novelty mechanism

Polish translation: mechanizm nakierowany na poszukiwanie nowości//skłonność do poszukiwania nowości

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:novelty mechanism
Polish translation:mechanizm nakierowany na poszukiwanie nowości//skłonność do poszukiwania nowości
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

20:00 Aug 20, 2019
English to Polish translations [PRO]
Psychology
English term or phrase: novelty mechanism
Also of interest, the affected males showed little social interest in littermates, had defects in novelty and perceptual mechanisms and an inability to focus attention again, things common to autistic children.

Co to za "mechanizm nowości"? Dziękuję!
Epcia33
mechanizm nakierowany na poszukiwanie nowości//skłonność do poszukiwania nowości
Explanation:
Stwierdzono również, że polimorfizm GHSR u ludzi koreluje z indywidualnymi cechami poszukiwawczymi nowości, ocenianymi według Kwestionariusza Charakteru i Temperamentu (TCI) [48].
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S086743611...
ccccccc
Changes in open-field activity and novelty-seeking behavior in periadolescent rats neonatally treated with monosodium glutamate
https://link.springer.com/article/10.1007/BF03033917

cccccc
W świecie nauki pojęcie „poszukiwania nowości” rozpowszechnił psychiatra Robert Cloninger.
https://www.hellozdrowie.pl/artykul-neofilia-na-tropie-nowyc...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3mechanizm nakierowany na poszukiwanie nowości//skłonność do poszukiwania nowości
Frank Szmulowicz, Ph. D.
1(zaburzony wrodzony) mechanizm poznawczy, deficyt poznawczy, brak zainteresowania środowiskiem
geopiet


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mechanizm nakierowany na poszukiwanie nowości//skłonność do poszukiwania nowości


Explanation:
Stwierdzono również, że polimorfizm GHSR u ludzi koreluje z indywidualnymi cechami poszukiwawczymi nowości, ocenianymi według Kwestionariusza Charakteru i Temperamentu (TCI) [48].
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S086743611...
ccccccc
Changes in open-field activity and novelty-seeking behavior in periadolescent rats neonatally treated with monosodium glutamate
https://link.springer.com/article/10.1007/BF03033917

cccccc
W świecie nauki pojęcie „poszukiwania nowości” rozpowszechnił psychiatra Robert Cloninger.
https://www.hellozdrowie.pl/artykul-neofilia-na-tropie-nowyc...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 249

2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
(defects in) novelty mechanism
(zaburzony wrodzony) mechanizm poznawczy, deficyt poznawczy, brak zainteresowania środowiskiem


Explanation:
Dziecko autystyczne nie ma zainteresowania dla przedmiotów, które skupiają uwagę rówieśnika normalnie rosnącego i rozwijającego się. Nie jest ciekawe swojego otoczenia, a więc nie bada go i nie odkrywa. Dla niego zabawka, to tylko przedmiot. Piłka, to nie przyrząd do rzucania, kopania i turlania, tylko okrągła rzecz pachnąca gumą, śmieszna, bo podskakuje.
Dziecko autystyczne wykazuje brak zainteresowania środowiskiem społecznym, szczególnie światem rówieśników. Te dzieci nie są zdolne do dzielenia się uczuciami, brakuje im umiejętności społecznych, niezbędnych do włączenia się w świat rówieśników. - https://dziennikpolski24.pl/inne-niz-inni/ar/1972460

--------

Ponadto, u osób chorych na ZA często obserwuje się m.in. poważne zaburzenia rozwojowe na polu zdolności poznawczych czy adaptacyjnych, brak zainteresowania środowiskiem zewnętrznym etc - https://www.alfasynapsis.pl/zespol-aspergera/

------

Deficyty poznawcze charakterystyczne dla autyzmu

zaburzony wrodzony mechanizm poznawczy umożliwiający tworzenie reprezentacji umysłowych, odnoszących się do stanów umysłu, emocji - http://wiki.biol.uw.edu.pl/t/img_auth.php/b/b4/Wyklad5_fun_p...


geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 48




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search