccccccc

Nagła śmierć sercowa, nagły zgon sercowy (łac. mors subita cardialis) – nieoczekiwany zgon, poprzedzony nagłą utratą przytomności, do którego dochodzi w okresie jednej godziny od początku objawów, u osoby ze znaną wcześniej lub utajoną chorobą serca. U podłoża zaburzeń patofizjologicznych nagłej śmierci sercowej leżą: migotanie komór, częstoskurcz komorowy, asystolia i rozkojarzenie elektromechaniczne.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagła_śmierć_sercowa

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 8 hrs (2020-02-03 17:56:32 GMT)
--------------------------------------------------

Definicja:
An out-of-order death is the death of a person that occurs at an unexpected time in his or her life cycle.
https://www.pgsd.org/cms/lib/PA01916597/Centricity/Domain/22...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2przedwczesna śmierć
geopiet
3 +1(nagła) niespodziewana śmierć//nieoczekiwany (nagły) zgon
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
przedwczesna śmierć


Explanation:
sam sobie odpowiedziałeś ...

--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2020-02-02 10:49:41 GMT)
--------------------------------------------------

An out-of-order death is the death of a person that occurs at an unexpected time in his or her life cycle - https://ishr.site/FXij

-----

The loss of a child -- a death out of order - https://www.post-gazette.com/news/health/2016/03/15/The-loss...

---



geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer
3 hrs
  -> dziękuję

agree  TranslateWithMe
4 hrs
  -> dziękuję

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
(nagła) niespodziewana śmierć//nieoczekiwany (nagły) zgon


Explanation:
Nagła, niespodziewana śmierć". Koroner o przyczynie zgonu 20-letniego aktora
https://tvn24.pl/swiat/cameron-boyce-nie-zyje-podano-przyczy...
cccccccccccccc

Nagła śmierć sercowa, nagły zgon sercowy (łac. mors subita cardialis) – nieoczekiwany zgon, poprzedzony nagłą utratą przytomności, do którego dochodzi w okresie jednej godziny od początku objawów, u osoby ze znaną wcześniej lub utajoną chorobą serca. U podłoża zaburzeń patofizjologicznych nagłej śmierci sercowej leżą: migotanie komór, częstoskurcz komorowy, asystolia i rozkojarzenie elektromechaniczne.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagła_śmierć_sercowa

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 8 hrs (2020-02-03 17:56:32 GMT)
--------------------------------------------------

Definicja:
An out-of-order death is the death of a person that occurs at an unexpected time in his or her life cycle.
https://www.pgsd.org/cms/lib/PA01916597/Centricity/Domain/22...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 249

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23: nagła, nieoczekiwana śmierć lub zgon
4 hrs
  -> Dziękuję Michale. Serdecznie pozdrawiam.

neutral  Crannmer: Śmierć dziecka czy innej młodej osoby z powodu długotrwałej, śmiertelnej choroby nie będzie ani nagła, ani nieoczekiwana. A mimo to będzie wg definicji przedwczesna/out of order.
1 day 3 hrs
  -> An out-of-order death is the death of a person that occurs at an unexpected time in his or her life cycle, więc nie zawsze nagła, ale nieoczekiwana.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search