delusional ideation

Polish translation: myśli urojeniowe

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:delusional ideation
Polish translation:myśli urojeniowe

13:57 Dec 10, 2019
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2019-12-14 08:54:09 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Polish translations [PRO]
Medical - Psychology / ocena psychiatry
English term or phrase: delusional ideation
w opisie więźnia od lekarza: No delusional ideation evident
dariaemma
Poland
myśli urojeniowe
Explanation:
Propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2019-12-10 14:23:35 GMT)
--------------------------------------------------

Także możliwa nazwa jest wyobrażenia urojeniowe.

Podobnie
homicidal ideation myśli mordercze
https://www.proz.com/personal-glossaries/entry/15945635-homi...

ccccccc
kolei myśli urojeniowe nie wiążą się z żadnym konkretnym wydarzeniem. Wyrażają się w silnym i niezłomnym przekonaniu, że „jestem

https://charaktery.eu/artykul/id-10-zaburzen-w-ktorych-traci...
cccccccccccccc

Nie występują u nich myśli urojeniowe ani halucynacje. Ich myślenie jest w niewielkim stopniu zaburzone, natomiast ich życie emocjonalne jest bardzo
https://parenting.pl/czym-jest-schizofrenia-rezydualna
ccccccccccccc

Hamsley (1987) badając pacjentów deklarujących myśli urojeniowe, wyróżnili także takie komponenty urojeń jak wywoływany przez nie dystres, siłę wiary w ich
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=678282
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3treści urojeniowe
geopiet
2 +1myśli urojeniowe
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
myśli urojeniowe


Explanation:
Propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2019-12-10 14:23:35 GMT)
--------------------------------------------------

Także możliwa nazwa jest wyobrażenia urojeniowe.

Podobnie
homicidal ideation myśli mordercze
https://www.proz.com/personal-glossaries/entry/15945635-homi...

ccccccc
kolei myśli urojeniowe nie wiążą się z żadnym konkretnym wydarzeniem. Wyrażają się w silnym i niezłomnym przekonaniu, że „jestem

https://charaktery.eu/artykul/id-10-zaburzen-w-ktorych-traci...
cccccccccccccc

Nie występują u nich myśli urojeniowe ani halucynacje. Ich myślenie jest w niewielkim stopniu zaburzone, natomiast ich życie emocjonalne jest bardzo
https://parenting.pl/czym-jest-schizofrenia-rezydualna
ccccccccccccc

Hamsley (1987) badając pacjentów deklarujących myśli urojeniowe, wyróżnili także takie komponenty urojeń jak wywoływany przez nie dystres, siłę wiary w ich
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=678282

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 249
Grading comment
dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcin Pustkowski: Pozdrawiam, Frank!
4 hrs
  -> Dziękuję Marcinie. Udanego tygodnia!

47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
treści urojeniowe


Explanation:
According to literature, spectrum of delusional ideation may be observed in DLB cases.
There is a serious problem of misdiagnosis in cases with delusional ideation in DLB cases.

Jak wynika z piśmiennictwa, u chorych z DLB można zaobserwować całe spektrum treści urojeniowych. Podkreśla się również
ryzyko postawienia błędnej diagnozy z powodu treści urojeniowych obecnych u chorych z DLB.

- https://isn.page.link/9fcu (Urojeniowa parazytoza w otępieniu z ciałami Lewy’ego: opis dwóch przypadków)

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 48




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search