exposure ratings

Polish translation: wskaźnik prawdopodobieństwa zaistnienia zdarzenia wypadkowego

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:exposure ratings
Polish translation:wskaźnik prawdopodobieństwa zaistnienia zdarzenia wypadkowego
Entered by: joannaadamczyk

12:11 Sep 22, 2016
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other / occupational health and safety
English term or phrase: exposure ratings
On a risk assessment form (RA67) for working with ladders, there is "exposure ratings" to be assigned to a particular site work; the possible exposure ratings listed are: 1=highly unlikely, 2=unlikely, 3=possible, 4=probable, 5=common, 6=regular, 7=continuous
joannaadamczyk
Poland
wskaźnik prawdopodobieństwa zaistnienia zdarzenia wypadkowego
Explanation:
Podobne do Risk score

Risk score – jakościowa metoda oceny ryzyka zawodowego w miejscu pracy. W 1971 roku William Fine, ówczesny szef Departamentu Bezpieczeństwa w Naval Ordinance Laboratory w Silver Spring w stanie Maryland, USA napisał artykuł, który podjął problem matematycznego ujęcia kontroli zagrożeń[1].
Metoda jest czteroetapowa:
Pierwszy etap polega na określeniu i opisaniu obszaru występowania zagrożenia, dla którego przeprowadzona zostanie ocena.
Drugim etapem jest sporządzenie listy rozpoznanych zagrożeń.
Trzeci etap polega na oszacowaniu ryzyka. Wykorzystuje się do tego 3 parametry:
Wskaźnik prawdopodobieństwa zaistnienia zdarzenia wypadkowego (P)
Czas ekspozycji (wystawienia) na czynnik niebezpieczny (E)
Możliwe skutki, oraz ich ciężkość (S)
Parametry te służą do obliczenia wskaźnika ryzyka [R] ze wzoru: R = P·E·S
Ostatni etap to wartościowanie ryzyka
Szacowanie parametrów przeprowadza się według specjalnie opracowanych skal na kilku poziomach dla każdego zagrożenia.
Wskaźnik prawdopodobieństwa [P]
Wartość P Opis Szansa [%]
10 Bardzo prawdopodobne 50
6 Całkiem możliwe 10
3 Mało prawdopodobne, ale możliwe 1
1 Tylko sporadycznie możliwe 0,1
0,5 Możliwe do pomyślenia 0,01
0,2 Praktycznie niemożliwe 0,001
0,1 Tylko teoretycznie możliwe 0,0001
https://pl.wikipedia.org/wiki/Risk_score
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
dziękuję bardzo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3klasyfikacja ekspozycji na ryzyko
Roman Kozierkiewicz
3wskaźnik prawdopodobieństwa zaistnienia zdarzenia wypadkowego
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 1





  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wskaźnik prawdopodobieństwa zaistnienia zdarzenia wypadkowego


Explanation:
Podobne do Risk score

Risk score – jakościowa metoda oceny ryzyka zawodowego w miejscu pracy. W 1971 roku William Fine, ówczesny szef Departamentu Bezpieczeństwa w Naval Ordinance Laboratory w Silver Spring w stanie Maryland, USA napisał artykuł, który podjął problem matematycznego ujęcia kontroli zagrożeń[1].
Metoda jest czteroetapowa:
Pierwszy etap polega na określeniu i opisaniu obszaru występowania zagrożenia, dla którego przeprowadzona zostanie ocena.
Drugim etapem jest sporządzenie listy rozpoznanych zagrożeń.
Trzeci etap polega na oszacowaniu ryzyka. Wykorzystuje się do tego 3 parametry:
Wskaźnik prawdopodobieństwa zaistnienia zdarzenia wypadkowego (P)
Czas ekspozycji (wystawienia) na czynnik niebezpieczny (E)
Możliwe skutki, oraz ich ciężkość (S)
Parametry te służą do obliczenia wskaźnika ryzyka [R] ze wzoru: R = P·E·S
Ostatni etap to wartościowanie ryzyka
Szacowanie parametrów przeprowadza się według specjalnie opracowanych skal na kilku poziomach dla każdego zagrożenia.
Wskaźnik prawdopodobieństwa [P]
Wartość P Opis Szansa [%]
10 Bardzo prawdopodobne 50
6 Całkiem możliwe 10
3 Mało prawdopodobne, ale możliwe 1
1 Tylko sporadycznie możliwe 0,1
0,5 Możliwe do pomyślenia 0,01
0,2 Praktycznie niemożliwe 0,001
0,1 Tylko teoretycznie możliwe 0,0001
https://pl.wikipedia.org/wiki/Risk_score

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 980
Grading comment
dziękuję bardzo

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
klasyfikacja ekspozycji na ryzyko


Explanation:
Propozycja

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 344




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search